konto usunięte

Temat: iPod Touch do testów.

Witam serdecznie,
Planuje kupić sobie jakiś sprzęt do testowania app'ów, ale strasznie ciężko rozstać mi się z moim HTC na Androidzie. Co sądzicie o kupnie iPoda, zamiast iPhone, do testowania aplikacji? Jest to na pewno dużo tańsza opcja, leczy czy zastąpi mi telefon?
Ciekawy jestem Twojego zdania :)
Pozdrawiam,
Arkadiusz Banaś

//Edit

iPhone 4g i iPod touch 4g mają takie same bebechy? Z tego co znalazłem w sieci wynika, że tak jest.Arkadiusz Banaś edytował(a) ten post dnia 25.09.10 o godzinie 01:29
Paweł P.

Paweł P. Programista

Temat: iPod Touch do testów.

Hej,
Osobiście odradzam.
Na iPodzie nie przetestujesz takich sytuacji jak przychodząca/wychodząca rozmowa telefoniczna w trakcie działania twojej aplikacji. Z doświadczenia wiem, że w takich sytuacjach częste są błędy typu brak dźwięku w aplikacji po zakonczeniu rozmowy. Na iPodzie ani AFAIK na symulatorze nie można tego przetestować.

Musisz też brać po uwagę, że nawet przy identycznym sprzęcie na iPodzie będziesz miał efektywnie więcej dostępnej pamięci. Na iPhonie cały czas w tle działają aplikacje (np. Phone), których nie ma na iPodzie. To oznacza, że jeżeli Twoja aplikacja potrzebuje dużo pamięci to może działać OK na iPodzie ale na iPhonie będzie crashować. To raczej ekstremalny scenariusz, ale lepiej żebyś miał świadomość.

Edit:
Ostatnia historia z życia wzięta.
Jakiś miesiąc temu Apple zdecydowało, że Game Center nie będzie działał na iPhonie 3G i iPodach 2gen. To oczywiście wywołało furię developerów, którzy używali tych urządzeń do developmentu. Ostatecznie iPod 2gen dostał support dla Game Center ale iPhone 3G już nie.
Musisz być przygotowany na takie niespodzianki w przyszłości - obojętnie co kupisz.Paweł Piątkowski edytował(a) ten post dnia 25.09.10 o godzinie 12:53
Marek Szczypiński

Marek Szczypiński Programista
aplikacji mobilnych.

Temat: iPod Touch do testów.

Hej,
To ja się podepnę, choć to stary już trochę wątek. Jestem początkującym developerem iPhone i mam pytanie. Czy żeby publikować aplikację na AppStore wymagane jest testowanie jej na wszystkich 3 typach urządzeń (iPhone, iPod Touch, iPad)? Jak sprawa wygląda z tymi nowymi wyświetlaczami (retina, czy jak to się zowie)? Dzięki z góry za wskazówki :-)

Pozdrawiam,
Marek
Michał Tuszyński

Michał Tuszyński iOS/Android
Developer

Temat: iPod Touch do testów.

Marek Szczypiński:
Hej,
To ja się podepnę, choć to stary już trochę wątek. Jestem początkującym developerem iPhone i mam pytanie. Czy żeby publikować aplikację na AppStore wymagane jest testowanie jej na wszystkich 3 typach urządzeń (iPhone, iPod Touch, iPad)? Jak sprawa wygląda z tymi nowymi wyświetlaczami (retina, czy jak to się zowie)? Dzięki z góry za wskazówki :-)

Pozdrawiam,
Marek

Nie, nie, nie musisz testować jej na wszystkich urządzeniach. Sam określasz na jakich urządzeniach będzie działać, czy na iPadzie, iPhone'ie/iPodzie Touch czy na obydwu. Aplikacje iPhone'owe będą działać na iPadzie, ale nie odwrotnie. Ale, tak jak wspomniał Paweł, musisz przetestować na urządzeniu wszystkie funkcje których będziesz używał, na przykład multitasking, którego nie ma na wszystkich modelach iPodów i iPhone'ów. Symulator nie jest wiarygodny, szczególnie jeżeli chodzi o pamięć.
Jeżeli chodzi o retinę, różni się rozdzielczością (standardowe ekrany: 320x480, retina: 640x960). Grafiki wykonane pod starsze ekrany będą się skalować na retinie (tak samo jeżeli chodzi o współrzędne), ale możesz wykonać dwie kopie danej grafiki i umieścić @2x na końcu nazwy tej wykonanej pod retinę, np "mojagrafika@2x.png", wtedy system sam wybierze właściwą i ją wyświetli.Michał Tuszyński edytował(a) ten post dnia 23.02.11 o godzinie 19:52
Marek Szczypiński

Marek Szczypiński Programista
aplikacji mobilnych.

Temat: iPod Touch do testów.

No to teraz już wszystko rozumiem. :-)
Dzięki serdeczne za wyjaśnienie.



Wyślij zaproszenie do