Marcin Urbański

Marcin Urbański E-commerce, analityk
szkolenia -
tel.:513272082

Temat: Google Analytics vs Google Tag Manager

Witam,
Zaimplementowałem GTM i za jego pomocą GA. Tylko mam problem - nie widzę % współczynnika odrzuceń. Czy korzystaliście już z GTM i czy u Was też tak jest, bo nie wiem czy coś źle zrobiłem, czy też taka jest wada takiego rozwiązania?

Był bym wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
Marcin Urbański
Alek N.

Alek N. Promocja online -
PR, Media Planing

Temat: Google Analytics vs Google Tag Manager

Ja właśnie robie podejście do instalowania GTM. I mam pytanie. Mam już analitycs od dawna. Czy mogę zostawić kodzie strony kod analitycsa i dokleić dodatkowo GTM - to ma sens?

Obawiam się, czy nie utracę wyników, lub nie zmienią one swojej charakterystyki po przeklejeniu kodu analitycs do kontenera GTM...

Z góry wdzięczny za pomoc.
Marcin Urbański

Marcin Urbański E-commerce, analityk
szkolenia -
tel.:513272082

Temat: Google Analytics vs Google Tag Manager

Witam,
Funkcje GA i GTM są od siebie niezależne. Tak, że możesz je instalować niezależnie bez utraty wcześniejszych danych. Tylko dla GTM - daj nowy identyfikator usługi.

Przeklejenie starego GA oo GTM - hmmm teoretycznie nie powinno się utracić ale nie testowałem.
Monika Radomska

Monika Radomska Specjalista ds.
marketingu
(komunikacja,
digital marketing)

Temat: Google Analytics vs Google Tag Manager

Witam,

ja zaczynam używać tag managera (może inaczej - chciałabym używać) ale średnio się w tym odnajduję.

Zastanawiam się np nad tym, jak włączyć dane demograficzne w Analyticsie poprzez google managera?

Jak w ogóle sprawdzać czy Google Manager działa u mnie poprawnie? Gdzie w Analyticsie będą pojawiać mi się dane?
Narzędzie może i jest fajnie, ale reklamowanie go jako "w końcu nie będziesz potrzebował swojego działu IT" nie jest do końca zgodne z prawdą szczególnie dla kogoś kto sie nie zna na htmlu
Marcin Urbański

Marcin Urbański E-commerce, analityk
szkolenia -
tel.:513272082

Temat: Google Analytics vs Google Tag Manager

:-)
GTM - to kawałek kodu "wstrzyknięty" w Twoją stronę. Robi to się tylko raz, a resztę prac można już samemu wykonać za pomocą Google Tag Managera.
Jeżeli za pomocą GTM dodasz Google Analyticsa i nie będzie działał - uwierz mi, że to od razu zobaczysz :-)

Odnośnie danych demograficznych - to należy dokonać zmiany w samym kodzie Google Analytics (1 wiersz). W normalnej drodze wymagało by to zgłoszenia do działu IT. Dział IT zakolejkował by Twoje zgłoszenie nadał priorytet i może za dwa tygodnie było by wdrożone.
A dzięki GTM - logujesz się do panelu podmieniasz linijkę kodu i już - 45 sec :-)
Do takich zastosowań jak napisałem powyżej znajomość html-a nie jest potrzebna, a i z śledzeniem zdarzeń można sobie poradzić. Jeżeli będziesz chciała mierzyć bardziej zaawansowana funkcje lub dodawać nowe funkcjonalności do strony w postaci jQuery, JS, czy inne - tak to wtedy warto co nieco wiedzieć co się robi :-)

Pozdrawiam
Marcin Urbański



Wyślij zaproszenie do