Karol Witek

Karol Witek Tarendo - IT
consulting /
rozwiązania w
chmurze

Temat: Google Apps w małej firmie.

Szymon Mironowicz:
Witam.

Zastanawiam się nad korzystaniem w firmie z google apps. Możliwości bezpłatnej wersji w pełni mnie satysfakcjonują. Problem jest z jednym ograniczeniem, o którym pisaliście w tym temacie. Chodzi o 30 dniowy termin, po upływie którego wiadomości ze skrzynki odbiorczej są usuwane. W związku z tym, że padły różne opinie na ten temat, chciałbym, żebyście napisali, czy to faktycznie prawda?
Jeśli tak, to czy jest możliwość posiadanie płatnej wersji przez 1 użytkownika, gdy pozostałe osoby w firmie mają wersję bezpłatną. Testuję właśnie płatną wersję na kilku domenach i nie mogę odnaleźć opcji wyłączenia "płatnego" użytkownika dla pozostałych kont użytkowników.

Z góry dziękuję za pomoc :)

Witam,

odnosząc się do drugiej części postu: nie ma możliwości posiadania na jednej domenie jednocześnie konta płatnych ("dla Firm") oraz bezpłatnych ("standard").

Jeśli pojawią się jakieś pytania, zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam
Karol
Szymon Mironowicz

Szymon Mironowicz Dotacje UE,
doradztwo
gospodarcze, OZE i
NGO

Temat: Google Apps w małej firmie.

W związku z pracą w kilku instytucjach korzystam z kilku niezależnych adresów mailowych. Czy 1 użytkownik może posiadać w ramach swojego konta kilka skrzynek odbiorczych - podpiętych pod różne domeny?
Zainstalowałem chrome z dodatkiem umożliwiającym odbiór poczty offline. Chciałbym móc się swobodnie przełączać pomiędzy różnymi skrzynkami odbiorczymi.

EDIT.
Zdaje mi się, że jednym z wyjść z sytuacji jest zamożnienie kliku "darmowych" użytkowników.

EDIT.
Udało mi się zainstalować google mail offline dla kilku kont w chrome:
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&a...
Trzeba było najpierw odinstalować starą wersję.Szymon Mironowicz edytował(a) ten post dnia 24.09.12 o godzinie 20:25
Dariusz S.

Dariusz S. dysponent - bank

Temat: Google Apps w małej firmie.

Google Apps to fajna sprawa.
Martwi mnie tylko jedno spostrzeżenie, że wszyscy zadajemy sobie tutaj pytania z natury bardzo proste, gdzie odpowiedzi powinny być zweryfikowane w przeciągu 1 godziny.
Mam na myśli prawdziwe całodobowe centrum wsparcia. Czy nikt nie zadawał sobie pytania, że regulamin i zasady można zmienić z dnia na dzień, a to może zaburzyć nasze plany i finanse.
Naprawdę nikogo nie martwi kwestia silnego przyzwyczajenia do rzeczy darmowych, które potem są modyfikowane na sposób coraz bardziej okrojony. Trzeba jakoś przyciągnąć klienta i uzależnić.
Miałem kiedyś plany jak wykorzystać możliwości skrzynek w ilości 50 darmowych i nagle myślenie trzeba zmienić , bo do dyspozycji jest 10 skrzynek. Kolejny przykład, jedni mają usuwanie wiadomości po 30 dniach, a drudzy załozone skrzynki w innym czasie i obowiązuje je lepszy regulamin i zasady.
Jak uzyskać pomoc w razie awarii, bo na telefon nie istnieją, a na emaila nie wiadomo kiedy się spodziewać odpowiedzi. To z pewnością nie zaszkodzi niektórym, ale w biznesie może narobić niezły przestój. Ja korzystam z przekierowań i traktuję Googla jako dodatkową skrzynkę, z możliwością wysyłania wiadomości z adresów, które mam u innych operatorów. U jednego z tych operatorów wsparcie w każdej chwili na telefon, gdzie rozwiązywany jest problem od ręki.
Karol Witek

Karol Witek Tarendo - IT
consulting /
rozwiązania w
chmurze

Temat: Google Apps w małej firmie.

