Temat: Linkowanie
Po pierwsze - jaki PR? Ten wskaźnik - oficjalny - określa jedynie czestotliwość zawitań robota do nas. Page popularity jest utajnione i żaden "pseudo" program nie podaje prawdziwego wskaźnika popularity.
strona która nie jest zoptymalizowana będzie się wyświetlać, ale rzadko a nawet bardzo rzadko, tak samo jak do sklepu gdzie podłogę zaściela woda z wiadra pomyj będą wchodzić ludzie - ale niechętnie:) Optymalizacja służy użytkownikowi, ta pod roboty wcale nie jest taka skomplikowana jak się wielu wydaje - czasami wystarczy unikać rażących błędów, ale z tego co widzę internecie to nawet podstawy optymalizacji są obcą filozofią dla wielu. Wszystko jest w poradniku dla webmaserów - czy tak naprawdę trudno się stosować do tych zasad?
Od wielkości pozycji w serpach decyduje masa czynników - zastanawiam się skąd Łukasz wie, czego może brakować stronom?Tego to nikt nie wie w całości, nawet pracownicy google przy tak porąbanym algorytmie. Dlatego stronę trzeba aktualizować i dostosowywać do wymogów google nieustannie - taki wieczny KAIZEN
Jeśli chcesz być naszczycie: linkuj ale z głową, unikaj pozycjonujących anchorów w madmiarze. Gdzie możesz dodaj link - jeśli to śmietnik to tylko url - ale takich miejsc unikaj jak możesz. Postaw zaplecze - jak nie masz kasy wal darmowe blogi i je linkuj. Masa treści itd. Linki w komentarzach na forach, linkuj z dobrych katalogów. Jeśli masz serwis rozbuduj go i optymalizuj title, jeśli masz stronę firmową to zoptymalizuj działania pod kilka zbliżonych fraz - tutaj cudów nie ma, strony firmowe nie są przeznaczone do pozycjonowania. Wszystko to mozesz zautomatyzowac jakimś Omniadem najlepiej, ale jeśli to jedna strona to pomęcz się i dodawaj ręcznie bo to Ci wyjdzie na zdrowie.
Tylko na Boga nie wal 3-4 anchorów na krzyż ze wszystkiego co popadnie bo nic nie wypozycjonujesz.
Aha i załóż Google Webmaster Tools - przyda Ci się:)