Artur Redek

Artur Redek Specjalista

Temat: ręczne tagowanie, brak ruchu

Witam

Mam coś takiego i analytics nie widzi ruchu z tego, nie za bardzo wiem co tu może być źle.

http:// strona.pl/oferta/?utm_source=nazwa_reklamodawcy&utm_medium=e-mail&utm_content=grafika&utm_campaign=promocjaArtur Redek edytował(a) ten post dnia 28.05.09 o godzinie 10:00
Michał Małaj

Michał Małaj programista /
analityk, Enzo sp. z
o.o.

Temat: ręczne tagowanie, brak ruchu

Artur Redek:
Witam

Mam coś takiego i analytics nie widzi ruchu z tego, nie za bardzo wiem co tu może być źle.

http:// strona.pl/oferta/?utm_source=nazwa_reklamodawcy&utm_medium=e-mail&utm_content=grafika&utm_campaign=promocjaArtur Redek edytował(a) ten post dnia 28.05.09 o godzinie 10:00
Adres http://strona.pl/oferta/ jest faktycznie przekierowaniem

Jeżeli jakieś ustawienia w adresach URL pozwalają na przekierowanie trzeba sprawdzić czy http://strona.pl/oferta/?utm_source=nazwa_reklamodawcy... powoduje faktycznie że użytkownik z takim URK zostanie przekierowany na http://strona.pl/oferta/ i pod takim adresem mu sie strona się wyświetli w przegladarce.

Nie polecam używania narzędzia googlowskiego URL Tool do emailingu/

Pozdrawiam
Michał Małaj
Mirek Grodzki

Mirek Grodzki SEO/SEM, serwisy
WWW, pozycjonowanie
w Google

Temat: ręczne tagowanie, brak ruchu

Michał Małaj:
Nie polecam używania narzędzia googlowskiego URL Tool do emailingu/

Dlaczego?
MG
Michał Małaj

Michał Małaj programista /
analityk, Enzo sp. z
o.o.

Temat: ręczne tagowanie, brak ruchu

Mirek Grodzki:
Michał Małaj:
Nie polecam używania narzędzia googlowskiego URL Tool do emailingu/

Dlaczego?
MG
Z powodu długich adresów URL (które nie wyglądają estetycznie) a po drugie tracisz rozeznanie ile osób używała webowego interfejsu.
są też kwestie problematyczne że jedna kampania przesłania kolejną dla powracającego użytkownika ( trzeba by wtedy dodawać parametr utm_nooverride=1).

Pozdrawiam
Michał Małaj

konto usunięte

Temat: ręczne tagowanie, brak ruchu

Nie zgadzam się Michale z Tobą. GA świetnie się nadaje do śledzenia email marketingu. Kiedyś kodowałem to z ręki a od ponad roku ma to większość dużych systemów i można to zrobić automatem. Działa poprawnie niezależnie od użytego klienta. Co więcej, można to mieszać z tagowaniem Gemiusa i też działa. Przydaje się przy kampaniach z kupowaną bazą której nie obsługujesz np Onet.
Artur Redek

Artur Redek Specjalista

Temat: ręczne tagowanie, brak ruchu

Działa, działa :) po pewnych poprawkach i przeprowadzonej akcji mailingowej wiem o niej to co chciałem wiedzieć:

- ilość ruchu
- ilość wejść vs wysłanych maili
- jakość ruchu
- konwersje
- ilość kliknięć w grafikę vs linki tekstowe
- jakość ruchu z linków graficznych a tekstowych !
- to że są wejścia śladowe po miesiącu od wysłania
- jak w czasie rozkładały się wejścia od wysłania
- jakość ruchu tych najwcześniejszych vs późniejszych

mniej więcej tyle po odpowiednim otagowaniu całego maila. Jak dla mnie sporo, śmiało można na tej podstawie zrobić mailing próbny, ocenić jakość bazy kupionej vs jakość wykonanej kreacji i wyciągnąć nauki na następny raz.
Michał Małaj

Michał Małaj programista /
analityk, Enzo sp. z
o.o.

Temat: ręczne tagowanie, brak ruchu

Z tym się zgodzę z wyciąganiem wniosków, natomiast jak zależy Ci na zbadaniu jak używają poczty użytkownicy twojego mailingu to narzędzie googlowskie - URL Tool nie wiele pomoże. Chociaż GA zabrania zbierania danych do identyfikowania osób, to można przy małym mailingu - śledzić zainteresowania poszczególnych użytkowników. Doskonale wtedy wiem jaką potem wysłać odpowiedź konkretnemu użytkownikowi. Tutaj trzeba robić własne adresy URL.
Artur Redek

Artur Redek Specjalista

Temat: ręczne tagowanie, brak ruchu

ok. ale ja mówię o mailingu do 45000 osób

Następna dyskusja:

Badanie pochodzenia ruchu n...




Wyślij zaproszenie do