konto usunięte

Temat: Naiwne pytanie - czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Syn zastrzelił mnie przed chwila trafnym pytaniem:

Reklamuje sie maslo - czemu nie reklamuja sie PRODUCENCI komputerów?
Teraz ma go kazdy "bialy czlowiek"

Reklamuja sie tanie jak barszcz płyny do mycia naczyn - czemu nie reklamuja sie rownie popularne mp3?

Reklamuja sie nawet kawy czy herbaty - czemu nie reklamuja sie producenci odtwarzaczy DVD czy kina domowego?

Target - porownywalny.
Kasa - przeogromna.
Obroty - gigantyczne.

Skad ta "zmowa" producentow tego sprzetu i skad ta "wojna" producentow kawy, plynow, proszkow czy margaryn?

Hm?


:)
Łukasz Buszka

Łukasz Buszka www.dadadesign.pl
projektuje,
fotografuje,
podróżuje, gotuje

Temat: Naiwne pytanie - czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Apple sie reklamuje

konto usunięte

Temat: Naiwne pytanie - czemu nie ma reklam tych rzeczy?

HP też, intensywnie promują notebooki serii Pavilion.. Asus też. FS i Dell pośrednio przy okazji kampanii TP czy Ery.

Ale fakt, to w końcu tylko niewielki odsetek producentów. Dlaczego? Bo to specyficzny klient i jemu nie zamydli się oczu reklamą z uśmiechniętą rodzinką. Świadomy użytkownik przed zakupem przekopie pół sieci szukając rad i informacji, nieświadomy kupi co jest w gazetce Auchan. Wydaje mi się, choć specjalistą nie jestem, że tu tkwi przyczyna - stosunkowo mała skuteczność takiej reklamy. Ogólnie w szeroko pojętej branży nowych technologii z tego co widać najskuteczniejszy jest marketing szeptany.
Jakbym był osobą interesującą się hobbystycznie margaryną to też bym pewnie szukał w necie for miłośników margaryn (ciekawe czy fani np Ramy mają zloty klubowe?), porównywał ich dane techniczne, oceniał konsystencję.. Ale komu się chce?

Reklamowane są w tej chwili w zasadzie wyłącznie notebooki, ale zauważcie w jaki sposób. Praktycznie nic o danych technicznych, głównie design, próba wykreowania czegoś atrakcyjnego..
No i fakt, to działa, jak wyciągam swojego Paviliona to jeszcze żaden klient nie zapytał co w środku.. O ile ktoś zwrócił uwagę, to podniecał sie designem.

PS: Jeśli Apple wszędzie reklamuje się tak, jak w pewnym popularnym trójmiejskim radiu, to jest to chyba najgorsza kampania reklamowa świata.. Całe szczęście, że mam w aucie fabryczne radio, bo inaczej dawno wyrwałbym je z deski, byle typ się zamknął ;)Piotr Wełniak edytował(a) ten post dnia 30.11.07 o godzinie 00:10
Albert W.

Albert W. creative director

Temat: Naiwne pytanie - czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Jerzy K.:
Syn zastrzelił mnie przed chwila trafnym pytaniem:

Reklamuje sie maslo - czemu nie reklamuja sie PRODUCENCI komputerów?
Teraz ma go kazdy "bialy czlowiek"

Reklamuja sie tanie jak barszcz płyny do mycia naczyn - czemu nie reklamuja sie rownie popularne mp3?

Reklamuja sie nawet kawy czy herbaty - czemu nie reklamuja sie producenci odtwarzaczy DVD czy kina domowego?

Target - porownywalny.
Kasa - przeogromna.
Obroty - gigantyczne.

Skad ta "zmowa" producentow tego sprzetu i skad ta "wojna" producentow kawy, plynow, proszkow czy margaryn?

Hm?

:)


Dlaczego nie są reklamowane wspomniane produkty?
Nic bardziej mylnego, one są reklamowane, i to na potęgę. Media elektroniczne czy drukowane na prawdę pełne są tego typu reklam. Różnica w widoczności pomiędzy masłem a iPodem polega na pozycjonowaniu produktu, im bardziej premium tym precyzyjniej zagospodarowane media, większa kasa i wartość marki zapewnia lepsze dotarcie do targetu. Przede wszystkim nie porównywałbym produktów FMCG do dóbr bardziej stałych, czy dóbr bardziej luksusowych.
Bo rostrząsanie czy masło jest lepsze od iPoda jest po prostu bez sensu.

