Jerzy Mnich

Jerzy Mnich Dyrektor
Zarządzający, Mnich
Sp. Z o.o.

Temat: GO CHAIR - skrót opisu i biznesplanu

GO CHAIR - skrót opisu i biznesplanu

1.Dane techniczne:
- trójkołowiec z jednym kołem z przodu , dwoma tyłu
- napędzane koło przednie
- napęd – układ hybrydowy – do 20km/h pojazd rozpędzany przez silnik elektryczny ok 2 kW, powyżej tej prędkości napędzany przez silnik spalinowy 250 – 500ccm, 25kW. Silniki podebrane z bieżąco, seryjnie produkowanych
- pojazd jednomiejscowy z możliwością przewożenia drugiej osoby
- przewidywane spalanie - do 2 – 3 l/100km
- ciężar - do 400kg
- prędkość maksymalna 130km/h
- kierownica wielofunkcyjna zastępująca pedały hamulca i „gazu”
- kabina oparta na przestrzennej kratownicy rurowej, zapewniającej duży stopień bezpieczeństwa

2.Wersje i grupa docelowa
- wersja osobowa (kilka modeli) przeznaczona dla osób od 16 roku życia, dojeżdżających codziennie do szkoły, na uczelnię, do pracy, dla firm cateringowych, pizzerii, firm spedycyjnych,
- wersja inwalidzka przeznaczona dla inwalidów z dysfunkcją nóg lub ich brakiem – jedyny pojazd na świecie do którego inwalida na wózku inwalidzkim będzie mógł bezpośrednio wjechać i kontynuować jazdę

3.Cena
Wersja podstawowa - cena 15 – 20 tys zł.

4.Wielkość sprzedaży
Przewidywana, docelowa ilość sprzedanych egzemplarzy na rynku Unii Europejskiej (500 mln mieszkańców) to ok. 200.000szt
- wersja osobowa na dojazdy – 100.000szt
- wersja osobowa jako pojazdy dostawcze, dyspozycyjne – 50.000szt
- wersja inwalidzka – 50.000szt

5.Zysk roczny
Przy założeniu zysku jednostkowego na poziomie 500zł/szt, dochód roczny to 100 mln zł
Uwaga. Nie uwzględniono tu dochodu w tytułu sprzedanych części zamiennych, usług naprawczych i serwisowych oraz opłat licencyjnych, a w późniejszym okresie z usług leasingowych i sektora bankowego.

6.Koszt przedsięwzięcia
- budowa prototypu ok. 10 mln zł ( w wersji hybrydowej z nowymi silnikami - 30 mln zł)
- budowa montowni ok. 200 mln zł

7. Źródła finansowania
- budowa prototypu – 7 mln - dotacja unijna w ramach POIG działanie 1.4 – badania
3 mln - wkład własny spółki beneficjenta dotacji

- budowa montowni – 140 mln - dotacja unijna w ramach POIG działanie 4.1 – wdrożenie
60 mln – kredyty bankowe

8.Terminy
Październik/ listopad 2009 zbudowanie prototypu w stanie do pokazanie na targach w Tokio
I kw 2012 ukończenie montowni w stanie, aby na Mistrzostwa Europy wypuścić pierwsze egzemplarze seryjnego go chaira, nawet jeśli ta produkcja była by w ilości 1000szt rocznie.

9.Miejsce inwestycji
Najprawdopodobniej Mielecka Specjalna Strefa Ekonomiczna z zapleczem w postaci Politechniki Rzeszowskiej oraz młodzieży ze szkół średnich i innych szkół wyższych województwa podkarpackiego.

10.Mocne strony projektu
Pojazd tworzy nowy segment pojazdów plasujący się pomiędzy motorami i samochodami, przejmując zalety jednych i drugich, jednocześnie doskonale wpisuje się w obecne bolączki współczesnego świata – zanieczyszczenie środowiska, brak miejsc na ulicach i parkingach – personifikuje transport osobowy tworząc rewolucję na miarę tej, jaką dokonał telefon komórkowy w telekomunikacji. W wersji dla inwalidów jest jedynym na świecie pojazdem umożliwiającym osobom na wózkach inwalidzkich na bezpośredni wjazd i kontynuowanie jazdy, bez pomocy osób trzecich. Praktycznie brak konkurencji.
Prostota konstrukcji, uniwersalność – jeden centralny fotel i centralna wielofunkcyjne kierownice to brak konieczności przystosowywania pojazdu do ruchu lewo i prawostronnego oraz przeróbek dla wersji inwalidzkiej.
Pojazd w okresie wprowadzania na rynek będzie korzystał z atutu nowości, rewolucjonizującej transport osobowy, pojazdu, który optymalizuje jazdę po mieście.

