konto usunięte

Temat: Prawie 30 mln zł kary i nakaz oddania klientom pieniędzy....

Prawie 30 mln zł kary i nakaz oddania klientom pieniędzy. Orange skarcony za automatyczne przedłużanie umów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Orange Polska karę w wysokości blisko 30 mln zł za przedłużanie umów o wiele miesięcy bez wyraźnej zgody klientów. Spółka będzie musiała też oddać pieniądze klientom, których obciążyła opłatami za przedterminowe rozwiązanie automatycznie przedłużonej umowy.

Jak informuje UOKiK, w sytuacji gdy klientowi kończyła się umowa i nie podejmował on żadnych działań, Orange automatycznie przekształcał kontrakt w kolejną umowę zawartą na czas oznaczony. W przypadku usług Neostrady przedłużenie umowy wynosiło 6 miesięcy, w przypadku innych usług stacjonarnych 12-24 miesięcy. W sytuacji, gdy klient wypowiadał ten nowy abonament, Orange naliczał wysokie kary.

- Przedłużenie umowy przez abonenta na kolejny czas oznaczony powinno być świadomie i swobodnie przez niego wybierane. Dlatego telekom powinien jasno i rzetelnie poinformować konsumenta o możliwościach przedłużenia kontraktu – komentuje Marek Niechciał, prezes UOKiK.

http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-art...