Wiadomo, FMCG potrzebuje bardziej prime time'owych czasów emisji, czy też pojawia się w prasie popularnej, lub na największych portalach, z prostego względu, praktycznie każdy robi zupę, smaruje kanapki, czy używa papieru toaletowego. Konkurencja w tym segmencie jest duża, i głównym nabywcą są niemalże wszyscy. Stąd zasypywanie tymi produktami, liczy się pamięć wzrokowa i proste kojarzenie: barszcz - winiary, itp.

W przypadku elektroniki zakup impulsowy nie wchodzi w grę.
Co prawda znam osobiście pewną panią która kupiła laptopa tylko dla tego, że podobała jej się obudowa, ale mało kogo stać na taką ekstrawagancję.
Tu liczy się przede wszystkim jakość. Próżno więc szukać spotów kina domowego pomiędzy wieczorynką, a wiadomościami, Ci których stać na dobre kino są jeszcze poza domem, Ci których nie stać, i tak wiedzą co to jest i kupują tańszy, niemarkowy zestaw w promocji, w Biedronce.
Myślę że nie nie nie ma za bardzo sensu rozwodzić nad tym co, gdzie i dla czego jest reklamowane. Panie Jerzy, polecam sięgnąć po jakikolwiek tygodnik opinii, a wieczorem przełączyć telewizor na CNN, BBC lub TVN24. Odpowiedź znajdzie się sama. A żeby się upewnić polecam Youtube.com, wystarczy wpisać nazwy producentów, wątpliwości rozwieją się całkowicie.Albert Wallin edytował(a) ten post dnia 30.11.07 o godzinie 00:43
Michał K.

Michał K.
fotografia/retusz/fo
tomontarz/postproduk
cja, Brand design...

Temat: Naiwne pytanie - czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Najpierw się przywitam, bom nowy na forum... dzień dobry :)

Zdaje się że polska jest specyficznym krajem. Poza kilkoma największymi firmami składającymi z części (produkującymi) komputery, mamy zapewne kilka tysięcy mniejszych firm, i bliżej nieokreśloną ilość "produkujących" na potrzeby własne i znajomych.
Przy takiej konkurencji zarobki na sprzęcie są raczej minimalne. Oprócz Apple nikt nie przekona klienta, żeby płacił więcej za naklejkę na składanym pc. To i reklamują się ostrożnie.

Mam wrażenie, że inserty są najpowszechniejszą formą masowego dotarcia do klienta. Z ofertą od pendrajwa przez tanie laptopy po najmocniejsze desktopy. Dla każdego coś fajnego.

Inaczej z peryferiami do komputerów. Tutaj jest w czym wybierać a reklamy są powszechniejsze. Peryferia specjalistyczne mają specjalne kanały docierania z reklamą. W tym gronie pewnie często widzimy reklamy tabletów, wypasionych monitorów. O inne grona biją się producenci wydajnych pamięci, cichych zasilaczy itp. Ale w tv tego raczej nie zobaczymy.

BTW taki NTT zamydla oczy właśnie uśmiechniętą rodzinką :)

konto usunięte

Temat: Naiwne pytanie - czemu nie ma reklam tych rzeczy?

A ja napiszę: SPAM!

Już czwarty raz widzę ten temat! Ile można z tak głupim tematem.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Naiwne pytanie - czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Zwracam uwagę autorowi, narazie, że pomylił grupy.

konto usunięte

Temat: Naiwne pytanie - czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Sylwia B.:
A ja napiszę: SPAM!

Już czwarty raz widzę ten temat! Ile można z tak głupim tematem.

Temat nie jest taki głupi, ale faktycznie wrzucany jak do worka-można go spotkać w różnych dyskusjach.Odpowiadając pytającemu-pomyliły Ci się produkty konsupcyjne z konsumenckimi.DVD i kina domowe reklamują się np. w TOP CLASS bo to wyższa półka docieralności, a masła-w gazetkach osiedlowych.



Wyślij zaproszenie do