Maciej N.

Maciej N. Prezes Zarządu,
Grupa Doradztwa
Kreatywnego PRONOST
Sp. z...

Temat: Praktyczne aspekty wdrożenia systemu ISO/TS czyli...

Motoryzacja – lokomotywa zmian
Procesowe zarządzanie przynosi konkretne, mierzalne skutki zwiększające efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa, co w miarę coraz większej „wielkoseryjności” przekłada się na konkretne efekty ekonomiczne.
Wytyczne dotyczące systemów zarządzania dostawców „Automotive” i szczegółowe wytyczne dotyczące jego elementów zawarte w podręcznikach referencyjnych lokalnych zrzeszeń motoryzacyjnych jak AIAG czy VDA od początku istnienia opierały się na modelu proponowanym przez ISO w serii 9000.
Jednakże z racji swojego zaawansowania branża ta zawsze wyprzedzała działania ISO wprowadzając dodatkowe wytyczne dotyczące tychże systemów.
Takimi przykładami są wytyczne IATF i takich narodowych zrzeszeń przemysłu motoryzacyjnego jak niemieckie VDA – podręcznik „VDA 12”, czy amerykańskie AIAG – podręcznik „ISO/TS 16949:2002 Implementation Guide” bogato opisujących jak przedsiębiorstwo będące dostawcą dla przemysłu motoryzacyjnego powinno wdrożyć system zarządzania oparty na podejściu procesowym. Zakładając stosowanie modelu „ośmiornicy” do opisu procesowej struktury firmy i jej powiązań ze światem zewnętrznym oraz modelu „żółwia” do opisu pojedynczego procesu. Według proponowanych modeli, przyjąć należy że dwa podstawowe dokumenty organizacji to: mapa procesów, obejmująca wszystkie procesy i powiązania pomiędzy nimi oraz indywidualne opisy procesów, nazywane często kartami procesu.
Większość organizacji rozpoczyna wdrożenie podejścia procesowego na bazie istniejących wcześniej systemów zarządzania. Znaczy to, że najczęściej akceptują istniejącą strukturę dokumentacji, której podstawowym poziomem są ciągle procedury, a nie opisy procesów. Procedury często mylnie nazywa się procesami i nie widzi się różnic pomiędzy nimi.

A co wy o tym myślicie?
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Praktyczne aspekty wdrożenia systemu ISO/TS czyli...

Myślę, że motoryzacja od dawna już nie jest lokomotywą zmian.

Poza tym słowo lokomotywa może się źle kojarzyć, zwłaszcza tym co ostatnio usiłowali skorzystać z usług Przewozów Regionalnych ;-P
Maciej N.

Maciej N. Prezes Zarządu,
Grupa Doradztwa
Kreatywnego PRONOST
Sp. z...

Temat: Praktyczne aspekty wdrożenia systemu ISO/TS czyli...

Ojć....

aleś Pan walnął ;-)

ja tu siem poważnie zabieram do dyskusji a tu masz.....chłopie placek :-D

ale via meritum

to nie tylko problem motoryzacji ale większości organizacji które "wdrożyły" podejście procesowe. Wszak nie ma różnic pomiędzy ISO a ISO/TS odnośnie tego wymagania. Ale to że nie ma innych interpretacji branżowych gdzie indziej jest (jak się zdaje) gorzej...
Zbigniew Banaśkiewicz

Zbigniew Banaśkiewicz Quality, H&S and
Security Manager

Temat: Praktyczne aspekty wdrożenia systemu ISO/TS czyli...

Maciej N.:
Ojć....

aleś Pan walnął ;-)

ja tu siem poważnie zabieram do dyskusji a tu masz.....chłopie placek :-D

Proponuję się uważnie rozejrzeć wokół i nie ulegać stereotypom. Chyba że przyjmiemy iż motorem zmian jest wydawanie nowych norm.

ale via meritum

to nie tylko problem motoryzacji ale większości organizacji które "wdrożyły" podejście procesowe. Wszak nie ma różnic pomiędzy ISO a ISO/TS odnośnie tego wymagania. Ale to że nie ma innych interpretacji branżowych gdzie indziej jest (jak się zdaje) gorzej...

Jeżeli miałbym zrobić ranking nowomowy której szczerze nie cierpię, to "podejście procesowe" łapie się niezawodnie do pierwszej trójki.
Maciej N.

Maciej N. Prezes Zarządu,
Grupa Doradztwa
Kreatywnego PRONOST
Sp. z...

Temat: Praktyczne aspekty wdrożenia systemu ISO/TS czyli...

Hmmmm

No ale czy nie wynika to właśnie z owegoż braku interpretacji, standaryzacji, czy jakkolwiek inaczej to określimy ?

W mojej ocenie większość firm które audytowałem tylko powierzchownie rozumie podejście procesowe. W zanaczącym stopniu wiąże się to z brakiem modelowego podejścia - brak standardu który wszyscy rozumieli by tak samo, co właśnie próbowała zrobić motoryzacja przywołując model żółwia.
Maciej B.

Maciej B. I focus on
continuous and
mutual development
of me and pe...

Temat: Praktyczne aspekty wdrożenia systemu ISO/TS czyli...

.Maciej Borkowski edytował(a) ten post dnia 11.03.11 o godzinie 13:02
Magdalena G.

Magdalena G. PowerTech s.c. Dział
marketingu

Temat: Praktyczne aspekty wdrożenia systemu ISO/TS czyli...

Szkolenia z zakresu MSA+SPC - 11-13.04.2011 Zakopane! Są jeszcze wolne miejsca, zapraszam serdecznie :-)

W celu uzyskania informacji- marketing@powertechsc.pl

Zapraszam :)



Wyślij zaproszenie do