Wojciech Chmielewski

Wojciech Chmielewski nPRO, właściciel

Temat: Lotus 7.0.2 - pomoc potrzebna

Witam,
Serwer Lotus 7.0.2. zainstalowany jest na Windows 2003 server.
1. wykonując backup on-line pojawia się przy niektórych bazach następujący błąd:

Lotus Notes C API 'NSFDbOpen' returned error 525: This database is currently being used by someone else. In order to share a Notes database, all users must use a Domino Server instead of a File Server..

Jak go usunąć?

2. Drugi problem, to po zmianie właściela usługi "Lotus Domino Server" z Lokalnego Konta Systemowego na lokalnego Administratora, przestało pojawiać się okienko konsoli po restarcie całego serwera.
Sam serwer LN działa, ale ta konsola nie uruchamia się automatycznie.

z góry dziękuję za wskazówki :)

pozdr,
Wojtek
Andrzej Zieliński

Andrzej Zieliński Administrator
Systemów
Informatycznych, Sp.
z.o.o

Temat: Lotus 7.0.2 - pomoc potrzebna

Czym wykonujesz backup online ?
Wojciech Chmielewski

Wojciech Chmielewski nPRO, właściciel

Temat: Lotus 7.0.2 - pomoc potrzebna

Andrzej Zieliński:
Czym wykonujesz backup online ?

Klient ma HP DP 6.0 z integracją on-line do LN.
Wg mnie, błąd nie dotyczy systemu backupu, a jakiś problemów konfiguracyjnych LN

konto usunięte

Temat: Lotus 7.0.2 - pomoc potrzebna

Wojciech Chmielewski:
Andrzej Zieliński:
Czym wykonujesz backup online ?

Klient ma HP DP 6.0 z integracją on-line do LN.
Wg mnie, błąd nie dotyczy systemu backupu, a jakiś problemów konfiguracyjnych LN

Hej,

Tak błąd wynika z konfiguracji LN. Kiedyś podczas backupu LN za pomocą TSM miałem podobny problem - przycisnąłem admina LN, poprawił co trzeba (niestety nie wiem co :)) i było ok.

Pozdrawiam
Przemek
Wojciech Chmielewski

Wojciech Chmielewski nPRO, właściciel

Temat: Lotus 7.0.2 - pomoc potrzebna

Przemysław Fąfara:
Wojciech Chmielewski:
Andrzej Zieliński:
Czym wykonujesz backup online ?

Klient ma HP DP 6.0 z integracją on-line do LN.
Wg mnie, błąd nie dotyczy systemu backupu, a jakiś problemów konfiguracyjnych LN

Hej,

Tak błąd wynika z konfiguracji LN. Kiedyś podczas backupu LN za pomocą TSM miałem podobny problem - przycisnąłem admina LN, poprawił co trzeba (niestety nie wiem co :)) i było ok.

Pozdrawiam
Przemek
No właśnie, tylko co to było to "CO" :)
Zdaję sobię sprawę, że problem jest po stronie LN a nie DP...
Niestety admin LN u klienta wie jak wystartować i zatrzymać serwer.

pozdr,
Wojtek

Temat: Lotus 7.0.2 - pomoc potrzebna

"Podobny" problem, coś zrobił admin ... to za mało. Ja bym jednak przyjrzał się temu oprogramowaniu do backupu. Admin co mógł zrobić, to zobaczyć czy w czasie backupu nie idą jakieś inne taski serwerowe które blokują skrzynki.
Tomasz Frydryk

Tomasz Frydryk Właściciel, Domino
Solutions

Temat: Lotus 7.0.2 - pomoc potrzebna

Wojciech Chmielewski:
2. Drugi problem, to po zmianie właściela usługi "Lotus Domino Server" z Lokalnego Konta Systemowego na lokalnego Administratora, przestało pojawiać się okienko konsoli po restarcie całego serwera.
Sam serwer LN działa, ale ta konsola nie uruchamia się automatycznie.

Nie czuję się ekspertem od Windows, ale stawiam, że konsola się uruchamia, tyle że dla innego użytkownika. Musiałbyś się zalogować jako ten Administrator.
Tomasz Frydryk

Tomasz Frydryk Właściciel, Domino
Solutions

Temat: Lotus 7.0.2 - pomoc potrzebna

Zbigniew Nowak:
"Podobny" problem, coś zrobił admin ... to za mało. Ja bym jednak przyjrzał się temu oprogramowaniu do backupu. Admin co mógł zrobić, to zobaczyć czy w czasie backupu nie idą jakieś inne taski serwerowe które blokują skrzynki.

To może być cenna uwaga. Czy nie idzie jakiś Updall. Może wyłączyć wszystkie taski uruchamiane przed backupem?
Wojciech Chmielewski

Wojciech Chmielewski nPRO, właściciel

Temat: Lotus 7.0.2 - pomoc potrzebna

Zadam takie pytanie odnośnie poniższego błędu:
Lotus Notes C API 'NSFDbOpen' returned error 525: This database is currently being used by someone else. In order to share a Notes database, all users must use a Domino Server instead of a File Server..

W jaki sposób użytkownik może otwierać swoją skrzynkę pocztową/bazę NSF?
Czy może np bezpośrednio zapukać na serwer \\serwerlotus\D$\lotus\notes\data\xxxx.nsf i tak to otwierać?
Być może to jest przyczyna?
Jak prawidłowo należy otwierać bazę NSF?

I kolejne pytanie o plik notes.ini - czy jakeiś błędne wpisy mogą powodować takie problemy?
Tomasz Frydryk

Tomasz Frydryk Właściciel, Domino
Solutions

Temat: Lotus 7.0.2 - pomoc potrzebna

Wojciech Chmielewski:
Czy może np bezpośrednio zapukać na serwer \\serwerlotus\D$\lotus\notes\data\xxxx.nsf i tak to otwierać?
Być może to jest przyczyna?
Jak prawidłowo należy otwierać bazę NSF?

I kolejne pytanie o plik notes.ini - czy jakeiś błędne wpisy mogą powodować takie problemy?
Absolutnie nie należy w ten sposób otwierać baz na serwerze! Nic nie będzie działało. Jeden użytkownik otworzy bazę i żaden proces serwera nie będzie miał do niej dostępu, w tym nie będzie dochodziła poczta. Że zacytuję klasyka: nie będzie niczego.
Jeśli któryś z użytkowników w ten sposób otworzył swoją skrzynkę pocztową, to rzeczywiście może to dać taki błąd jak opisałeś. Bazę należy otworzyć wybierając nazwę serwera Domino i potem ścieżkę (względem katalogu data) albo wybierając z listy. Klient łączy się z serwerem Domino własnym protokołem RPC (przy TCP na porcie 1352, ale równie dobrze może być użyty inny protokół do transportu), serwer otwiera plik bazy i przesyła co klientowi potrzeba.

Tak na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że żaden wpis w notes.ini nie powinien powodować takiego zachowania, ale oczywiście mogę się mylić. No chyba, że mówimy o wpisach uruchamiających zadania serwera, jeśli moje poprzednie podejrzenie było by słuszne. Wówczas np. wpis SerwerTaskAt1 uruchamia proces blokujący dostęp do bazy, a w tym czasie uruchamia się backup. Ale nie jest to błędny wpis, tylko kolizja wykluczających się zadań w tym samym czasie.



Wyślij zaproszenie do