Dariusz Słupski:
Google Apps to fajna sprawa.
Martwi mnie tylko jedno spostrzeżenie, że wszyscy zadajemy sobie tutaj pytania z natury bardzo proste, gdzie odpowiedzi powinny być zweryfikowane w przeciągu 1 godziny.
Mam na myśli prawdziwe całodobowe centrum wsparcia. Czy nikt nie zadawał sobie pytania, że regulamin i zasady można zmienić z dnia na dzień, a to może zaburzyć nasze plany i finanse.
Naprawdę nikogo nie martwi kwestia silnego przyzwyczajenia do rzeczy darmowych, które potem są modyfikowane na sposób coraz bardziej okrojony. Trzeba jakoś przyciągnąć klienta i uzależnić.
Miałem kiedyś plany jak wykorzystać możliwości skrzynek w ilości 50 darmowych i nagle myślenie trzeba zmienić , bo do dyspozycji jest 10 skrzynek. Kolejny przykład, jedni mają usuwanie wiadomości po 30 dniach, a drudzy załozone skrzynki w innym czasie i obowiązuje je lepszy regulamin i zasady.
Jak uzyskać pomoc w razie awarii, bo na telefon nie istnieją, a na emaila nie wiadomo kiedy się spodziewać odpowiedzi. To z pewnością nie zaszkodzi niektórym, ale w biznesie może narobić niezły przestój. Ja korzystam z przekierowań i traktuję Googla jako dodatkową skrzynkę, z możliwością wysyłania wiadomości z adresów, które mam u innych operatorów. U jednego z tych operatorów wsparcie w każdej chwili na telefon, gdzie rozwiązywany jest problem od ręki.


Witam,

darmowych kont Google Apps to coś na kształt dema. Można sprawdzić możliwości i zastanowić się czy takie rozwiązanie będzie wspierać cele firmy.

Wsparcie o którym Pan pisze można uzyskać (w tym również wsparcie całodobowe, na telefon) wykupując płatne konta. Jeśli zależy Panu na konkretnych warunkach (np. dotyczących płatności, wsparcia całodobowego, terminów reakcji na problem) można taką gwarancje zapisać w umowie z resellerem. Sami zresztą takie zapisy stosujemy.

Odnosząc się do Pana uwagach o tym że regulamin może się zmienić z dnia na dzień, proszę przypomnieć sobie z jakim wyprzedzeniem Google informowało o zmianie polityki prywatności, wprowadzeniu nowego wyglądu czy np. wprowadzeniu Dysku. Jeśli chodzi o zmianę ilości dostępnych darmowych skrzynek, warto zaznaczyć że wszystkie osoby które miały założone skrzynki (nawet nie używane) przed redukcją nadal mogą je używać bez żadnych problemów. Odnośnie cen to nie zmieniły się od startu usługi czyli od 2003 roku.

Co do informacji o usuwaniu "się" wiadomości po 30 dniach ze skrzynki odbiorczej - można prosić o jakieś szczegóły? Myślę że jest to raczej kwestia błędnego filtra. Ewentualnie użytkownik pobiera wiadomości do programu pocztowego i w programie pocztowym ma ustawioną funkcje usuwania wiadomości.

Pozdrawiam
Paweł B.

Paweł B. Marketing
Internetowy -
Wszystko co chciałeś
wiedzieć, al...

Temat: Google Apps w małej firmie.

Witam,

Chciałbym zapytać o Państwa doświadczenia z integracją systemów CRM z aplikacjami Google. Jakie rozwiązania funkcjonujące na rynku (i najlepiej spolszczone, lub z możliwością spolszczenia) moglibyście polecić? Główne kryterium - użyteczność.

konto usunięte

Temat: Google Apps w małej firmie.

Robert W.:
Marek F.:
Jasne. 50 dolarów rocznie za usera
A jakie to koszty przy wersji płatnej - mógłbyś podać tak

To opłata za każde założone konto e-mail?

Witam

Po pierwsze to nie 50 dolarów tylko jedyne 40 euro :-).
Po drugie, płacimy nie jedynie za konto e-mail, ale za cały pakiet usług.
Po trzecie 4000 euro jest niczym w porównaniu z utrzymaniem serwera, opłatami za energie i oczywiście informatyka (średnio 135000 rocznie za informatyka w firmie).

Kalkulacja jest bardzo prosta :-)

PozdrawiamRobert Augustynowicz edytował(a) ten post dnia 06.11.12 o godzinie 18:03

konto usunięte

Temat: Google Apps w małej firmie.

Szymon Mironowicz:
W związku z pracą w kilku instytucjach korzystam z kilku niezależnych adresów mailowych. Czy 1 użytkownik może posiadać w ramach swojego konta kilka skrzynek odbiorczych - podpiętych pod różne domeny?
Zainstalowałem chrome z dodatkiem umożliwiającym odbiór poczty offline. Chciałbym móc się swobodnie przełączać pomiędzy różnymi skrzynkami odbiorczymi.

