Temat: Kwota słownie - potrzebna klaska
Łukasz Lech:
Co do enumów to pomijając wyjątkowe przypadki są najgorszym co
może być, lepiej korzystać z normalnych tablic, przynajmniej można je podmienić bez rekompilacji programu.
Zupełnie nie rozumiem tej wypowiedzi. Enumy mogą zawierać dowolną ilość zmiennych, które nie muszą być finalne. W praktyce działają jak obiekty, ba, mogą nawet implementować interfejsy! Polecam zapoznać się z tutorialem dotyczacym enumów.
Już od dawna nie zachwycam się tutorialami.
Po co mi implementacja jakiegoś interfejsu skoro nie mogę zmienić tekstu bez rekompilacji kodu ;)
Poniżej kod przykładowego enuma z mojego projektu, żebyśmy nie gadali po próżnicy:
public enum DrawPriorities {
CRITTER(10), BACKGROUND(-10), TOWER(5), BULLET(20), FIRE_DAMAGE(15), ICE_DAMAGE(14);
private DrawPriorities(int value) {
this.value = value;
}
public int value;
public static void main(String[] args) {
DrawPriorities pr = DrawPriorities.BULLET;
System.out.println("wartość przed zmianą: "+pr.value);
pr.value = 11;
System.out.println("wartość po zmianie: "+pr.value);
}
}
enum ten ma zmianną value, którą mogę dowolnie zmieniać w trakcie wykonywania programu.
Gdyby tą zmienną był String, także spokojnie mógłbym go zmienić. Ta zmiana nie wymagałaby rekompilacji kodu.
Tutoriale są przydatne dla tych, którzy muszą zapoznać się z pewnymi mechanizmami i współczuję Ci, jeśli z nich nie korzystasz. Jeśli się czegoś nie wie, a najwyraźniej tak jest, naprawdę warto to zrobić.
Łukasz Lech:
Polecam z doświadczenia rozwiązania, które są lepsze. Jeśli nie chcesz korzystać, nie musisz ;)
Jestem naprawdę pod wrażeniem próżności, która przez Ciebie przemawia. Ty twierdzisz, że coś jest lepsze, więc po prostu jest lepsze.