11.Cel prezentacji w programie TVN Kapitalny Pomysł i na łamach GC Nowiny
- próba pozyskania środków finansowych (TVN)
- przedstawienie projektu celem znalezienia wspólnika do spółki beneficjenta dotacji
- przedstawienie pojazdu opinii publicznej celem zebrania ich uwag i sugestii zawartych w esemesach, mailach i listach, mających potwierdzić słuszność lub niesłuszność przyjętych rozwiązań i strategii
- przedstawienie pojazdu do oceny przez specjalistów z szeroko pojętego biznesu, motoryzacji, bankowości

12.Potrzeba
Poszukiwanie wspólnika/inwestora do spółki będącej beneficjentem dotacji w wysokości 160 mln zł, który wniesie kapitał w wysokość 3 mln zł.

13.Dlaczego właśnie ten trójkołowiec ma zrewolucjonizować miejski transport osobowy.
Koncerny samochodowe od dawna poszukują pojazdu, który zastąpi w mieście samochód. Najlepszym rozwiązaniem byłby trójkołowiec, ale ten ma zasadnicza wadę. Jest w zakręcie wywrotny ze względu na działającą siłę odśrodkową i brak 4 koła.
Go chair rozwiązuje ten problem poprzez system wychylanych kół tylnych, które pochylają pojazd w kierunku przeciwnym do działania siły odśrodkowej, a jednocześnie obniżają środek ciężkości i zwiększają rozstaw kół. System, który wymyśliłem, opracowałem i zastrzegłem w Urzędzie Patentowym, a który pozwoli zastosować układ 3 kół do każdej prędkości w zakręcie. Go chair ma być osobistym, bardzo wygodnym pojazdem miejskim.

14.Model rodziny połowy XXI wieku
Model rodzinnej komunikacji połowy XXI wieku, to dla każdego członka rodziny do codziennego dojazdu do szkoły, na wyższą uczelnię, do pracy itp. osobisty, jednoosobowy a jednocześnie bardzo wygodny pojazd typu go chair, a oprócz tego duży rodzinny samochód do wspólnych wyjazdów na zakupy, do kina, na wycieczki czy wakacje.


Jerzy Mnich
Rzeszów amers@amers.pl
Tel/fax 0-17 85-044-84


Parę słów o sobie

Jerzy Mnich
praca – tel/fax 0-17 85-04-484
e-mail: amers@amers.pl,

Dane personalne
Stan cywilny: żonaty, dwie córki
Data i miejsce urodzenia: 13.07.1957 Strzyżów

Wykształcenie
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Kierunek: mechaniczny
Specjalność: budowa silników lotniczych
Zawód: mgr inż. mechanik

Przebieg pracy zawodowej
1983 ukończenie szkoły wyższej
1983 – 1992 praca na stanowisku specjalisty konstruktora w Ośrodku Badawczo Rozwojowym WSK Rzeszów
1992 – 1994 dyrektor firmy Astra Sp. z o.o. w Rzeszowie
1994 – nadal dyrektor firmy Mnich Sp. z o.o. – biuro rachunkowe
2003 – nadal dyrektor firmy Amers – produkcja akcesoriów
motoryzacyjnych

Opisana kariera zawodowa pozwoliła mi dobrze poznać:
-zasady funkcjonowania zakładu od strony całego toku realizacji produkcji ( od założeń konstrukcyjnych, tworzenie dokumentacji konstrukcyjnej, poprzez próby, opracowywanie technologii seryjnej aż do procesu produkcji)- WSK Rzeszów,
-zasady funkcjonowania firmy od strony marketingu, realizacji zamówień, po windykacje należności – Astra Sp. z o.o.
-zasady funkcjonowanie firm od strony księgowej, zagadnień pracowniczych i wszystkich aspektów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą – ok. 50 firm prowadzonych w ramach biura rachunkowego Mnich Sp. z o.o.
-problemy z wprowadzaniem na rynek produktu - Amers

Zalety: połączenie wiedzy i doświadczenia inżyniera i ekonomisty, logika rozumowania, widzenie problemów z różnych stron i umiejętność wyboru optymalnego rozwiązania, pragmatyzm, cierpliwość, skuteczność, otwartość na nowe pomysły, innowacyjność, kreatywność (zgłoszonych kilka patentów), łatwość nawiązywania kontaktów, lojalność, dokładność.


Załączam pozdrowienia,

Jerzy Mnich