EDIT.
Zdaje mi się, że jednym z wyjść z sytuacji jest zamożnienie kliku "darmowych" użytkowników.

EDIT.
Udało mi się zainstalować google mail offline dla kilku kont w chrome:
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&a...
Trzeba było najpierw odinstalować starą wersję.

Tak, można mieć kilka skrzynek. Pozdrawiam
Tomasz Radziwill

Tomasz Radziwill dyrektor ds.
marketingu, Creative
Group

Temat: Google Apps w małej firmie.

Maciej Borowy:
Coś cicho tu, a temat interesujący.
Więc zaczynam - wdrażam Google Apps w mojej firmie.
Kilkanaście kont, serwer pocztowy Google pod własną domeną.
Na razie wersja standard - BEZPŁATNA. Żegnam płatny hosting poczty.
Usługi, które mnie interesują to:
1. Kalendarze - podzieliłem to na Główny-firmowy-udostępniony oraz kalendarze pracowników. Dzięki temu wszyscy widzimy harmonogram główny, a harmonogramy szczegółowe ustalamy na kalendarzach właścicieli poszczególnych kont.
2. Gmail-inbox - obliczyłem, że darmowe 7GB na konto starczy nam na 3 lata bez porządkowania - spoko. Fajna rzecz to wspólne kontakty. Klientem poczty na razie jest Thunderbird 3, ale jak się rozbujamy to będzie to po prostu Gmail z poziomu Chrome. Zresztą będzie to ewoluować w samym Google.
3. Docs - 1GB na konto, to trochę mało. Ale nie wszystkie dokumenty nadają się do udostępniania. W obiegu dokumentów wydzieliłem te, które potrzebują być uaktualniane i publikowane pozostałym. W naszej działalności to kalkulacje, rozliczenia, cenniki, wzory dokumentów, szablony. Reszta - odbywa się poza usługą. Jak się rozbujamy, wskoczymy na wersję płatną.
4. Nie korzystam z GTalka i Witryn.

Minusem jest, że nie mogę się zalogować adresem pod domeną na normalnego gmaila, co by ułatwiło korzystanie z pluins'ów w najnowszym Chromie. No, ale jest to do przeżycia.

Tyle na dziś - tydzień po założeniu.
A jak Wy wykorzystujecie G. Apps ?


Generalnie sam pomysł chmury jest boski.
Ja testowałem i muszę podjąć decyzję. Kosztowo przewaza Google jakosciowo niestety Microsoft 365.
Jezeli chodzi o komunikację wewnętrzną rewelacja.. zadnych zastrzezen.
Jezeli komunikacja zewnętrzna to porazka neistety..
W Polsce 98% osob korzysta z narzedzi Office a konwersja np exela ni cholery sie nie udaje. Co prawda sam plik mozna udostępnić ale bez mozliwosci zmian..
trzeba korzystac z narzedzi Officea co wiaze sie z tym ze licenje i tak trzeba kupic i nawet powiedzialbym ze Upload raz na jakis czas..
Dodatkowo jezeli ktoz korzysta z Accesa to juz... niestety konwersja jest niemozliwa ze wzgledu na olbrzymie mozliwosci generwoania exelowych raportów przez accesa te raporty niestety nie maja mozliwosci dobrego sonwertowania ze wzgledu na ubogosc googlowskiego exela.
Tomasz Radziwill

Tomasz Radziwill dyrektor ds.
marketingu, Creative
Group

Temat: Google Apps w małej firmie.

Paweł Bińkowski:
Witam,

Chciałbym zapytać o Państwa doświadczenia z integracją systemów CRM z aplikacjami Google. Jakie rozwiązania funkcjonujące na rynku (i najlepiej spolszczone, lub z możliwością spolszczenia) moglibyście polecić? Główne kryterium - użyteczność.

co do wspołpracy z CRM opartym na przeglądarce.. nie ma problemów
gorzej jest jezeli mamy np wewnętrzny program do czegokolwiek... wtedy mozna zamówic api ale.. coz jak napisałem wyzej. Problemem jest generowanie raportów i to jest bardzo powazny problem Googlowskei arkusze nei daja rady.

Temat: Google Apps w małej firmie.

Witam

Posiadam wykupioną domenę i konto mailowe Konto Exchange 50GB na OVH. Płacę 25 zł za maila miesięcznie.

