konto usunięte

Temat: Szkolenie dofinansowane (W-wa 5-8.04.2011)Wzorce projektowe

Wzorce projektowe i refaktoryzacja do wzorców (JAVA) 05-08.04.2011 Warszawa

Projekt – Kompleksowe wsparcie procesu wytwarzania oprogramowania kluczem do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku IT jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Uczestnikami projektu mogą być osoby zatrudnione w mikro, małym, średnim lub dużym przedsiębiorstwie w którymkolwiek z 16 województw Polski.
Do ww. projektu pracodawca zgłasza swojego pracownika(pracowników).

Intensywność pomocy publicznej w projekcie wynosi:
• dla mikro i małych przedsiębiorstw – 80%; cena: 73,86 zł za 1 dzień/osobę

• dla średnich przedsiębiorstw – 70%; cena: 110,79 zł za 1 dzień/osobę

• dla dużych przedsiębiorstw – 60%; cena: 147,72 zł za 1 dzień/osobę.

Profil uczestnika:
Programista:
• zna obiektowy język programowania;
• posiada doświadczenie w tworzeniu systemów informatycznych;
• chce efektywnie posługiwać się wzorcami projektowymi.

Korzyści ze szkolenia:
• Wzrasta bezpieczeństwo tworzonego oprogramowania – gdy programiści używają wzorców projektowych, kod jest łatwiejszy do testowania.
• Skróca się czas poświęcony na dodawanie nowych funkcjonalności – ponieważ osoby, które posługują wzorcami projektowymi, piszą kod otwarty nad rozbudowę i zamknięty na modyfikacje. Wzorce projektowe zapewniają łatwe rozbudowywanie systemu.
• Polepsza się jakość komunikacji pomiędzy programistami – gdy programiści komunikują się poprzez kod używając wzorców projektowych, porozumiewają się ze sobą na wyższym poziomie abstrakcji.

Parametry szkolenia:
• Czas trwania: 3 dni - 24 godzin.
• Forma zajęć: Laboratorium Wzorców Projektowych - 60%, wykład - 40%.
• Wielkość grupy: do 10 osób.
• Języki programowania: Java lub C#

Szczegółowy program:
Moduł 1: Wzorce GoF
• Pojęcie wzorca projektowego
• Wzorce kreacyjne - przegląd
• Simple Factory
• Factory Method
• Builder
• Abstract Factory
• Prototype
• Singleton
• Wzorce strukturalne - przegląd
• Adapter
• Decorator
• Facade
• Proxy
• Decorator
• Bridge
• Flyweight
• Strategie implementacji wzorców
• Różnice pomiędzy podobnymi wzorcami
Moduł 2: Wzorce GoF(2)
• Wzorce behawioralne - przegląd
• Command
• Strategy
• Observer
• Chain of Responsibility
• Template Method
• Observer
• Mediator
• Visitor
• Iterator
• State
• Różne sposoby implementacji wzorców
• Różnice pomiędzy podobnymi wzorcami
• Aspekty współpracy pomiędzy wzorcami
• Antywzorce projektowania obiektowego
Moduł 3: Architektura warstwowa i wzorce projektowe
• Porównanie modeli warstwowych
• Model warstwowy wg M. Fowlera
• Odpowiedzialność modelu warstwowym
• Modelowanie dziedziny problemu
• Wzorce Domain Model
• Różne podejścia do warstwy danych
• Data Access Object
• Object-Relational Mapping
• Active Record
• Wzorce modelu zdarzeniowego
• Wzorce stanu tymczasowego
• Temporal Object
• Snapshot
• Aspekty współpracy pomiędzy wzorcami
Moduł 4: Refaktoryzacja do wzorców
• Podstawy refaktoryzacji
• Kryteria jakości kodu
• Wybrane refaktoryzacje podstawowe
• Zmiana nazwy zmiennej
• Zmiana nazwy metody
• Zmiana nazwy klasy
• Wyodrębnienie metody
• Wyodrębnienie zmiennej
• Odzwierciedlenie kroków algorytmu
• Kierunek wprowadzania wzorców
• Sygnały sugerujące wprowadzanie wzorca
• Zamiana instrukcji warunkowych na wzorzec Strategy
• Przesunięcie kodu kreacyjnego do wzorca z rodziny Factory
• Przesunięcie elementów dodatkowych do wzorca Decorator
• Zastąpienie warunkowych wykonań poprzez wzorzec Command
• Zastąpienie bezpośredniej komunikacji wzorcem Observer
• Zasada Odpowiedzialności
• Pragmatyzm we wprowadzaniu wzorców projektowych

Adres biura projektu:
Rekrutacja – Katarzyna Sachrajda
ul. Piotrkowska 60
90-105 Łódź
Zadzwoń: +48 42 630 24 42
Napisz: biuro@tenfingers.pl
strona www: http://efsit.plKatarzyna Rybicka edytował(a) ten post dnia 01.03.11 o godzinie 11:14