konto usunięte

Temat: Szanse na polskim rynku.

Czy taka forma robienia zakupów w internecie odniesie sukces w Polsce? Jakie macie na ten temat zdanie?
Arkadiusz Bąkowski

Arkadiusz Bąkowski
www.arekbakowski.blo
gspot.com

Temat: Szanse na polskim rynku.

Różnie może być. Obecnie potrafimy się dogadywać ze sobą tylko w obliczu tragedii, a jak jest wszystko cacy to Polak Polakowi wilkiem. ;)
Robert Z.

Robert Z. sprzedawca
internetowy

Temat: Szanse na polskim rynku.

Jest podobna inicjatywa działająca w Polsce, szczegóły na priv.
Kamil Kostrzewa

Kamil Kostrzewa Kurierem.pl -
porównywarka cen
usług kurierskich

Temat: Szanse na polskim rynku.

Pewnie, że się da... jedno ale, na które zwrócił uwagę Arkadiusz - taki serwis musi nie tylko dawać możliwość i kojarzyć nabywców ze sprzedawcą, ale przede wszsytkim musi w taki sposób organizować nabywców, aby nie musieli dodatkowo dogadywać się między sobą.

Mniej więcej w ten sposób działają od kilku lat nowe przedsięwzięcia z mojej branży. W tej chwili działa kilkudziesięciu "wirtualnyh operatorów", pośredników w sprzedaży usług kurierskich. Kumulują rozproszony potencjał wielu nadawców i dzięki temu firmy kurierskiej oferują im dużo niższe ceny niż Klientom indywidualnym. W pewnym sensie są to "grupowe zakupy" usług. I działa :)Kamil Kostrzewa edytował(a) ten post dnia 04.06.10 o godzinie 09:21

konto usunięte

Temat: Szanse na polskim rynku.

Kamil Kostrzewa:
ale przede wszsytkim musi w taki sposób organizować nabywców, aby nie musieli dodatkowo dogadywać się między sobą.

masz na myśli nabywców między sobą czy płaszczyznę nabywca-sprzedawca ?

Mniej więcej w ten sposób działają od kilku lat nowe przedsięwzięcia z mojej branży. W tej chwili działa kilkudziesięciu "wirtualnyh operatorów", pośredników w sprzedaży usług kurierskich. Kumulują rozproszony potencjał wielu nadawców i dzięki temu firmy kurierskiej oferują im dużo niższe ceny niż Klientom indywidualnym. W pewnym sensie są to "grupowe zakupy" usług. I działa :)Kamil Kostrzewa edytował(a) ten post dnia 04.06.10 o godzinie 09:21

To może być dobry znak dla rynku "zbiorowej sprzedaży" towarów i usług.

konto usunięte

Temat: Szanse na polskim rynku.

przykładem może być KIKE dla telekomunikacji.
pytanie co można więcej zaoferować przy grupowych zakupach bo czasami ceny mogą być takie same w grupie jak osobiście wywalczone :)
Kamil Kostrzewa

Kamil Kostrzewa Kurierem.pl -
porównywarka cen
usług kurierskich

Temat: Szanse na polskim rynku.

Michał Kardas:
Kamil Kostrzewa:
ale przede wszsytkim musi w taki sposób organizować nabywców, aby nie musieli dodatkowo dogadywać się między sobą.

masz na myśli nabywców między sobą czy płaszczyznę nabywca-sprzedawca ?

Funkcja kojarzenia nabywca-sprzedwca jest raczej naturalna. Chodziło mi płaszczyznę nabywca+nabywca=grupa. Oczywiście o ile tego wymaga specyfika sprzedawanego produktu / usługi. Gdyby najmniejszy etap w procesie kojarzenia grupy pozostawić nabywcom, często obcym sobie ludziom... same problemy:)
Roman Witkowski

Roman Witkowski Niezależny
Przedsiębiorca Amway

Temat: Szanse na polskim rynku.

http://Amway.pl w zeszłym roku 30% wzrost... nie trzeba więcej nic pisać :)
Renata Rabczewska

Renata Rabczewska makijażystka, grafik
komputerowy,
producent handmade

Temat: Szanse na polskim rynku.

Czy "wspólnota zakupowa" typu Lyoness też się łapie na definicję zakupów grupowych?

Rabaty na zakupy są tu negocjowane przez firmę dla wszystkich klientów łącznie.
Piotr Dziadur

Piotr Dziadur Specjalista ds. IT

Temat: Szanse na polskim rynku.

Przecież tak jest chyba najłatwiej ? na przykład umawiasz się ze znajomymi na np. wynajem jachtu, 10 osób i wtedy możesz negocjować ceny. Ogólnie nie powinno się zapominać, że praktycznie każda cena podlega negocjacjom. Jeżeli jest to sformalizowane w postaci portalu, to na przykład jest to temat do konsultacji np z allegro. jest tam dużo klientów, więc dlaczego jeżeli 20 osób chce kupić to samo to lepiej robić to razem.
Marta Józefina Osińska

Marta Józefina Osińska copywriter,
redaktor,
specjalista ds.
marketingu i PR-u

Temat: Szanse na polskim rynku.

Nie wiem, ile osób zagląda na strony typu wizaż.pl, ale tam grupowe zakupy odniosły sukces i cieszą się sporym powodzeniem. Dziewczyny organizują się i kupują tak głównie kosmetyki, np. z USA. Paczka idzie do tzw. organizatorki, a ona potem rozsyła do dziewczyn, które przyłączyły się do zamówienia. Jest to dopracowany i sprawny system.



Wyślij zaproszenie do