Sebastian
Gidziela
Dyrektor ds Handlu,
Specjalista GIS
Temat: Geomarketing - zastosowania GIS
Jestem ciekaw Waszych różnorodnych doświadczeń w zastosowaniu systemów informacji geograficznej do prowadzenia analiz wspomagających decyzje w marketingu, sprzedaży oraz obsłudze klienta.Moja praca magisterska dotyczyła zagadnień geomarketingowych, w której badałem przestrzenne rozmieszczenia klientów pewnego hipermarketu w Krakowie na podstawie bazy kodów pocztowych tegoż hipermarketu oraz warstwy granic regionów kodowych województwa.
Analizowałem również aspekt ciągów komunikacyjnych (w tym transport miejski i prywatne linie autobusowe), oraz konkurencje innych hipermarketów warunkujących rozmieszczenie klientów hipermarketu.
Temat wydał mi się warty założenia nie tylko ze względu, iż poświęciłem mu prawie dwa lata podczas studiów, ale przede wszystkim, iż wydaje się być na czasie. W warunkach dominującej konkurencji wśród podmiotów gospodarczych i wzrostu cen reklam, znalezienie odpowiedzi na pytanie „gdzie są klienci ?”, wydaje się koniecznością niezbędną do odniesienia sukcesu finansowego. Zastosowanie systemów wspomagania decyzji może dać działaniom handlowym większą efektywność i uczynić je tańszymi.
Zachęcam do wpisów, pzdrSebastian Gidziela edytował(a) ten post dnia 03.06.08 o godzinie 10:16