Karolina
Cichocka
Trainer, The English
Cocktail
Temat: Obsługa klienta zagranicznego - profesjonalnie i po...
Obsługa klienta w języku angielskimDlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
Dzisiaj obsługa klienta zagranicznego nie sprowadza się już tylko do bycia miłym i bezproblemowego spełniania jego próśb. Współczesny klient zagraniczny jest wybredny, a zdobywanie jego przychylności to proces złożony. Właściwa obsługa klienta przekłada się bezpośrednio na wielkość sprzedaży. Dlatego też na pierwszym miejscu stawia się potrzeby klienta i sposoby ich zaspokajania. W tym celu należy gruntownie zrozumieć swych klientów i odpowiednio dostosować do nich zdolności swoje i firmy.
Profil uczestników:
- handlowcy działający na rynkach zagranicznych
- managerowie odpowiadający za marketing, sprzedaż
- pracownicy działu obsługi klienta
- wszyscy zainteresowani poszerzeniem wiedzy nt technik sprzedaży oraz obsługi klienta zagranicznego, ze znajomością języka na poziomie Pre-Intermediate
Celem szkolenia jest:
- rozwinięcie umiejętności komunikowania się w języku angielskim i unikania błędów w komunikacji z klientem
- identyfikacja potrzeb rozmówcy i uświadamianie potrzeb klientowi
- nabycie umiejętności budowania pozytywnego wizerunku firmy poprzez określone postawy i zachowania
- trening umiejętności w sytuacjach trudnych podczas obsługi klienta zagranicznego
Program szkolenia (po angielsku tak jak całe szkolenie):
Training Outline
What an Attitude!: Where Service Excellence Starts
A positive attitude on the part of the customer service provider goes a long way toward delivering an excellent experience. This introductory lesson covers the factors that produce great service and those that ruin a customer service interaction.
Tools of the Trade: The Telephone
In this unit, participants will learn phrases that say "professional, warm, and ready to help." They will learn how to screen calls without putting people off; find out what to say instead of, "Hold, please;" practice taking accurate and effective messages; and understand questioning techniques that get to the root of customer concerns.
Accents and Dialects: Keys for Navigating Through Tough Calls
A thick accent or regional dialect can make a telephone conversation more difficult. This component focuses on ways to better understand heavy accents and dialects, along with skills for reducing the speech markers of your organization's staff.
It's Not What You Say...: Rephrasing for Better Relationships
The lesson "it's not what you say, but how you say it" is one that takes some people years to learn. In this section, participants will learn how to use language so that their messages will be better received during customer interactions. Special emphasis is placed on learning to say "no" in ways that reduce conflict and eliminating phrases such as "that's not my job" and "I don't know."
The Good, the Bad, and the Ugly: Dealing with Difficult Customers
Not all customers are easy to deal with. Using real-world case studies, participants will learn in this portion of the training how to effectively interact with angry customers, complaining customers, those who try to take advantage of the organization, and more.
Do Call Again: Leaving Positive, Lasting Impressions
This discussion teaches participants how to leave a lasting impression that makes callers want to call again. Points covered include managing talkative callers without being rude, making statements that indicate a conversation is over, and leaving effective voicemails that don't lead to endless telephone tag.
Customer Service Stress: 15 Minute Mini Spa
Dealing with customers' needs, wants, and frustrations can lead to unneeded stress and frustration. The training session concludes with a presentation of stress management techniques to ensure that participants stay refreshed and alert and that they deliver exceptional customer service.
-----------------------------------------
Miejsce i czas:
Warszawa, Hotel IBIS Ostrobramska, 18-19 luty 2010
Cena:
1120zł (dla społeczności GL 900zł)
Szczegóły:
Urszula Burno
The English Cocktail
ul. Okrzei 32
03-710 Warszawa
Tel. +48 22 670 43 33
Fax +48 22 670 43 33 wew. 28
info@theenglishcocktail.com.pl
http://theenglishcocktail.com.pl