konto usunięte

Temat: Empire:Total War

No i jest juz do sciągnięcia demo gry, umozliwiające zagranie jednej bitwy lądowej i jednej morskiej. Ponieważ skończyłem ssanie dość późnym wieczorem, rozegrałem tylko lądową, i na razie mogę powiedzieć tyle: graficznie gra miażdży :) Postęp w stosunku do drugiego Medievala jest ogromny. oczywiście gra będzie tylko fajerwerkiem, jeżeli kampania nie będzie miodna, ale co to tego przekonamy się już w marcu.
Leszek L.

Leszek L. Wastelands
Interactive

Temat: Empire:Total War

Rafał Stokrocki:
No i jest juz do sciągnięcia demo gry, umozliwiające zagranie jednej bitwy lądowej i jednej morskiej. Ponieważ skończyłem ssanie dość późnym wieczorem, rozegrałem tylko lądową, i na razie mogę powiedzieć tyle: graficznie gra miażdży :) Postęp w stosunku do drugiego Medievala jest ogromny. oczywiście gra będzie tylko fajerwerkiem, jeżeli kampania nie będzie miodna, ale co to tego przekonamy się już w marcu.

Specjalnie dla tego dema zainstalowałem Steama. Ściągnęłem i odpaliłem jeszcze w piątek. Jak dla mnie to kupa.

Graficznie IMHO bez rewelacji (porównuję oczywiście to co widzę w medku i w empire), ale może to kwestia DX9.

Bitwa ładowała mi się grubo ponad minutę (może ze dwie czy trzy).

Sytuacja generalnie do kitu więc aby mieć minimalne szanse wysyłam artylerię na niewielką górkę w lasku, tak aby 6-funtówki mogły dosięgnąć wroga. Nim pokonała połowę drogi dostała trzy trafienia artylerią przeciwnika.
Myślę sobie - dziwne, ale może mieli szczęście.
Niezrażony niepowodzeniem wysłałem swoją kawalerię, aby zobaczyć jak wygląda akcja.
Wow. Największa bzdura jakiej się mogłem spodziewać. Piechota wali do mnie pociskami smugowymi. Pierwsza salwa załatwia 80% mojego oddziału. Krzty realizmu w tym nie ma.

Może wymagam zbyt wiele, ale raczej wycofam swój preorder.

konto usunięte

Temat: Empire:Total War

ALbo musze wymienić okulary, albo kolega ma strasznie mały monitor :) Różnica z Medievalem jest ogromna, to chyba nie jest kwestia wyłącznie gustu.

Natomiast czy salwa 80 muszkietów w grupę 40 kawalerzystów nie może unieszkodliwić 20 (u mnie wybili połowę)? Zresztą tak skończyła się szarża kawalerii Napoleona pod dowództwem Króla Neapolu, oberżysty Murat'a na Rosyjską piechotę pod Lipskiem, masa koni przeszła bodajże tylko przez 3 linie piechoty i tylko niedobitki wróciły na wzgórze wiatraczne.
Moim zdaniem to relane, dlatego właśnie od VIII wieku to piechota zaczęła być główną siłą pola bitwy.

A te "smugowe" pociski sprawiają, że z bliższej odłegłości poprostu widzi się trajektorie lotu, co jest całkiem fajne...Rafał Stokrocki edytował(a) ten post dnia 24.02.09 o godzinie 14:16
Leszek L.

Leszek L. Wastelands
Interactive

Temat: Empire:Total War

Rafał Stokrocki:
ALbo musze wymienić okulary, albo kolega ma strasznie mały monitor :) Różnica z Medievalem jest ogromna, to chyba nie jest kwestia wyłącznie gustu.

Natomiast czy salwa 80 muszkietów w grupę 40 kawalerzystów nie może unieszkodliwić 20 (u mnie wybili połowę)? Zresztą tak skończyła się szarża kawalerii Napoleona pod dowództwem Króla Neapolu, oberżysty Murat'a na Rosyjską piechotę pod Lipskiem, masa koni przeszła bodajże tylko przez 3 linie piechoty i tylko niedobitki wróciły na wzgórze wiatraczne.
Moim zdaniem to relane, dlatego właśnie od VIII wieku to piechota zaczęła być główną siłą pola bitwy.

