konto usunięte

Temat: Jak zwiększyć otwieralność mailingu? 6 sposobów na wysoki...

Jak zwiększyć otwieralność mailingu? 6 sposobów na wysoki Open Rate

Realizując kampanię mailingową często zastanawiamy się, czy osiągnięte przez nas wyniki są dla nas zadowalające i co moglibyśmy zrobić, by były lepsze. Zależy nam przecież, by naszą wiadomość otworzyło i przeczytało możliwie najwięcej odbiorców. Co więc zrobić, by zwiększyć otwieralność naszych mailingów? W poniższym artykule wskażemy najważniejsze kwestie, na które musimy zwrócić uwagę.

Podsumowując i oceniając skuteczność realizowanych przez nas kampanii mailingowych w pierwszej kolejności patrzymy na liczbę otwarć wiadomości i liczbę kliknięć w nie. Aby móc porównać różne wysyłki używamy określenia „otwieralność” i wskaźnika OR (Open Rate). Co on oznacza i jak jest wyliczany? Jest to współczynnik mówiący nam o tym, jaka część wysłanych przez nas maili została otwarta przed odbiorców. Wyliczamy go jako stosunek liczby otwartych maili do liczby wszystkich wysłanych, a otrzymany wynik wyrażamy w procentach.

Tutaj od razu na początku musimy zdać sobie sprawę, że niestety pomiar liczby otworzonych maili nie jest dokładny i podaje zawsze zaniżone wartości. Wynika to ze sposobu zliczania otwarć – w wiadomości zamieszcza się w tym celu malutki plik graficzny o wymiarach 1x1 px (tzw. pixel zliczający) pobierany bezpośrednio z serwera, liczbę pobrań tego obrazka traktuje się jako przybliżoną liczbę otwartych wiadomości. Niestety wiele programów pocztowych domyślnie blokuje automatyczne pobieranie wszelkich elementów zewnętrznych i wymaga od użytkownika „ręcznego” pobrania/odblokowania elementów dla danego maila. Jeśli użytkownik tego nie zrobi, to pixel nie zostanie pobrany i mimo że użytkownik faktycznie otworzył wiadomość, to nie zostanie to zliczone do wskaźnika Open Rate. Ten sam problem dotyczy jednak wszystkich wysyłek, więc przy porównywaniu różnych kampanii możemy nie zwracać na to uwagi. Pomimo tej ułomności, przeanalizowanie wskaźnika otwieralności wysłanych mailingów może nam bowiem powiedzieć dużo o tym co warto poprawić, by skuteczniej docierać do potencjalnych klientów poprzez kampanie mailingowe.

Co możemy zrobić by większa liczba użytkowników otwierała nasze maile? Przygotowując mailing zwróćmy w pierwszej kolejności uwagę na kilka najważniejszych kwestii.

Wysyłka do odpowiedniej grupy odbiorców ...
Nadawca ...
Temat maila ...
Preheader ...
Spam ...
Ważna jest też waga mailingu (im większa, tym większe prawdopodobieństwo, że nasz mailing trafi do spamu). Najlepiej, by nie przekraczać 50-60 kB.
Responsywność ...
Dzień i godzina wysyłki ...
Przykład: Jeśli wysyłamy mailing biznesowy, to najlepiej jest to zrobić w godzinach porannych lub przedpołudniowych. Nie warto wysyłać takiego mailingu wieczorem lub w nocy.
...
http://www.egospodarka.pl/159046,Jak-zwiekszyc-otwiera...