Agnieszka Zyśk-Pożoga

Agnieszka Zyśk-Pożoga Internal
Communications
Manager, Provident
Polska

Temat: Jak ciekawie zakomunikować pracownikom model kompetencji?

Szukam ciekawych, kreatywnych i "innych" pomysłów na to jak "sprzedać" pracownikom nowy model kompetencji. NIe mówię tu oczywiście o standardowej komunikacji i kanałach, broszurze, intranecie itp ale o fajnym mini evencie, gadżecie czy czymś tego typu. Będę wdzięczna za sugestie.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Jak ciekawie zakomunikować pracownikom model kompetencji?

Agnieszka, na Twoim miejscu zaprosiłabym kilku kreatywnych i aktywnych pracowników na kawę i ciacho, zrobiła z nimi burzę mózgów i opracowała plan działania. Przy okazji pewnie zaangażują się w jego realizację :)
Agnieszka Zyśk-Pożoga

Agnieszka Zyśk-Pożoga Internal
Communications
Manager, Provident
Polska

Temat: Jak ciekawie zakomunikować pracownikom model kompetencji?

Pewnie na tym się skończy ale muszę też już mieć jakieś pomysły. Oczekiwania w tym temacie są spore ale to temat już "nie na forum" :). Sporo fajnych pomysłów już "mi się urodziło: :)
Aleksandra B.

Aleksandra B. Interested in
science and
technology

Temat: Jak ciekawie zakomunikować pracownikom model kompetencji?

Agnieszko, swojego czasu przy komunikacji pokrewnego projektu (dotyczącego wynagrodzeń) w Banku zaproponowałam postać „szpiega z krainy deszczowców” - Pana Kasowskiego – sympatycznej a jednocześnie dosyć wścibskiej postaci, która „wyśledzi” każdy szczegół i news w zakresie systemu wynagrodzeń w Banku. Ta postać bardzo fajnie się przyjęła – człowieczek w ciemnych okularach lub z lupą, w nasuniętym na oczy kapeluszu i postawionym kołnierzu. Motyw tej postaci towarzyszył później całej kampanii, wszystkim artykułom, sekcji w Intranecie itd. Zarazem spajał całą kampanię, jak i stanowił wizualny wyróżnik. Równie dobrze można przedłużyć koncepcję o gadżet (w agencji dostaniesz cały katalog i propozycje, od tego zacznij), tapetę czy wygaszacz ekranu, pop-ups – oczywiście możliwości jest wiele.

Mi osobiście z kompetencjami kojarzy się np. kreskówkowa postać profesora w okularach z dużą głową, że nie wspomnę o koncepcji „mózgowca” na cienkich nóżkach, bo to już raczej zajęte :) kogoś w typie Supermana i pokrewnych postaci, ale równie dobrze może być to postać „Sowy – mądrej głowy” :) To tak mi przychodzi do głowy na szybko.

Nie wiem, czy macie takie możliwości, ale oprócz tradycyjnych możesz zorganizować czat z Koordynatorami Projektu i ekspertami, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania pracowników a do tego moderowany przez ekspertów wątek na forum dyskusyjnym (jeśli macie), uruchomić dyżurną dedykowaną skrzynkę e-mail. Tak, jak pisałam wcześniej pop-ups, wygaszacze, tapety, wkładki z motywem do broszur czy magazynu firmowego, porozwieszaj plakaty, kampanie sms-owe i do tego oczywiście całe pozostałe standardowe wsparcie.

W zależności od tego, jaki masz budżet na ten projekt, możesz pomyśleć o łączonych warsztatach szkoleniowo – rozwojowych, zaprosić dodatkowo inspirujących gości np. nie tylko wybitnych managerów, ale i podróżników, ciekawych autorów, psychologów, coach’ów itp.

Możesz także przygotować materiały wspierające (szkoleniowe) i zorganizować ok. 2-3 godzinne warsztaty, które mieliby przeprowadzić lokalnie przeszkoleni przełożeni. Wtedy dla prowadzących trzeba by przygotować oddzielne sety materiałów i oddzielne dla pracowników, a do tego jakieś ciekawe zadania aktywizujące i angażujące. Można wprowadzić angażujący element rywalizacji między zespołami – i np. efekty zadań (wspólnej pracy) niech odsyłają do Ciebie czy utworzonej Komisji – a do wygrania nagrody, wywiady itp. Najlepiej obgadać to z trenerami.

Można zorganizować serię „śniadań przy kawie” z Koordynatorami Projektu, Kadrą Zarządzającą, ekspertami – koszt nie jest duży, a pozyskasz ambasadorów projektu i przy okazji zbierzesz feedback.

Możesz zorganizować konkurs dotyczący tego projektu – np. na imię dla postaci – maskotki, hasło przewodnie, wierszyk, symboliczne zdjęcie, krzyżówka czy łamigłówka do rozwiązania – z oczywiście towarzyszącą oprawą komunikacyjną i jakąś fajną nagrodą.

To tak na szybko z pomysłów, które się sprawdziły :)

Ogólnie - fajny projekt, dający wiele możliwości do popisu i inwencji. Powodzenia!
Agnieszka Zyśk-Pożoga

Agnieszka Zyśk-Pożoga Internal
Communications
Manager, Provident
Polska

Temat: Jak ciekawie zakomunikować pracownikom model kompetencji?

Ola, wielkie dzięki za mnóstwo pomysłów. Wiele z działań już mam zaplanowanych: seria warsztatów na poszczególnych szczeblach, konkurs (zgłoś swojego kolegę/koleżankę, która przejawia w swojej pracy daną kompetencję i uzasadnij to - to już na dalszy etap, po warsztatach - takie konkursy jak ktoś kogoś do czegoś zgłasza u ans działają), standardowa komunikacja, wygaszacze, sms'y, magazyn wewnętrzny, intranet. Fajny byłby czat, podrzucę temat jako część planu komunikacji. No i taka postać, która będzie się przejawiała przez cały czas - super. Jeszcze raz dziękuję.
Agnieszka Bott-Alama

Agnieszka Bott-Alama HR Manager i Trener;
Grupa Deutsche Bank

Temat: Jak ciekawie zakomunikować pracownikom model kompetencji?

Agnieszko, my komunikowaliśmy Pracownikom w formie komiksu.
Tutaj jest wiele możliwości do kreatywności - dobór postaci, ich wypowiedzi, kolorów, scenerii. Wiele zależy od kultury korporacyjnej.
Niewątpliwy atut - zauważenie tego komunikatu w gąszczu maili.
Trzymam kciuki za ciekawe pomysły, aba
Agnieszka Zyśk-Pożoga

Agnieszka Zyśk-Pożoga Internal
Communications
Manager, Provident
Polska

Temat: Jak ciekawie zakomunikować pracownikom model kompetencji?

to mi się podoba :). Komiks to super kanał na dotarcie z tym tematem. I na pewno będzie zapamiętamy :). Wielkie dzięki. Agnieszka

Następna dyskusja:

Pracownicy z Ukrainy- jak z...




Wyślij zaproszenie do