Jacek
Jankowski
social media &
social games
Temat: Gry reklamowe, reklama w grach - wywiad TV
Kilka tygodni temu rozmawiałem z Kroogerem (http://www.goldenline.pl/michal-cichy), powstał z tego 5 odcinkowy wywiad na temat reklamy w grach. Polecam zapoznać się z całością. Oczywiście czekam na wasze opinie.1 odcinek, a w nim:
- reklamy w grach
- umieszczanie reklam w grach
- nowa forma reklamy w Polsce, znana na zachodzie
- historia gier reklamowych
- dlaczego reklamy w grach są naturalne
- rozwój reklamy w grach
- rozwój technologii a rozszerzanie zasięgu reklamy w grach
- barman - jako przykład advergame
- powiązanie marki z grą - musi być naturalne
- pierwsze gry reklamowe pod marki dziecięce
- advergaming w Internecie
- zmiana postrzegania grupy docelowej, jest starszy i dysponuje większym budżetem niż zakładano
- gracz jako nośnik informacji
- umieszczanie reklamy w grze to profity dla producentów gier, wydawców, reklamodawców ale też i graczy
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1665,1;core.html (jakość HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1665,2;core.html (jakość SD)
2 odcinek, a w nim:
- formy reklamowe (advergame, Product Placement, reklama dynamiczna)
- kiedy reklamodawca przychodzi do gry, a kiedy gra do reklamodawcy
- Burger King jako przykład monetyzowania gier i aktywne wykorzystanie gier w marketingu
- kampania IGA - 36i6 - jak była odbierana przez graczy
- wydatki na reklamę w grach, migracja budżetów w innym mediów
- porównanie budżetów GTA IV i filmy IronMan
- dlaczego Product Placement w grach jest dobry
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1666,1;core.html (wersja HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1666,2;core.html (wersja SD)
3 odcinek, a w nim:
- dlaczego gracze są atrakcyjna grupą docelową
- podział graczy na dwie grupy - progamers, gamers vs. casual
- charakterystyka graczy casuale
- stereotypu gracza
- granie wychodzi z sypialni do salonu
- poziom skupienia przy graniu vs., TV, radio
- akceptacja reklam w grach
- co umieszczać w grach, aby pasowało
- co można było umieścić w grze Wiedźmin
- wykorzystanie gry jako nośnika (filmy reklamowe na bazie gier - WoW, kampanie społeczne)
- konkursy wokół gier, nie tylko dla progamers
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1667,1;core.html (jakość HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1667,2;core.html (jakość SD)
4 odcinek, a w nim:
- korzyści płynące z reklam w grach (rozwój rynku, wyższa jakość gier, darmowe gry)
- darmowe gry na telefony komórkowe (np. http://mobifree.pl)
- darmowe gry z magazynami nie tylko komputerowymi, darmowa rozrywka
- rozwój reklamy w grach - czy grozi nam przesyt
- rozwój reklamy w grach z głową
- lokalny rozwój w Polsce
- rozwój reklamy w grach pudełkowych - zasięg w Polsce
- 100 gier i rośnie
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1682;core.html (wersja HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1682,2;core.html (wersja SD)
5 odcinek, a w nim:
- niestandardowe wykorzystanie reklamy w grach
- Barack Obama w IGA w Burnout Paradise
- Yes, We Can!
- kampanie reklamowe w grach polskich polityków (dużo do poprawienia)
- profesjonalne gry flash jako dobry nośnik
- Clinton łapiący stażystki
- szybkie gry, związane z aferami (np. niemcymniebija.pl)
- gry flash w marketingu wirusowym, szeptanym
- wpadka advergaming - kiepskie produkcje, zniechęcające rynek do gier,
- wpadka advergaming - złe postrzeganie graczy przez marketerów
- mistrzostwo świata - Barack Obama w reklamie dynamicznej
Odnośniki:
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1692;core.html (wersja HD)
http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;igtv,1692,2;core.html (wersja SD)