Temat: Kto tworzy wizerunek IT w firmie?
Znam jedną firmę, w której administratorzy są fantastyczni, helpdesk jest do tego stopnia cudotwórcą, że naprawia pracownikom telefony i odtwarzacze DVD. Regularnie lutuje urwane kabelki od słuchawek, wymienia wiatraczki w laptopach, a ostatnio wymienił komuś uszkodzoną taśmę LCD w ramce cyfrowej.
Ludzie mający styczność z IT bardzo sobie cenią tę znajomość.
Osoby niestykające się uważają jednak, że IT nic nie robi, że tylko siedzą i gapią się w swoje monitorki. Mimo że ludzie ci pracują czasem dwanaście godzin na dobę, zajmują się rzeczami, które moim zdaniem dalece wykraczają poza zakres obowiązków administratora sieci. Brakuje informacji dla pracowników od kierownika działu, że sto dwadzieścia trzy razy zaktualizowano Bugzillę, czterdzieści trzy razy odzyskano utracone dane z archiwów, siedemset razy zaktualizowano oprogramowanie księgowe, sto razy załatano w trybie pilnym jakieś dziury bezpieczeństwa, dwieście razy asystowano przy ustaleniu nowego hasła, dodano dwustu użytkowników, uruchomiono czterdzieści nowych serwerów itd.
Przerysowane, ale brakuje takiej informacji dla ludzi, że tam, w IT, też wre praca i ktoś się czymś zajmuje.
Manager nie tylko wybiera ludzi, motywuje ich i ukierunkowuje, ale ma, moim skromnym zdaniem, obowiązek aktywnie uczestniczyć w kształtowaniu wizerunku działu.