Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: analiza pierwotnych fraz kluczowych

Witam,

Mam taki problem: użytkownik wchodzi na stronę wpisując w szukajkę słowo kluczowe X, wychodzi, wchodzi za kilka/kilkadziesiąt dni po wpisaniu słowa kluczowego Y. Czy ktoś ma pomysł w jaki sposób wydostać z Analyticsa dane odnośnie słowa kluczowego X, a najlepiej zrobić zestawienie jakie słowa kluczowe X zaowocowały ponownymi odwiedzinami na słowo/słowa Y?

Będę dźwięczny za pomoc.

Pozdr
JK
Paweł Ogonowski

Paweł Ogonowski Partner @ Conversion

Temat: analiza pierwotnych fraz kluczowych

Witaj,

takich raportów domyślnie GA nie udostępnia. GA domyślnie przypisuje konwersję do ostatnich źródeł odwiedzin. To co chciałbyś zrobić to zmienić przypisanie konwersji wszystkim słowom kluczowym. Nie jest to prosta sprawa ;)

Więcej na temat samego przypisywania konwersji do źródła na SEOmozie: http://www.seomoz.org/blog/how-to-get-past-last-touch-...

Pytanie, czy na pewno masz się po co w to bawić? Ergo, czy duży % ludzi wykonuje pożądaną akcję dopiero w trakcie drugiej lub kolejnej wizyty?

Jeśli miałbyś do czynienia z wynikami płatnymi mógłbyś zawsze skorzystać ze ścieżek wyszukiwania:
http://www.ittechnology.us/przewodnik-po-search-funnel...

Jeśli chodzi o Twoje słow kluczowe to musiałbyś napisać skrypt (gotowca nigdy nie widziałem) w oparciu o SetVar (albo SetCustomVar). Przydałoby się, żeby brał on pod uwagę nie tylko wyniki organiczne. Musiałby on działać mniej więcej w taki sposób:

1. gdy użytkownik odwiedza witrynę sprawdzasz czy ma ciasteczko utmv
2. jeśli nie ma, wygeneruj ciasteczko, które zawiera słowo kluczowe lub link witryny odsyłającej (ew. wejście bezpośrednie) - czyli czytaj dane z utmz
3. jeżeli użytkownik ma już ciasteczko utmv, wyciągnij poprzednią wartość i dodaj do niej nową wartość oddzielając poprzednią wybranym znakiem

Przydatne w całym procesie może być dla Ciebie: http://www.dannytalk.com/2010/08/19/read-google-analyt...

Obawiam się jednak, że po napisaniu samego skryptu kolejnym wyzwaniem będzie analiza (żeby nie popaść w zbytnią szczegółowość).

Jeśli znajdziesz inny sposób to daj znać - chętnie posłucham.

Pozdr
Paweł Ogonowski

Paweł Ogonowski Partner @ Conversion

Temat: analiza pierwotnych fraz kluczowych

Zapomniałem dodać - jeżeli chciałbyś przypisać konwersje pierwszym słowom kluczowym, przeczytaj tego posta: http://www.distilled.co.uk/blog/seo/first-touch-tracki...
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: analiza pierwotnych fraz kluczowych

Dzięki bardzo, zaraz zagłębię się w lekturę. Faktycznie sprawa dotyczy wejść z wyników płatnych. Mam uzasadnione wrażenie, że internauci trafiają na promowaną przeze mnie stronę po słowach kluczowych opisujących produkty (lub ich kategorie), wychodzą i wchodzą ponownie wpisując już nazwę marki. A większość konwersji na sprzedaż odbywa się właśnie przy kolejnych odwiedzinach.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Pozdr
JK

Następna dyskusja:

Analiza ABC




Wyślij zaproszenie do