Szymon Biliński

Szymon Biliński Programista Java

Temat: Koszt Gry

IRENEUSZ KUBUJ:
Czy orientujecię się jaki jest średni koszt oraz prawa do takiej gry?

To trochę zbyt ogólne sformułowanie na zrobienie wiarygodnego oszacowania.

Proces tworzenia takiej aplikacji można podzielić na kilka etapów:
1. Utworzenie specyfikacji funkcjonalnej (analiza/projekt)
2. Implementacja wersji podstawowej (np. na wybranym modelu telefonu)
3. Przygotowanie grafiki
4. Porting na resztę urządzeń + testy

W zależności od stopnia złożoności, może to być miesiąc lub pół roku pracy. Dlatego najpierw należałoby określić:
1. Jakie są ogólne założenia gry (tetris? poker? warcaby? gra sieciowa czy tylko jeden gracz?)
2. Czy konieczne jest wykorzystanie jakiegoś specyficznego API (Bluetooth, GPS/LBS, Multimedia, sieć, system plików, ...)
3. Jak dużo jest telefonów, które wspierają taką technologię (pkt. 2)
4. Jakie fundusze możecie przeznaczyć na grafikę
5. Czy potrzebna jest certyfikacja aplikacji (to trochę bardziej skomplikowane - czasem jest niezbędne, a czasem jedynie opcjonalne)

Prawa do gry są wyłącznie kwestią umowy pomiędzy Tobą, a wykonawcą.

konto usunięte

Temat: Koszt Gry

A jaka to jest gra "taka sobie?" Dla jednego kolorowy tetris dla innego coś wykorzystującego sieć do aktualizacji danych w międzynarodowym rankingu, jeszcze inny powie ze bez engine'ów nie ma gry, itd. Panie Ireneuszu, minimalna precyzja pozwoli już podać przybliżony koszt stworzenia aplikacji, a odpowiedź podane przez Szymona pytania pozwoli naprawdę bardzo precyzyjnie określić w jakim kierunku gra ma podążać i jaki może być orientacyjny jej koszt.

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Koszt




Wyślij zaproszenie do