Temat: Serwis HTC - muszę pochwalić
to nie takie proste:
1) htc nie daje pisemnej gwarancji tylko liczy się dowód zakupu z nr. imei
2)oto list od rzecznika praw konsumenta:
Przy tak przedstawionych okolicznościach sprawy trudno jednoznacznie ją ocenić. Dla szybkiego załatwienia sprawy proponuję, w pierwszej kolejności zakończyć procedurę reklamacji gwarancyjnej. Dla konsumenta jest ona wielce uciążliwa, o czym już wiadomo. W tym celu należy skierować pisemne wezwanie do wykonania naprawy gwarancyjnej w ściśle zakreślonym ostatecznym terminie. Co prawda, wiążą Pana terminy ujęte w ogólnych warunkach gwarancji, ale po pierwsze ich nie znam, a po drugie w dobie dzisiejszych możliwości logistycznych wykonywanie naprawy gwarancyjnej przez 30 dni jest niedopuszczalne. Wezwanie należy adresować do serwisu oraz do przedstawiciela producenta w Polsce. Ponadto należy je przesłać do wiadomości sprzedawcy telefonu. Następnie, po upływie wyznaczonego terminu można skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy gwarancyjnej. Po rozwiązaniu tej umowy, trzeba złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową. W pisemnej reklamacji należy wskazać powody jej sformułowania oraz zakres żądania. W pierwszej kolejności konsument może domagać się naprawy bądź wymiany reklamowanego towaru. Dopiero w przypadku niemożności dokonania naprawy lub wymiany można ubiegać się o zwrot zapłaconej ceny za aparat. Domyślam się, że to rozwiązanie nie jest docelowym, ze względu na promocyjne warunki nabycia aparatu telefonicznego. Sprzedawca otrzymujący pisemną reklamację musi się do niej ustosunkować w terminie 14 dni. Brak reakcji sprzedawcy w tym terminie oznacza uznanie roszczeń konsumenta.
Oznacza to , że sprzedawca w ciągu czternastu dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego musi określić, po pierwsze, czy uwzględnia reklamację, a jeśli uwzględnia to musi określić w jaki sposób doprowadzi towar do stanu zgodnego z umową. Sprzedawca może nie zgodzić się na zrealizowanie żądania konsumenta do wymiany telefonu. Wtedy musi podać z jakiej przyczyny. Najczęściej spowodowane jest to dużą dysproporcją między wartością telefonu a naprawy. Drugim powodem może być brak możliwości dokonania naprawy. Jeśli sprzedawca ustali , że naprawa, albo wymiana nie jest możliwa do wykonania, albo zbyt długi termin naprawy ( np. przekraczający 3 tyg. ) można skorzystać z "drugiej półki" uprawnień konsumenckich. W takiej sytuacji można żądać obniżenia wartości ceny zapłaconej za towar, albo odstąpić od umowy, gdy wada jest istotna.
podsumowując jak dadzą odpowiedź w 14 dniach(a pewnie dadzą)i tak play wyśle telefon do regenersis, a co za tym idzie w ustawie nie ma podanych danych ile ma potrwać naprawa
i można się pociąć