Michał
Panasiewicz
Administrator
systemów, sieci i
aplikacji.
Temat: MSWiA kupi 11 tys. nowych komputerów na potrzeby PESEL2 -...
Marcin Rybak:...
Jasne, ale jakie dla przykładu? Ryzyko, iż na środowisku niejednorodnym (różne typy sprzętu) wystąpi nam problem w przypadku systemu ze wsparciem technicznym redukuje nam problem (przerzucenie odpowiedzialności). Systemy opensoruce z supportem wcale nie zawsze wychodzą taniej niż konkretne rozwiązanie z supportem. Dlaczego? Gdyż systemy opensorce dość często są nietypowe. Np. do klastra Exchange może podejść każdy administrator Exchange z doświadczeniem i bez dosadnego wgłębiania się w dokumentację dany problem rozwiązać, co w przypadku gdybym miał do czynienia z klastrem np. postfixowym nawet nie ryzykowałbym czynić.Marcin Rybak edytował(a) ten post dnia 20.02.10 o godzinie 20:51
Nie do końca zgodzę się z tobą, serwer niezależnie od tego czy to exchange czy postfix w miarę tego jak jest dostosowywany do potrzeb biznesu/firmy obrasta dodatkową funkcjonalnością np: oskryptowaniem.
Podejście z marszu do serwera produkcyjnego (każdego) bez uprzedniego zadytowania go i poznania jego funkcjonalności, zapoznania się z dokumentacją, wykorzystywanymi technologiami skończyć się może szybko na tym że serwer będzie przez długi czas niedostępny lub padnie jakaś funkcjonalność.