Maciej Sikora

Maciej Sikora Programista
aplikacji
internetowych

Temat: Tworzenie gier w javascript

Ja i tak uważam, że mieszanie tych dwóch technik obecnie jest najlepszą drogą do celu. Twój przykład - dialog. Jeśli elementów nie jest dużo to łatwiej i lepiej zrobić divy absolutne, jeśli jest ich dużo wtedy zaczyna się zabawa.

konto usunięte

Temat: Tworzenie gier w javascript

Maciej Sikora:
Ja i tak uważam, że mieszanie tych dwóch technik obecnie jest najlepszą drogą do celu. Twój przykład - dialog. Jeśli elementów nie jest dużo to łatwiej i lepiej zrobić divy absolutne, jeśli jest ich dużo wtedy zaczyna się zabawa.

Co do wpływu ilości elementów DOMu na performance...
Legendy o powolnych operacjach na DOMie biorą się w dużej części z doświadczeń i podań ludzi nie podchodzących do tematu z głową. Można potem wylewać łzy na swoich blogach, jak to wszystko zamula, ale można też:
- spróbować animować dom css-em, jeśli przeglądarka da radę
- nie wrzucać elementów do drzewa DOMu "łan baj łan", a opakować je np w documentFragment
- zastanowić się czy 10 operacji, na domie, które właśnie wykonałem nie zmusiło biednej przeglądarki do przerenderowania strony 15 razy - może lepiej było sklonować element, wykonać wszystkie operacje poza "flowem" i zastąpić oryginalny element zmodyfikowaną kopią...

Następna dyskusja:

JavaScript a programowanie ...




Wyślij zaproszenie do