Paweł S.

Paweł S. Media, Analiza Sieci
Społecznych,
Zarządzanie wiedzą

Temat: Raport Gartner (mikroblogi, serwisy społecznościowe i...

Gartner szacuje rozwój i popularyzację mikroblogów, serwisów
spolecznościowych oraz analizy sieci społecznych w przedsiębiorstwach


Według szacunków firmy konsultingowej Gartner w 2015 roku około
25% przedsiębiorstw będzie wykorzystywać analizę sieci społecznych (Social Network Analysis- SNA) w celu badania nieformalnej komunikacji wewnętrznej, struktury współpracy oraz przepływu wiedzy w organizacji, jak również współpracy pomiędzy partnerami biznesowymi oraz klientami.

Ponadto raport Gartner zawiera projekcje dotyczące rozwoju innych
technologii wykorzystywanych przez firmy takich jak serwisy społecznościowe czy mikroblogi. Szacuje się między innymi, iż do roku 2014 serwisy społecznościowe dla znaczącej liczby użytkowników (tj. 20%) przejmą rolę korespondencji mailowej
jako głównego narzędzia komunikacji interpersonalnej. Z tego względu Gartner zaleca przedsiębiorcom budowanie długoterminowej
strategii w tym zakresie.

Odnośnie rozwoju mikroblogów Gartner przewiduje natomiast,
że do 2012 roku ponad 50% przedsiębiorstw będzie korzystać z protokołów wskazujących na aktywność użytkowników w społecznościach (activity streams) w tym mikroblogów. Jednocześnie jedynie ok. 5% przedsiębiorstw zdecyduje się, zdaniem Gartner, na zaimplementowanie własnych tego typu rozwiązań.

Więcej informacji na ten temat w tym miejscu.Paweł Stępka edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 10:39
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Raport Gartner (mikroblogi, serwisy społecznościowe i...

No proszę, Internet i media społecznościowe przynoszą rozwiązania dla komunikacji wewnętrznej :) Mam nadzieję, że i polskie firmy przekonają się do SNA i dostrzegą rewolucyjność tej metody :)

Tylko link trochę nie działa, Paweł :]
Paweł S.

Paweł S. Media, Analiza Sieci
Społecznych,
Zarządzanie wiedzą

Temat: Raport Gartner (mikroblogi, serwisy społecznościowe i...

Już poprawione :)

Co do SNA to muszę przyznać, że polskie firmy powoli przekonują się do możliwości tej metody szczególnie w obszarze mapowania i analizy nieformalnej komunikacji wewnętrznej. Oczywiście proces ten nie jest tak dynamiczny jak w Stanach czy niektórych państwach europejskich, ale do 2015 jeszcze trochę czasu ;)Tymczasem cieszy nas kolejna prognoza wskazująca na upowszechnianie tego narzędzia, czemu sprzyjaja również dynamiczny rozwój mediów społecznościowych i ich rosnące wykorzystanie przez firmy.

Pozdrawiam,

PawełPaweł Stępka edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 23:14

Następna dyskusja:

Analiza sieci społecznych...




Wyślij zaproszenie do