Temat: szkolenia GIS
ponieważ szkolenia są modne to trzeba je czymś wyróżnić - treścią, osobą prowadzącego, patronatem uczelni, rodzajem materiałów na których kursanci będą pracować, etc. wbrew pozorom studenci wybiorą się na szkolenia za 400-600 pln jeśli uwierzą że da im ono wymierny efekt w postaci lepszej pozycji podczas rekrutacji. studenci wierzą, że certyfikat im pomoże i dlatego, na ostatnim roku studiów, klepią masę kursów.
ceny są różne, ale nie zawsze student decyduje się na najniższą cenę - atutem może być np lokalizacja, bo co z tego że gdzieś są tańsze szkolenia jak dojazd i nocleg będzie kosztował 300?
jeśli chodzi zaś o administrację to tu wszystko zależy od tego jak porozmawiasz z osobą decyzyjną.
standardowi użytkownicy grassa/qgia ze szkoleń nie korzystają bo, tak jak napisał Karol, wystarczy przeczytać hepla, więc Twój target to osoby które same z helpa/szkolenia internetowego nic się nie nauczą. oceń koszty, które poniesiesz na jeden dzień szkolenia, określ minimalną ilość uczestników żeby zarobić i wymyśl jak zachęcić większą liczbę osób.
reasumując - moim zdaniem musisz tak wyróżnić swoje szkolenie żeby wybijało się na zapchanym rynku szkoleń stacjonarnych. wartość dodana takiego szkolenia musi być inna niż u konkurencji. warto kierować się lokalnym rynkiem i sprawdzić czego jest w nadmiarze, a czego brak.