Marcin Szatkowski

Marcin Szatkowski IT Manager, PM

Temat: Jak sobie radzicie z niecierpliwymi użytkownikami?

Każdy z nas ma co najmniej jednego takiego użytkownika, który ciągle narzeka na swoje wyposażenie, oprogramowanie. Mimo iż wiele osób naokoło pracuje na identycznej konfiguracji i nie narzeka.
Najczęściej zależy im na wymianie sprzętu na nowszy, po krótkim użytkowaniu.

Co robicie z takimi użytkownikami?

Moje podejście (Wymagania biznesu)

1. Jeśli to jedyny w swoim rodzaju pracownik - ponownie przeanalizuj jego potrzeby i wymień mu maszynę, lub upgraduj (ram, napęd SSD)
2. Jeśli to pracownik jeden z wielu, a pozostali nie narzekają - podmień maszyny bez mówienia o tym na najlepiej taką samą i zapytaj czy problem nadal istnieje...
3. Jeśli to kluczowy pracownik - skontaktuj się z jego przełożonym, powiedz mu o potrzebach pracownika i uzyskaj zgodę na wyjątkową wymianę, pozostali pracownicy wtedy też muszą oprzeć się na decyzji przełożonego... jeśli takiej zgody nie będzie patrz punkt 1.
4. Jeśli jest to top manager - po prostu znajdź zastosowanie dla jego "starego" sprzętu i zorganizuj wymianę.

Zasadniczo z doświadczenia wiem iż każdy kto pracował lub pracuje nawet w domu na sprzęcie z napędami SSD będzie narzekał na prędkość pracy sprzętu z klasycznym dyskiem.