Temat: Śledzenie konwersji i-frame
Snake Plissken:
Dla klienta chce śledzić liczbę rezerwacji (sprzedaż wycieczek). Zawartość strony (wyniki wyszukiwania wycieczek) pobierane są przez i-frame.
Mam pytanie jak z poziomu adwords i analytics śledzić taką sytuację.
W podręczniku googlowym do adwords czytam ze:
"Strony internetowe zawierające ramki
Na stronach internetowych zawierających ramki fragment kodu należy wstawić tylko w kodzie HTML ramki zawierającej stronę konwersji."
Co to oznacza? Czy dobrze rozumiem że po prostu kod adwords powinien być zaszyty w stronę pobieraną przez iframe?
W trakcie ścieżki zakupowej adres URL się nie zmienia zupełnie (do końca jest ten sam). Czy mogę wstawić w strone źródło iframe kod analyticsa i dodać parametr set domain name i kod z ID klienta czyli strony docelowej?
Umówmy się że domena a to ta która masz kontrolę czyli masz kod GA (strona rezerwacji)
Domena b to ta która wyświetla wyniki wyszukiwania w ramce osadzonej na stronie w domenie a
Tak strona z domeny a która ma ramkę z domeny b to tak naprawdę trzeba mieć dostęp do kodu w domenie b
Skrypt konwersji AdWords wstawiasz w konkretną stronę w domenie b. (jak masz dostęp do stron w domenie b)
Gdybyś chciał mierzyć ruch w domenie b nie mając dostępu kodu do domeny b to robisz serwer pośredniczący w domenie a, który pobiera zawartość domeny b a potem przekazuje zawartość do strony w domenie a.
Problem w tym że bardzo trudno przenieść całą zawartość z domeny b w domenę a za pomocą serwera pośredniczącego (ale jest to możliwe).
Teoretyczne rozwiązanie:
Śledzenie na stronie która ma osadzoną ramkę w domenie a zmiany zawartości adresu w domenie b. Przekazywanie tych informacji do GA w domenie a
Przerobić kod skryptu konwersji AdWords na taki żeby wykonywał się w domenie a jak zostanie wykonany kod z serwera pośredniczącego w domenie a.
Pozdrawiam
Michał Małaj
Michał Małaj edytował(a) ten post dnia 27.02.11 o godzinie 11:01