Rafał
Nowak
Student,
Politechnika
Warszawska
Temat: Kary za błędy pracownika
Witam,Jestem administratorem, zajmuje się utrzymaniem wielu usług w małej firmie. Standardowo b. dużo pracy, nie wiadomo "w co ręce włożyć".
Odpowiadam między innymi, za specjalny serwer pocztowy dla 1 skrzynki email (dedykowane zastosowanie).
Podczas zleconej zmiany filtrów poczty popełniłem błąd i część maili przekierowałem do złego folderu. Co ważne sprawdziłem testem 1 z 3 wprowadzanych filtrów. Maile nigdy nie dotarły do skrzynki odbiorczej. Przez kilka msc, pewien konkretny rodzaj maili nie dochodził do nas. Nikt z osób, które pisały nie zadzwoniły (dziwne!) tylko pisali ponownie z pretensjami, że olewamy klientów.
W końcu, ktoś zadzwonił, sprawdziliśmy temat i znalazłem błąd do którego się przyznałem.
Pracodawca ocenił, że spowodowałem stratę 400 zł. Chce abym oddał tą kasę ze swojej premi.
Błąd mój. To fakt.
Ale, gdybym chciał sprawdzać całość filtrów za każdym razem, to musiałbym wysyłać testowe maile (ok 40, specjalne nasze wew. nagłówki itp), po każdej zmianie filtra = sporo pracy. Dlatego normalnie, wyważam ryzyko i np. testuje jeden z kilku filtrów.
I teraz, nie wiem co powinienem zrobić.
Przyjąć, karę i następnym razem sprawdzać każdy filtr? Ale to nagle będę miał ze wszystkim co robię 2x więcej pracy, czyli nie dam sobie rady z swoimi obecnymi obowiązkami.
Tłumaczę pracodawcy, że optymalizuję swoją pracę, ale jego to nie interesuje.
Pomóżcie.
Jak to u Was wygląda w firmach?