konto usunięte

Temat: kalendarz problem

Witam,

Jeden z użytkowników ma następujące problem z kalendarzem.
Użytkownik w swoim kalendarzu ma zaplanowanych dość dużo spotkań, w między czasie został przenieniony w hierarchi (np z PL/SERVER do DE/SERVER) i od tego czasu użytkownik i osoby, kóre miały dostęp do tego kalendarze nie mogą zmieniać np. terminu spotkań, dodawać nowych osób do spotkań itd. Dotyczy to tylko utworzonych spotkań przed zmianą, ponieważ przy tworzeniu nowych nie ma takich problemów.

bardzo proszę o pomoc, jak rozwiazać ten problem, aby można zmieniać informacje w kalendarzu
z góry dzięki i pozdrawiam

Temat: kalendarz problem

hej

jaką masz wersję serwera? bo od 7 w górę (z tego co pamiętam) zmienił się sposób działania kalendarzy itp.
czy użytkownicy są w jednym O (OU)? czy zmienił się tylko serwer?

może to być kwestia uprawnień, a może wystarczy wyczyścić busytime/clubusy.
przydałoby się więcej informacji...

konto usunięte

Temat: kalendarz problem

dzięki Łukasz za odpowiedź
sytuacja wygląda następująco:
serwer i klient w wersji 8.5
u użytkownika zmienił się serwer (ale przypuszczam, że to nie jest problem), zmieniło się równieź OU i od tego czasu nie można zmieniać starych spotkań w kalendarzu

z góry dzięki za pomoc

Temat: kalendarz problem

sprawdź wpisy odnośnie użytkownika w busytime/clubusy na serwerach - na tym na którym był i jest (powinny być teraz tylko na tym gdzie jest teraz), czy są poprawne
jeżeli nie to proponuję usunąć z wspomnianych baz wpisy dla tego użytkownika. później albo serwer za jakiś czas sam uzupełni te wpisy, albo możesz zrestartować 2 procesy: sched, calconn, dodatkowo można zrestartować RnRMgr (ten ostatni bardziej dotyka zasobów i sal) - zalecam po godzinach pracy - sched przeszuka wszystkie skrzynki na serwerze

wcześniej możesz sprawdzić czy nic nie wisi w admin4.nsf, kto jest właścicielem skrzynki, acl na skrzynce itp

konto usunięte

Temat: kalendarz problem

Łukasz, a więc tak:
w busytime.nsf mam 2 wpisy dla tego użytkownika z róznymi OU (stary i nowy), czyli jak dobrze rozumiem, usunąć stary?
clubusy.nsf wogóle nie mam na serwerze
a ACl mam wpisy tego użytkownika z rónymi OU oraz innych użytkowników którzy mają dostęp do tej skrzynki (wszyscye mają pełne uprawnienia)

sytuacja wygląda np też tak, że osoba, która ma uprawnienia do tej skrzynki i może np tworzyć nowe spotkania w kalendarzu w imieniu właściciela skrzynki, przy nowo tworzonych spotkaniach może je później zmieniać np dodwać nową osobe do spotkanie, usuwać je itd., natomiast w spotkaniwch, które były utworzone przed zmianią nie można tego robić :(

z menu kalnedarze nie można wybrać: Owner Actions - reschedule, cancel, confirm
natomiast jest tylko (w tych wcześniej utworzonych spotkaniach: Participand Actions - accept, decline itdTen post został edytowany przez Autora dnia 22.05.13 o godzinie 12:49
Tomasz Frydryk

Tomasz Frydryk Właściciel, Domino
Solutions

Temat: kalendarz problem

Prawdopodobnie w którymś z pól jest stara nazwa użytkownika. Stawiam na Chair lub AltChair lub podobne.
Najprościej byłoby zrobić prostego agenta zamieniającego starą nazwę na nową we wszystkich polach w których występuje. Raczej nie powinno to niczego rozwalić.
W razie kłopotu z napisaniem służę pomocą.

Temat: kalendarz problem

agent jest dobrym pomysłem, jeżeli jednak chcesz to zrobić ręcznie:

jeżeli w admin4.nsf nic nie wisi (odnośnie zmiany użytkownika) to usuń błędny wpis z busytime (clubusy zastępuje busytime gdy serwery są w klastrze) a następnie najlepiej będzie na serwerach gdzie masz użytkowników wykonać

tell sched q
tell calconn q
tell RnRMgr q

load sched
load calconn
load RnRMgr

baza buzytime jest odpowiedzialna za połączenia kalendarzy w skrzynkach i jest "obsługiwana" przez te 3 procesy

no i zalecam wykonanie tego po godzinach :) - po restarcie tych procesów sprawdzane są wszystkie wpisy kalendarzy we wszystkich skrzynkach
Tomasz Frydryk

Tomasz Frydryk Właściciel, Domino
Solutions

Temat: kalendarz problem

Sądzę, że restart tych trzech procesów nie zmieni wpisów w kalendarzu, aczkolwiek mogę się mylić.
To już raczej rename użytkownika do starej nazwy, wymuszenie adminp i ponowny rename do nowej nazwy.
Jako bardziej deweloper niż administrator optowałbym za agentem:).

konto usunięte

Temat: kalendarz problem

dzięki Wam za pomoc, trochę byłem czym innym zajęte, ale temat chce już zakończyć

Tomek, w AltChair i Chair jest faktycznie stara nazwa użytkownika,
czy masz może gotowy skrypt, który zmieni z automatu stare nazwy na nowe w AltChair i Chair ??
z góry dzięki za pomoc

pozdrawiam,
marek
Tomasz Frydryk

Tomasz Frydryk Właściciel, Domino
Solutions

Temat: kalendarz problem

Najprościej zrobić to prostą formułą
FIELD Chair:=@Replace(Chair; "CN=Imie Nazwisko/OU=StaryUNIT"; "CN=Imie Nazwisko/OU=NowyUNIT");
FIELD AltChair:=@Replace(AltChair; "CN=Imie Nazwisko/OU=StaryUNIT"; "CN=Imie Nazwisko/OU=NowyUNIT");

Następna dyskusja:

[problem] Lotus Notes 8 Mai...




Wyślij zaproszenie do