Pytania:

-jeżeli chcę wykupić Google Apps dla firm to muszę najpierw wypowiedzieć usługę w OVH czy instytucje załatwiają to automatycznie między sobą (jak w przypadku przeniesieniu numeru tel. u operatora)?
-czy wykonywał ktoś taką operację i czy były z ty problemy?
Karol Witek

Karol Witek Tarendo - IT
consulting /
rozwiązania w
chmurze

Temat: Google Apps w małej firmie.

Fortimo L.:
Witam

Posiadam wykupioną domenę i konto mailowe Konto Exchange 50GB na OVH. Płacę 25 zł za maila miesięcznie.

Pytania:

-jeżeli chcę wykupić Google Apps dla firm to muszę najpierw wypowiedzieć usługę w OVH czy instytucje załatwiają to automatycznie między sobą (jak w przypadku przeniesieniu numeru tel. u operatora)?
-czy wykonywał ktoś taką operację i czy były z ty problemy?


Żeby uruchomić Google Apps dla Firm, potrzebujesz własnej domeny (to pewnie wiesz). Niestety, dostawcy hostingu nie przeniosą usługi pomiędzy swoimi systemami, musisz to zrobić sam. Wygląda to następująco:

* konfigurujesz domenę w Google Apps
* przekierowujesz MXy z OVH na Google Apps (https://support.google.com/a/answer/1389235?hl=pl)
* jeśli używasz klientów poczty, musisz przekonfigurować całość ustawień (specyficzną sytuacją jest tutaj Outlook 2003-2013)
* migrujesz dane (możesz je przemigrować też wcześniej, sprawa nie jest oczywista, ale jak masz trochę czasu to ogarniesz)
* pamiętaj o zarządzaniu zmianą! (zwłaszcza w kontekście większych zespołów)
* cieszysz się z GA :)

Zwróć uwagę żeby zadbać o TTL, żebyś nie miał problemów z wiadomościami.

Odnośnie drugiego pytania... zajmuje się profesjonalnie wdrożeniami Google Apps, więc teoretycznie sprawa jest łatwa a z doświadczenia wiem że gdy się to robi na początku to trzeba zaplanować sobie więcej czasu na nieprzewidziane sytuacje. W każdym razie do czasu jaki jest przeznaczony na ten projekt, dodaj jeszcze ze 3 godziny, a potem jeszcze 50% ;)

W razie problemów pisz.

Pozdrawiam i powodzenia!

Temat: Google Apps w małej firmie.

Karol W.:
Fortimo L.:
Witam

Posiadam wykupioną domenę i konto mailowe Konto Exchange 50GB na OVH. Płacę 25 zł za maila miesięcznie.

Pytania:

-jeżeli chcę wykupić Google Apps dla firm to muszę najpierw wypowiedzieć usługę w OVH czy instytucje załatwiają to automatycznie między sobą (jak w przypadku przeniesieniu numeru tel. u operatora)?
-czy wykonywał ktoś taką operację i czy były z ty problemy?


Żeby uruchomić Google Apps dla Firm, potrzebujesz własnej domeny (to pewnie wiesz). Niestety, dostawcy hostingu nie przeniosą usługi pomiędzy swoimi systemami, musisz to zrobić sam. Wygląda to następująco:

* konfigurujesz domenę w Google Apps
* przekierowujesz MXy z OVH na Google Apps (https://support.google.com/a/answer/1389235?hl=pl)
* jeśli używasz klientów poczty, musisz przekonfigurować całość ustawień (specyficzną sytuacją jest tutaj Outlook 2003-2013)
* migrujesz dane (możesz je przemigrować też wcześniej, sprawa nie jest oczywista, ale jak masz trochę czasu to ogarniesz)
* pamiętaj o zarządzaniu zmianą! (zwłaszcza w kontekście większych zespołów)
* cieszysz się z GA :)

Zwróć uwagę żeby zadbać o TTL, żebyś nie miał problemów z wiadomościami.

Odnośnie drugiego pytania... zajmuje się profesjonalnie wdrożeniami Google Apps, więc teoretycznie sprawa jest łatwa a z doświadczenia wiem że gdy się to robi na początku to trzeba zaplanować sobie więcej czasu na nieprzewidziane sytuacje. W każdym razie do czasu jaki jest przeznaczony na ten projekt, dodaj jeszcze ze 3 godziny, a potem jeszcze 50% ;)

W razie problemów pisz.

