Marcin Z.

Marcin Z. "Wstyd mi. Prezydent
stoi, kardynał stoi
– a ja siedzę."

Temat: Wiarygodny test wydajności dla wózka widłowego, z...

Z nowym testem wydajności wózków widłowych z certyfikatem
TUV, wydajność stała się obiektywnym kryterium w podejmowaniu
decyzji


W ciężkich ekonomicznie czasach, każda decyzja o inwestycji jest przemyślana jeszcze dokładniej. Poprzez zdobycie certyfikatu TUV dla testu wydajności wózków widłowych, Linde Material Handling udało się utworzyć narzędzie, które pozwala na niezależne sprawdzenie czynnika wydajności (wydajność w określonym czasie). Jest ono też podstawą do analizy kosztów, a przez to obiektywnym parametrem przy podejmowaniu decyzji. Dzięki temu operatorzy również mogą wziąć pod uwagę wydajność wózka widłowego, kiedy kalkulują ilość zatrudnionych osób, nabycie wózka, sposób finansowania zakupu, serwisowanie i koszty energii. W ten sposób nareszcie mogą obliczyć rzeczywiste koszty. W przypadku zakupu nowych wózków przemysłowych, większość decyzji inwestycyjnych jest opartych na kosztach zakupu, zużycia energii, serwisowania i finansowania pochodzących z kart charakterystyki produktu pisemnych opisów. Pozory mogą jednak mylić. Koszty wózka, które często też są opisywane jako „całkowite koszty posiadania” w rzeczywistości tylko zawierają część faktycznych kosztów. Nie jest brana pod uwagę wydajność wózka w określonym czasie. Czas, który wózek potrzebuje na wykonanie pewnej czynności podczas przewozu towarów ma bardzo duży wpływ na koszty. To się również liczy, kiedy wózek nie jest w ciągłym użytku, tylko stoi zaparkowany raz na jakiś czas. Tak na przykład, kiedy wózek pracuje szybciej, kierowca w oszczędzonym czasie może wykonywać inne prace. Obniżona liczba godzin pracy wózka podnosi wydajność załogi, a także obniża koszty energii i serwisowania. Mniejsza liczba godzin pracy ostatecznie odzwierciedla się w wyższej wartości rezydualnej. Branie pod uwagę wydajności przy kalkulacji kosztów wózków przemysłowych w Linde jest znane jako T.O.P: „Total Operating Performance” – Całkowita Wydajność Operacyjna.
Podczas tego testu ładuje się na ciężarówkę 12 skrzyń, po czym następuje rozładunek. Waga każdej skrzyni wynosi około 800 kilogramów. Test wydajności wózka widłowego przeprowadzany jest z pełna mocą wózka i mierzony jest czas wykonania zadania, tak by wszystkie istotne czynniki (czas, wydajność operowania ładunkiem i zużycie) można było zmierzyć i/lub obliczyć. Żeby móc stworzyć obiektywną ocenę, dokumentuje się czas potrzebny na wykonanie każdego cyklu pracy, w przypadku wózków napędzanych dieslem, lub na gas, wagę baku przed i po każdym cyklu pracy, albo przepływ prądu w elektrycznych wózkach, oraz temperaturę otoczenia i temperaturę paliwa. W celu oceny wyników, zebrane dane są przetwarzane na wynik na jedną skrzynię. Ta wartość jest przeliczana na potrzebną liczbę palet, lub okno czasowe.

Obrazek

Więcej informacji znajduje się tu:
http://linde-mh.pl/news/certyfikat-TUV