Krzysztof O.

Krzysztof O. Dynamiczny i pełen
energii
profesjonalista,
któremu żadne...

Temat: Co po Helpdesk'u - czyli następny krok w karierze

Witam,
Niedługo stuknie mi 5 lat od kiedy pracuję w HelpDesk'u. Przeszedłem kolejne stopnie ewolucji naszego działu - od wspierania lokalnej fabryki do wsparcia 24/7 Polish/English dla całej 40tys. Korporacji. Wyszkoliłem 4 agentów (3 Węgrów, 1 Polak).
W Help Desk'u przeżyłem dość dużo. Następnym naturalnym krokiem byłby coach albo team leader. Niestety w mojej obecnej organizacji nie ma wakatów na te pozycje.

I tak zastanawiam się co dalej?
Przekwalifikować się i spróbować specjalizacji w wsparciu technicznym?
A może poszukać nowego miejsca, gdzie mógłbym kontynuować rozwój?
Marcin Szatkowski

Marcin Szatkowski IT Manager, PM

Temat: Co po Helpdesk'u - czyli następny krok w karierze

Po specjaliście następuje zazwyczaj lider albo manager.
Ja w Twoim przypadku zastanowiłbym się nad:
- service desk manager
- service level manager
- service delivery manager
- incident manager
- problem manager

Niestety w naszym kraju Service Desk jest traktowany trochę po macoszemu, więc osiągalne będzie raczej wyłącznie pierwsze stanowisko.

Alternatywą dla Ciebie moim zdaniem jest też Project management, albo właśnie coaching.

Jeśli natomiast osiągnąłeś maks w hierarchii firmy - pora ją zmienić - bo to dobry powód - ja tak właśnie zrobiłem.Marcin Szatkowski edytował(a) ten post dnia 04.02.12 o godzinie 20:39
Krzysztof O.

Krzysztof O. Dynamiczny i pełen
energii
profesjonalista,
któremu żadne...

Temat: Co po Helpdesk'u - czyli następny krok w karierze

Dzięki za odpowiedź.
Ten rok dam sobie na zdobycie odpowiednich certyfikatów i... zobaczymy...
Jakub Rosiak

Jakub Rosiak Administrator
WAN&LAN Teleca
Poland Sp. z.o.o

Temat: Co po Helpdesk'u - czyli następny krok w karierze

A czy rozwinąłeś w tym czasie jakieś umiejętności techniczne?
Wiele osób po takim czasie trafie na II linię i kontynuuje karierę na stanowiskach technicznych. Oczywiście o ile mieli wykształcenie techniczne zaczynając pracę na servicedesk albo zdobyli je w trakcie.
Marcin Szatkowski

Marcin Szatkowski IT Manager, PM

Temat: Co po Helpdesk'u - czyli następny krok w karierze

Jakubie, wiele osób jest techniczne i pracuje w helpdesku, czasem przy okazji - więc to byłby krok wstecz. Chyba nieczęsto aktualnie zdarza się, że do helpdesku zatrudnia sie laików :) A już na bank nie w servicedesk.
Przy takim doświadczeniu jak ma Krzysiek - byłoby ślepą uliczką zapędzanie przyszłego managera ekstraweryka w pozycję specjalisty introwertyka. No chyba, że faktycznie chce się specjalizować z wąskiej dziedziny i skupić się bardziej na technice niż na ludziach.
Marcin Szatkowski

Marcin Szatkowski IT Manager, PM

Temat: Co po Helpdesk'u - czyli następny krok w karierze

albo czyta grupę ITCrowd :]

Następna dyskusja:

Systemy Helpdesk, darmowe i...




Wyślij zaproszenie do