Temat: Program Office home w koszty??
Radosław C.:
Możesz zaksięgować zakup w koszty jeśli oprogramowanie będzie przeznaczone do użytku w Twojej firmie.
I jest spora szansa, że nic się nie stanie. Problem może się pojawić, po kontroli BSA (czy to samodzielnej, czy to po zawiadomieniu fiskusa, jak przytrafi się kontrola skarbowa wykonywana przez co bardziej rozgarniętego urzędnika).
Jak nie fiskus, to MS/BSA może się przyczepić. Ja bym nie ryzykował. Zyskasz ile? 40 zł VAT i 30 zł dochodowego wrzucając w koszty home?
Generalnie - chcesz używać w firmie - kup wersję do zastosowań komercyjnych i normalnie odlicz VAT i wrzuć w koszty.
Chcesz używać prywatnie - nie wrzucaj w koszty.
Już były przypadki zabrania sprzętu (znaczy zabezpieczenia dowodów) z nie do końca legalnym softem co prowadziło nawet do bankructwa.
Mariusz G. edytował(a) ten post dnia 23.12.11 o godzinie 11:02