Temat: Naiwne pytanie - czemu nie ma reklam tych rzeczy?
Jerzy K.:
Syn zastrzelił mnie przed chwila trafnym pytaniem:
Reklamuje sie maslo - czemu nie reklamuja sie PRODUCENCI komputerów?
Teraz ma go kazdy "bialy czlowiek"
Reklamuja sie tanie jak barszcz płyny do mycia naczyn - czemu nie reklamuja sie rownie popularne mp3?
Reklamuja sie nawet kawy czy herbaty - czemu nie reklamuja sie producenci odtwarzaczy DVD czy kina domowego?
Target - porownywalny.
Kasa - przeogromna.
Obroty - gigantyczne.
Skad ta "zmowa" producentow tego sprzetu i skad ta "wojna" producentow kawy, plynow, proszkow czy margaryn?
Hm?
:)
Dlaczego nie są reklamowane wspomniane produkty?
Nic bardziej mylnego, one są reklamowane, i to na potęgę. Media elektroniczne czy drukowane na prawdę pełne są tego typu reklam. Różnica w widoczności pomiędzy masłem a iPodem polega na pozycjonowaniu produktu, im bardziej premium tym precyzyjniej zagospodarowane media, większa kasa i wartość marki zapewnia lepsze dotarcie do targetu. Przede wszystkim nie porównywałbym produktów FMCG do dóbr bardziej stałych, czy dóbr bardziej luksusowych.
Bo rostrząsanie czy masło jest lepsze od iPoda jest po prostu bez sensu.
Wiadomo, FMCG potrzebuje bardziej prime time'owych czasów emisji, czy też pojawia się w prasie popularnej, lub na największych portalach, z prostego względu, praktycznie każdy robi zupę, smaruje kanapki, czy używa papieru toaletowego. Konkurencja w tym segmencie jest duża, i głównym nabywcą są niemalże wszyscy. Stąd zasypywanie tymi produktami, liczy się pamięć wzrokowa i proste kojarzenie: barszcz - winiary, itp.
W przypadku elektroniki zakup impulsowy nie wchodzi w grę.
Co prawda znam osobiście pewną panią która kupiła laptopa tylko dla tego, że podobała jej się obudowa, ale mało kogo stać na taką ekstrawagancję.
Tu liczy się przede wszystkim jakość. Próżno więc szukać spotów kina domowego pomiędzy wieczorynką, a wiadomościami, Ci których stać na dobre kino są jeszcze poza domem, Ci których nie stać, i tak wiedzą co to jest i kupują tańszy, niemarkowy zestaw w promocji, w Biedronce.
Myślę że nie nie nie ma za bardzo sensu rozwodzić nad tym co, gdzie i dla czego jest reklamowane. Panie Jerzy, polecam sięgnąć po jakikolwiek tygodnik opinii, a wieczorem przełączyć telewizor na CNN, BBC lub TVN24. Odpowiedź znajdzie się sama. A żeby się upewnić polecam Youtube.com, wystarczy wpisać nazwy producentów, wątpliwości rozwieją się całkowicie.
Albert Wallin edytował(a) ten post dnia 30.11.07 o godzinie 00:43