konto usunięte

Temat: Jak interpretować liczby z GA

Witam,

Do pewnej domeny sklepu internetowego podpięte jest Google Analytics, ale nie mam pojęcia jak rozumieć dane które GA mi zwraca. Czy możecie pomóc mi określić czy to "dobre" wyniki?
Ja osobiście nie znam się na tym, podobnie jak właścicielka sklepu.

Dodam, że jest to sklep w którym promocja ostatnio została zaniedbana i ogólnie nie funkcjonuje on najlepiej chwilowo. Zaciekawiły mnie jednak liczby jakie otrzymałem z GA:

To dane z Przeglądu Użytkowników za miesiąc listopad tego roku:

Liczba osób, które odwiedziły tę witrynę: 4 103
4 939 Odwiedziny
4 103 Unikalni użytkownicy
23 378 Odsłony
4,73 Strony/odwiedziny
00:02:10 Śr. czas spędzony w witrynie
41,18% Współczynnik odrzuceń
72,42% % nowych odwiedzin

72,52% New Visitor
3 582 Odwiedziny
27,48%Returning Visitor
1 357 Odwiedziny

Możecie mi powiedzieć co to oznacza?
Sławomir Borowy

Sławomir Borowy SEO specjalista

Temat: Jak interpretować liczby z GA

Ale jakie to ma znaczenie?
Załóżmy że są dobre - i co z tego? Załóżmy że są fatalne - co wtedy zrobicie?

Statystyki GA to narzędzie do realizacji innych celów, same w sobie mogą tylko połechtać ego właściciela witryny, jeśli np. w miesiąc mu przybyło 100% użytkowników.

W sklepie internetowym podstawową wartością jest konwersja mierzona jako sprzedaż. I w jej kontekście można mierzyć inne parametry, tj. jak trafiają na stronę użytkownicy którzy coś kupili, które kanały pozyskiwania ruchu sprzedają najwięcej, gdzie najczęściej ludzie uciekają z witryny bez zakupu (np. po sprawdzeniu kosztów dostawy), jaką efektywność ma prowadzona kampania marketingowa...

W tej chwili te prezentowane dane nie znaczą więcej, niż np. temperatura za oknem.
U mnie jest dość chłodno, ale co z tego? :>

konto usunięte

Temat: Jak interpretować liczby z GA

Tak, zdaję sobie sprawę z tego co mówisz. Wiem, czym jest konwersja.

Rzecz w tym, że nie mam pojęcia jaka ocenić kondycję sklepu. To jest projekt który można ratować, ale nie wiem ile pracy trzeba w to włożyć i jaki jest potencjał. Liczyłem, że znajdzie się tu ktoś mądrzejszy kto pomoże mi to ocenić.

Można mierzyć konwersję, ale na to potrzebuję kolejnego np. miesiąca. A tu mówimy o sytuacji obecnej i takimi liczbami dysponuję. Przy okazji, danych jest tu więcej niż jedynie "temperatura za oknem", rzecz w tym że ja nie potrafię ich zinterpretować. Nie wiem czy to dużo czy mało, czy "ciepło" czy "zimno".

Można też walczyć o podniesienie konwersji, co wciąż nie ma nic wspólnego z liczbami którymi dysponuję dziś. Dlatego też ponawiam pytanie:

Czy liczby podane w pierwszym poście mówią cokolwiek o potencjale danego przedsięwzięcia (% konwersji nie jest mi znany i nie będzie przez najbliższy tydzień albo i miesiąc)?
Robert Drózd

Robert Drózd WebAudit / Świat
Czytników

Temat: Jak interpretować liczby z GA

Patrz przede wszystkim na to skąd się bierze ruch i co robią ludzie którzy weszli z google na pasujące frazy, kto dokonywał zakupu.

Z danych które podałeś wynika tylko tyle, że sklep ma niewiele wejść, przeciętne wskaźniki, ale nie odstrasza na wejściu użytkowników, tak więc spora część z nich powraca. Więcej da się powiedzieć tylko w kontekście.

Ale odpowiadając na Twoje pytanie - czy można ratować - statystyki nie mówią że nie.

Co do:
"% konwersji nie jest mi znany i nie będzie przez najbliższy tydzień albo i miesiąc)?"
- no ale chyba właściciel sklepu wie ile było zamówień np. w październiku i jesteś w stanie podzielić liczbę zamówień przez liczbę wizyt - dostaniesz w ten sposób konwersję.

konto usunięte

Temat: Jak interpretować liczby z GA

Robercie, dziękuję, o taką odpowiedź mi chodziło. Nie mam odniesienia do innych działających sklepów więc trudno było mi powiedzieć czy to dużo czy mało. Teraz pozostaje się douczyć i badać co jest nie tak.

Przy okazji, śledzę świat czytników, to doskonałe źródło wiedzy o e-readerach :)
Paweł Mąka

Paweł Mąka Zarządzanie
płynnością
finansową,
ubezpieczenia,
windykac...

Temat: Jak interpretować liczby z GA

Moim zdaniem wyniki są bardzo dobre. Strony / odwiedziny 4,73 czyli użytkownik ogląda średnio prawie 5 stron, czas odwiedzin krótki co może wskazywać na krótkie opisy produktów.

Użytkowników powracających mało, głównie są nowi ale to dla sklepu normalne. Jak ktoś chce coś kupić to kupi a nie ogląda codziennie. Współczynnik odrzuceń jest niski to znaczy że użytkownicy znajdują to czego szukali.

Tylko pracować nad popularnością sklepu bo liczby są bardzo fajne według mnie.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Jak interpretować liczby z GA

Z tego pokazałeś mało niestety wnika. Wszystko rozbija się o rzeczony współczynnik konwersji.
Współczynnik odrzuceń jest dobry? a może jest fatalny? pytanie gdzie jest generowany. Na głównej, czy np. na listingu produktów po wejściu z googla (jeśli z płatnego googla to zupełnie słabo)?
A jaki masz współczynnik porzuceń? no i gdzie jest generowany, czy może na stronach zakupowych? I tu znów wracamy do współczynnika konwersji.
Średni czas spędzony na stronie jest nie najgorszy, ale czy to dobrze, że ludzie pałętają się po serwisie długo szukając na stronach zakupowych odpowiednich przycisków? tu też należało by mierzyć średni czas w ścieżce zakupowej.
Paweł może mieć rację, z tym, że dosyć wysoki % powracających oznacza, że ludzie kupują i już nie wracają. Ale to oznacza, też nie wiążesz odpowiednio userów, albo, że nie są szczęśliwi i już do Ciebie nie wracają. Generalnie ja uważam wysoki % nowych odwiedzin za bardzo słaby parametr. No chyba, że liczba odwiedzin rośnie jak szalona:)

konto usunięte

Temat: Jak interpretować liczby z GA

@Adam: Niewiele też więcej wiem niestety. Postaram się więcej dowiedzieć co do kwestii które poruszyłes, na początek jednak chciałem wiedzieć czy cokolwiek warte jest to przedsięwzięcie. Sklep nie należy do mnie, istnieje już parę lat ale ostatnio podupadł. Usiłuję dociec na czym stoję w sytuacji gdy trzeba to reanimować.

Tak więc, każda uwaga krytyczna jest cenna. Ja dopiero uczę się o podstawach mechanizmów ecommercowych. Zajmuję się rzeczami pokrewnymi, jednak tym nie miałem dotychczas okazji się zająć bliżej.



Wyślij zaproszenie do