A te "smugowe" pociski sprawiają, że z bliższej odłegłości poprostu widzi się trajektorie lotu, co jest całkiem fajne...Rafał Stokrocki edytował(a) ten post dnia 24.02.09 o godzinie 14:16


Nie pamiętam źródła niestety. W okresie wojny secesyjnej ilość strzałów oddanych w kierunku wroga (nie mylić z celnymi) wynosiła około 5% (!), stopniowo zwiększając się do 40% w okresie wojny w Korei po czym znowu spadła do zdaje się 15% w Iraku.
Tak więc jedna salwa kosząca ponad połowę wrogiego oddziału (porównywalnego liczebnością) oznacza nie mniej nie wiecej iż w drużynie przeciwnika są sami zimnokrwiści snajperzy. Pokażcie mi oddział, który ma 25% skuteczność.
Dodam, że w medku celna salwa (80-100) kuszników kosiła mniej więcej pięciu ludzi.

konto usunięte

Temat: Empire:Total War

A jednak już od VIII wieku nikt z powidzeniem nie stosował taktyki frontalnej szarży kawalerii na linię piechoty w otwartym polu. Nawet szarża pod Somosierą, choć niewątpliwie romantyczna, jest symbolem szaleństwa... Stąd też być może pewne uproszenie zastosowane w grze, które skutecznie oducza takich manewrów (inaczej E:TW niewiele różniłby się od Medka). W dalszym ciągu kawaleria pozostaje jednak idealna na wykończanie niedobitków, artylerii, ewentualnie atak z flanki czy tyłu oddziału zaangażowanego w walkę.
Leszek L.

Leszek L. Wastelands
Interactive

Temat: Empire:Total War

Rafał Stokrocki:
A jednak już od VIII wieku nikt z powidzeniem nie stosował taktyki frontalnej szarży kawalerii na linię piechoty w otwartym polu. Nawet szarża pod Somosierą, choć niewątpliwie romantyczna, jest symbolem szaleństwa... Stąd też być może pewne uproszenie zastosowane w grze, które skutecznie oducza takich manewrów (inaczej E:TW niewiele różniłby się od Medka). W dalszym ciągu kawaleria pozostaje jednak idealna na wykończanie niedobitków, artylerii, ewentualnie atak z flanki czy tyłu oddziału zaangażowanego w walkę.

Rafale, mam wrażenie, że mowimy o dwóch różnych sprawach.
Ty piszesz o nieskuteczności kawalerii - z czym się zgadzam.
Ja natomiast mam na myśli zbyt wielką skuteczność ostrzliwującej piechoty.

konto usunięte

Temat: Empire:Total War

OK, ale ja własnie podkreślam kwestię uproszczenia gry w stosunku do relizmu. Gdyby skuteczność była tak jak w rzeczywistości, to tak jak w prawdziwych bitwach linie piechoty musiałyby stać na przeciwko siebie po 2 godziny i odpalać salwy jedna za drugą... Nikt by nie grał w taką grę. "Przyspieszono" ten proces zwiekszeniem skuteczności jednej salwy.

We wcześniejszych wersjach Totala bitwy opierały się na starciu ręka w rękę, twarz w twarz, i nikt niezauważał, że w czasie starcia 50% stanu osobowego oddziału piechoty mogło być zamordowane w 5 sekund... To też było pewne uproszczenie, bo inaczej młocka 100 ludzi musiałaby trwać z pół godziny (a i tak straty ludzkie byłyby nie większe niż 10-15%), a tyle w Totalu to trwaja całe epickie bitwy...
Łukasz Maj

Łukasz Maj Grafik DTP/grafik
komputerowy

Temat: Empire:Total War

Ja właśnie zakupiłem oryginał. Mam nadzieje, że najnowszy patch 1.2 jest już dostępny do ściągnięcia do pl wersji. Tylko jakoś nie mogę znaleźć linka aby go ściągnąć.
Krzysztof Wróblewski

Krzysztof Wróblewski Towarzysz Bohaterów

Temat: Empire:Total War

Łukasz Maj:
Ja właśnie zakupiłem oryginał. Mam nadzieje, że najnowszy patch 1.2 jest już dostępny do ściągnięcia do pl wersji. Tylko jakoś nie mogę znaleźć linka aby go ściągnąć.

Steam sam powinien Ci zassać patcha - przynajmniej mój tak zrobił.

Następna dyskusja:

Empire Craft




Wyślij zaproszenie do