konto usunięte
Temat: Metody komunikacji w aplikacji klient-serwer
Witam. Mam do napisania (własna inicjatywa) gre karcianą w którą będzie można zagrać przez internet.Dodatkowo będzie można "siedzieć" przy kilku stolikach jednocześnie. Ma to być aplikacja desktopowa. Zaplanowałem już za co będzie odpowiedzialna strona klienta i serwera, więc to nie problem. Zastanawiam się jaką wybrać metodę komunikacji. Do tej pory napisałem tylko proste aplikacje (chat, komunikator )korzystające z TCP/UDP. Myślałem nad WebServices i SOAP, ale kompletnie nie mam o tym pojęcie, czytałem jedynie tutorial, nie wiem nawet czy to dobry wybór. Czy powinienem wybrać tę metodę czy może jeszcze jakąś inną ?Drugi problem. Chciałbym postawić "gdzieś" serwer. Jak to jest w przypadku TCP/UDP (oprócz tego że uruchamiam aplikacje serwera ), a jak w WebServices ? Nic o tym nie wiem :/
Proszę o jakieś rady, przydatne linki, cokolwiek.