Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: Przyczny migracji z Exchange'a do Lotusa

Kolejna globalna firma migruje do Lotus Notes. CONTINENTAL AG (40.000 użytkowników w 35 krajach) zdecydował się na ten krok, jednak mnie najbardziej interesuje uzasadnienie.
Otóż szefowie IT podkreślają, że liczą się dla nich:
- niższe koszty
- większa niezależność (otwartość)
- elastyczność środowiska.
Jednocześnie wskazują, że nie zauważają jakichś szczególnych różnic w funkcjonalności klientów pocztowych. Co ciekawe jednak decydują się dodatkowo na korzystanie z Lotus Quickr oraz Lotus Sametime.
W mojej opinii to zasługa pozycjonowania Lotusa jako narzędzia PRACY GRUPOWEJ, a nie systemu pocztowego.
Powoli, bo powoli ale świadomość rynku na temat Lotusa się zmienia.

Całość komunikatu można znaleźć tutaj

konto usunięte

Temat: Przyczny migracji z Exchange'a do Lotusa

Jestem ciekaw opinii użytkowników po takiej migracji.
Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: Przyczny migracji z Exchange'a do Lotusa

Jeśli zamienić jedynie klienta pocztowego to oczywiście będzie dramat.
Jeśli nie korzystali wcześniej z komunikatora korporacyjnego, a dostaną Sametime'a w pełnej wersji z konferencjami on-line, a do tego Quickr'a - to myślę, że niechęć zostanie przełamana i zastąpiona przez ciekawość i zainteresowanie nowością.
Konrad Sagała

Konrad Sagała konsultant, Exchange
MVP, MCT

Temat: Przyczny migracji z Exchange'a do Lotusa

Ciekaw jestem w jaki sposób uzyskali obniżenie kosztów? Znam kilka firm globalnych, gdzie IBM musiał zejść pod wodę, żeby koszty były porównywalne. Na początu roku była dosyć burzliwa dyskusja wywołana przez firmy takie jak Gartner i Forrester, które zbulwersowała informacja IBM o rosnącym udziale w rynku.
Wojciech Kroczak

Wojciech Kroczak DYSANT Software Sp.
z o.o.

Temat: Przyczny migracji z Exchange'a do Lotusa

Konrad Sagała:
Ciekaw jestem w jaki sposób uzyskali obniżenie kosztów? Znam kilka firm globalnych, gdzie IBM musiał zejść pod wodę, żeby koszty były porównywalne. Na początu roku była dosyć burzliwa dyskusja wywołana przez firmy takie jak Gartner i Forrester, które zbulwersowała informacja IBM o rosnącym udziale w rynku.

Tak odnośnie kosztów - oficjalna cena za klienta Lotus Notes w wersji Express (do 1.000 zatrudnionych) to 136 EUR, w czym jest:
- dostęp do serwera pocztowego (licencja na korzystanie z klienta)
- dostęp do serwera aplikacyjnego (licencja na korzystanie z klienta)
- dostęp do serwera instant messaging
- Lotus Symphony (pakiet narzędzi biurowych)
- Lotus Notes Traveler (mobilny klient dla urządzeń pracujących pod kontrolą Windows Mobile, Symbian, i Mac)
- Lotus Quickr Entry Edition
- możliwość stawiania nieograniczonej liczny instancji serwerów Lotus Domino
- możliwość korzystania z dowolnej liczby baz danych Lotus Domino,
a do tego wszystko budowane w oparciu o Eclipse'a (open-source) i możliwe do stawiania po stronie serwera na dowolnym systemie operacyjnym, a po stronie klienta na Windows'ie, Linux'ie i Mac'u.

I to wszystko za 136 EUR wg cen oficjalnych (nie mówiąc o bezpieczeństwie inwestycji, czyli dowolności wyboru systemu operacyjnego).

Bardzo chętnie wdam się w dyskusje o kosztach:)Wojciech Kroczak edytował(a) ten post dnia 20.04.09 o godzinie 19:16

Następna dyskusja:

Migracja z MS Exchange do L...




Wyślij zaproszenie do