Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Krytyka mile widziana?

Komunikacja w formie takiej jak biuletyn powinna być od czasu do czasu badana, by zweryfikować kierunek, w którym idziemy i sprawdzić, czy wiąże się on z potrzebami i oczekiwaniami czytelników, do których prasę firmową tworzymy. Jakie są wasze doświadczenia? Czy firmy nie boją się negatywnych opinii swoich pracowników?
Naszym zdaniem opinie czytelników o magazynie są bardzo ważne, dlatego nie warto ich ignorować nawet wtedy, gdy są negatywne i oceniające http://custompublishingwpolsce.blogspot.com/2014/03/cu.... Jakie jest wasze zdanie?Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.06.14 o godzinie 15:41
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Krytyka mile widziana?

Doświadczenie w pracy z korporacjami pokazuje, że badania czytelnicze, czy w ogóle pytanie o opinię to nadal temat bardzo rzadko się pojawiający i trudny. Rzadko kiedy komunikacja jest badana w szczegółach, zwłaszcza jeśli chodzi o custom publishing. Czytelnicy dostają pismo, które jest kreowane przez komunikację, ale bez informacji zwrotnej, co czytelnicy o nim sądzą. Jednym z powodów jest lęk przed krytyką. Krytyka naszych działań, tego, co zaproponowaliśmy, a dalej idąc lek przed tym, czy negatywna ocena pracowników nie przełoży się na negatywna ocenę naszej pracy w ogóle. A szkoda, bo przecież uczymy się na błędach.
Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: Krytyka mile widziana?

Temat jest trudny i zależy od poziomu zaufania pracowników do osób przeprowadzających badanie bez względu na to czy badający jest wewnątrz czy na zewnątrz firmy. Warto zapytać się komórki zajmującej się badaniem ryzyka operacyjnego, kiedy ostatni raz przeprowadziło ankietę wśród pracowników badająca sprawność m.in. komunikacji zgodnie z metodyką COSO I
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Krytyka mile widziana?

Badanie powinno być anonimowe, co wpłynie nie tylko na bezpieczeństwo pracowników, ale i poziom szczerości. Dla pracowników sygnał, że badamy ich oczekiwania i opinie jest zazwyczaj pozytywnie odbierany i świadczy o tym, że liczymy się z ich zdaniem.
Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: Krytyka mile widziana?

I jest anonimowe tylko wynik już nie jest anonimowy i może wskazywać dobrą komunikacje lub jej brak. Na ogół komunikat o braku komunikacji sprawia, iż odpowiedzialni za nią i posiadający informację ją przekazują niższym szczeblom nie traktując ich jak ciemną masę. Na ogół :-)
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Krytyka mile widziana?

Wynik nadal jest anonimowy, bo nie pokazuje, kto za czym głosował, ale pokazuje stan, który wymaga poprawy lub nie. Komunikacja między innymi na tym polega, że również sprawdzamy, czy robimy to dobrze. Bez informacji zwrotnej nie ma sprawnej komunikacji.

Temat: Krytyka mile widziana?

Z ankietami jest taki problem, że albo są dość ogólne a większość pytan to pytania zamknięte i wówczas ankiety sa rzeczywiście anonimowe, albo są dokładniejsze, z pytaniami otwartymi, co pozwala zdecydowanie lepiej poznać sytuację, ale tutaj anonimowość juz może stać się wątpliwa. I wtedy rzeczywiście istotne staje się, komu się człowiek zwierza.
Nie wiem jednak, jakie jest Twoje oczekiwanie odnośnie tego wątku. Bo on sam dotyczy ogólnie tematu strachu przed krytyką, ale zalinkowany artykul odnosi się jedynie do kwestii postrzegania biuletynu jako tuby zarządu. Strach przed krytyką to temat obszerny. A sama praca nad umiejetnością przyjmowania krytyki wymaga wysiłku. To zresztą bardzo delikatny temat, bo sporo ludzi pomimo stresu związanego z krytyką, twierdzi, że ta krytyka nie robi na nich zadnego wrażenia.
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Krytyka mile widziana?

Moim oczekiwaniem jest dyskusja na temat krytyki, czy jest możliwa, czy jest akceptowalna, w jaki sposób można ja wyrażać, jakie doświadczenia mają inne osoby itp.



Wyślij zaproszenie do