Temat: przychodzący mail nie trafia do Skrzynka odbiorcza

Witam
Mam użytkownika, któremu zniknął katalog Skrzynka odbiorcza.
Po odzyskaniu pliku nsf jest OK ale teraz znowuż maile przychodzące trafiają do katalogu Widoki/Wątki poczty
Jak można to naprawić?
Jarek Gosławski

Jarek Gosławski Specjalista IBM
Domino

Temat: przychodzący mail nie trafia do Skrzynka odbiorcza

Uruchomiłeś jakiekolwiek procesy naprawcze (fixup, updall, ...)? Odświeżałeś/zamieniałeś szablon pocztowy?

... proponuje po kolei.

Gdy już nowe maile będą się pojawiały w Inboxie, można uruchomić skrypt który postara się odbudować inbox-a aby widoczne były w nim starsze maile.

Temat: przychodzący mail nie trafia do Skrzynka odbiorcza

Procesy naprawcze - uruchamiałem
Zamiana szablonu - zmieniałem
Efekt ciągle ten sam - maile trafiają do katalogu Widoki/Wątki poczty
Jestem w kropce.

Temat: przychodzący mail nie trafia do Skrzynka odbiorcza

Po zgłoszeniu do serwisu udało się ustalić, że w skrzynce są 2 katalogi INBOX.
Po usunięciu jednego puściłem updall -r ale maile ciągle nie trafiają do INBOX-a tylko do innego katalogu.

skąd można pobrać ten skrypt?
Jarek Gosławski

Jarek Gosławski Specjalista IBM
Domino

Temat: przychodzący mail nie trafia do Skrzynka odbiorcza

Skrypt o którym wspomniałem służy do ponownego umieszczenia maili w Inbox-ie.
Zanim go się uruchomi, jednak skrzynka powinna działać prawidłowo, tzn. wszystkie NOWE maile powinny wpadać do inboxa.
Skryptem umieścisz tam wszystkie starsze maile które z niego "wypadły" -aż tyle i tylko tyle.

Najpierw trzeba mieć działającą skrzynkę!!

Jeśli uporałeś się z tym zdublowanym inboxem, to dobrze by było znów zamienić/odświezyć szablon.
Jeśli to nie zadziała (mam na myśli że nowe maile nada, nie będą wpadać do inboxa) to może jest inna przyczyna.

Piszesz że maile trafiają do katalogu, co konkretnie masz na myśli? (Foldery i Widoki w LN to różne
"byty")
Do jakiego katalogu one trafiają? ... i dlaczego? ... jest tam jakaś reguła? może jej nie widzisz w "Narzędziach" a była kiedyś i została jednak w profilu.

Takie "zagubione" i wciąż aktywne reguły można zobaczyć NotesPeek-iem
https://www-304.ibm.com/support/docview.wss?uid=swg2400...

Zobacz czy i jakie reguły są w tej skrzynce - otwórz skrzynkę tym tool-em i szukaj w Profiles >>> calendarprofile >>> $FilterFormula_x

Jeśli jest ona tam rzeczywiście to można ją "wyczyścić" innym skryptem - do resetowania reguł.
Nie bedę wklejał tutaj skryptu którego ja używam, jesli rzeczywiście masz taka "zagubiona" regułę to napisz do mnie przez GL to ci wyślę skrypt.

O całym takim problemie możesz poczytać tutaj (oczywiście o ile twój problem to problem z regułami)
http://www-01.ibm.com/support/docview.wss?uid=swg21088058

konto usunięte

Temat: przychodzący mail nie trafia do Skrzynka odbiorcza

Miałem identyczny problem. W wyniku połączenia się dwóch kopii szablonów Folder $inbox jest podwójny, skutkiem tego wiadomości nie trafiają do niego, ale są widoczne w widoku 'all documents'.

Dwie metody:

1. METODA NA WIELE SKRZYNEK:
- usuwamy uszkodzony szablon a w jego miejsce kopiujemy prawidłowy z innego serwera
- szablon podpisujemy przy pomocy .id designera i robimy 'rebuild all'
- robimy replace design dla uszkodzonych skrzynek. Z konsoli wydajemy polecenie:
load convert -u user.nsf * template.ntf
- kopiujemy maile, które powinny być w $inbox z 'all documents' ręcznie, lub przy pomocy agenta dla większej liczby skrzynek.
Agenta uruchamiamy dla skrzynek mniejszych od 1.5GB, agenta uruchamiamy z konsoli:
Tell Amgr Run "DatabaseName.nsf" 'AgentName'
agent:
Sub Initialize
Dim s As New notessession 
Dim db As notesdatabase 
Dim fDoc As NotesDocument  ' Document in folder 
Dim ad As notesview                 ' All Documents view 
Dim aDoc As notesdocument  ' document in All Docs view 
Dim fUNID() As String      ' array of UNID's of docs in folders 
Dim i As Long              ' UNID array index 
Dim deldate As notesitem 
Dim Chair1 As notesitem 

i =0 
Set db = s.CurrentDatabase 

Redim fUNID(0)

' Build UNID array by looping through folders, then their documents
Forall view In db.views
If view.IsFolder And Not view.Name=("($All)") Then
Set fDoc = view.GetFirstDocument 
While Not fDoc Is Nothing 
Redim Preserve fUNID(i) 
fUNID(i) = fDoc.UniversalID 
i=i+1 
Set fDoc = view.GetNextDocument(fDoc) 
Wend
End If
End Forall

' Loop through docs in the All Documents view and compare UNIDs to each doc in the array
Set ad = db.GetView("($All)") 
Set aDoc = ad.GetFirstDocument 
While Not aDoc Is Nothing
i = 0 
Do While i <= Ubound(fUNID)
If fUNID(i) = aDoc.UniversalID Then
Exit Do
End If 
i = i + 1
Loop 
Set deldate = adoc.getfirstitem("delivereddate") 
Set Chair1 = adoc.getfirstitem("CHAIR") 
If i > Ubound(fUNID) And Not deldate Is Nothing And Chair1 Is Nothing Then
Call adoc.PutInFolder( "($Inbox)")  
End If 
Set aDoc = ad.GetNextDocument(adoc)
Wend
End Sub

uwaga, skrypt działa ale powoli (2GB= ok 30min), skrzynki >1GB proponują robić metodą nr 2:

2. METODA NA POJEDYNCZĄ SKRZYNKĘ:

- utworzyć folder np. 'old'
- przenieść wszystko do niego co jest w inbox
- skasować $inbox (designer)
- nadpisać bazę prawidłowym szablonem, load convert -u user.nsf * template.ntf
- skopiować wiadomości z old do inbox

Temat: przychodzący mail nie trafia do Skrzynka odbiorcza

Dziękuję za pomoc.
Wygląda na to, że zadziałało.
Wysłałem testowego maila i wylądował w INBOX ale na razie czekam jeszcze na potwierdzenie od użytkownika.



Wyślij zaproszenie do