Pozdrawiam i powodzenia!

Operacja przebiegła pomyślnie. Oczywiście wszystko robiłem na czuja, bo nie zaczekałem na Twoją odpowiedź. Faktycznie ponad 3 godziny zeszło + godzina na wyszukiwanie informacji jak to zrobić.

Pozwolę sobie uzupełnić dla ewentualnych innych zainteresowanych.

Telefoniczna obsługa klienta w języku polskim nie istnieje :-P
(Dla mających z tym duży problem można zadzwonić na info i prosić o połączenie z kimś, kto zna polski )

* konfigurujesz domenę w Google Apps
- Dochodzi jeszcze weryfikowanie własności domeny jeżeli wykupiona w OVH (znalazłem support po polsku - https://support.google.com/a/answer/60216?hl=pl)

* przekierowujesz MXy z OVH na Google Apps (https://support.google.com/a/answer/1389235?hl=pl)
-rekordy MX a właściwie jeden ostatni da się usunąć dopiero w strefie DNS (przynajmniej u mnie tak było) i tam też tworzymy wartość docelową + wartości pomocnicze https://support.google.com/a/answer/174125

* jeśli używasz klientów poczty, musisz przekonfigurować całość ustawień (specyficzną sytuacją jest tutaj Outlook 2003-2013)
-ja akurat działam na Thundebirdzie i wszystko poszło bez problemów. Ważne, że po przekierowaniu MX-ów i zmianie ustawień w kliencie pocztowym wszystkie wiadomości znikają, więc ważna jest migracja, o której piszesz w następnym punkcie

* migrujesz dane (możesz je przemigrować też wcześniej, sprawa nie jest oczywista, ale jak masz trochę czasu to ogarniesz)

* pamiętaj o zarządzaniu zmianą! (zwłaszcza w kontekście większych zespołów)

* cieszysz się z GA :)

Z informacją TTL mnie zażyłeś. Nie wiem co to jest i o to nie zadbałem dlatego nie wiem jaki mogę mieć problem :-/

A jeszcze pytanie: Google Apps czy Office 365?Ten post został edytowany przez Autora dnia 02.10.14 o godzinie 20:09
Przemysław Stasiak

Przemysław Stasiak Chief Security
Officer

Temat: Google Apps w małej firmie.

Witam

Również szukam odpowiedzi na pytanie Google apps czy office 365. A także dodatkowa sprawa synchronizacja google apps z Active Directory(WS2012) Czy ktoś może już robił taką synchronizację? Jak ona przebiega?

PozdrawiamTen post został edytowany przez Autora dnia 08.01.15 o godzinie 22:10
Alicja G.

Alicja G. Account Manager,
Indata SA

Temat: Google Apps w małej firmie.

W zależności od podejścia do zmiany (jeśli firma jest mocno skostniała, będzie trudno z Google Apps).
Obie usługi możesz zsynchronizować z AD (jeśli jesteś tematem zainteresowany, napisz w prywatnej wiadomości).
Google Apps jest znacznie mniej awaryjne i szybciej są uaktualniane i poprawiane.
Office 365 jest dobry tam, gdzie jest spory opór pracowników na zmianę (bo np. nie chcą się uczyć nowej technologii) i tam, gdzie bardzo dużo korzysta się z pracy offline.

Usability wg mnie ma czytelniejsze Google Apps, choć Office 365 mocno ostatnio się zmienia i także poprawia.

Kwestia planów i cen: Google Apps ma prosty sposób licencjonowania, Office 365 - niestety bardzo złożony. W planach typowo online ceny są podobne. Z tym, że znowu aplikacje online są lepsze od Google. I można tak długo porównywać.

Trudno powiedzieć co jest lepsze dla Twojej firmy, kiedy jej nie znam. Osobiście zdecydowanie jestem bardziej za Google Apps
Joanna Kuźniewska

Joanna Kuźniewska Poszukuję w
marketingu :)

Temat: Google Apps w małej firmie.

Mam pytanie odnośnie tematu, chociaż trochę wygasł. Mianowicie, czy po zmianach jakie zaszły w ostatnim czasie utrzymujecie swoje pozytywne opinie o Apps for Work?
Chcę założyć sobie skrzynkę w gmail dla firm, czytałam o tym w artykule, ale wiadomo że nie chciałabym jej po chwili musieć zmieniać i wprowadzać w błąd odbiorców.

Następna dyskusja:

Witajcie w nowej grupie Goo...




Wyślij zaproszenie do