Anita F.

Anita F. HR Manager @Egnyte

Temat: Lekarstwo na kryzysowe problemy - zatrzymać wiedzę w firmie

Witam serdecznie,

Przesyłam link do artukułu, który może zainteresować:

http://veraxsystems.com/pl/articles/20090502

Pozdrawiam,
Anita
Włodzimierz K.

Włodzimierz K. Koordynator sieci
dealerskich .

Temat: Lekarstwo na kryzysowe problemy - zatrzymać wiedzę w firmie

Ciekawy artykuł ale to jedna strona medalu, ponieważ odejście wartościowego pracownika to strata, wiadomo -'dobry pracownik - kapitałem firmy'.
Ale ...kryzys to także dobra okazja - pretekst - do wymiany personelu szczególnie wadliwego i przyjęcie w to miejsce nowego - świeżej krwi.
Natomiast wiedza w większości jest nabyta i tak samo młodym można tą wiedzę wpoić, po swojemu i według swoich zasad unikając 'zepsucia' od starych pracowników.
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

Temat: Lekarstwo na kryzysowe problemy - zatrzymać wiedzę w firmie

Jeżeli postawiona teza jest prawdziwa, to wypada zapytać - po co, na co, jaki cel się osiągnie? Cokolwiek by nie wymyślać, to wnioski są zbieżne: zatrzymać w firmie wartościowych pracowników. Nie jest co prawda lekarstwo na kryzysowe problemy, bo tym są pieniądze (tak uważam), ale jak się nie ma pieniędzy to mądrzy ludzie bezcenni. ;-)

Temat: Lekarstwo na kryzysowe problemy - zatrzymać wiedzę w firmie

Włodzimierz Krupiński:
Ciekawy artykuł ale to jedna strona medalu, ponieważ odejście wartościowego pracownika to strata, wiadomo -'dobry pracownik - kapitałem firmy'.
Ale ...kryzys to także dobra okazja - pretekst - do wymiany personelu szczególnie wadliwego i przyjęcie w to miejsce nowego - świeżej krwi.
Natomiast wiedza w większości jest nabyta i tak samo młodym można tą wiedzę wpoić, po swojemu i według swoich zasad unikając 'zepsucia' od starych pracowników.

W kwestii wiedzy byłbym bardziej ostrożny.
O ile w przypadku sprzedawcy w salonie telefonów komórkowych można pracownika w stosunkowo niedługim czasie zastąpić innym, o tyle w firmach gdzie istnieje silna specjalizacja dotycząca wykonywanych zadań nie jest to już takie proste.
Przykładem mogą być firmy używające zintegrowane systemy zarządzania. Wyszkolenie pracownika w SAP-ie lub BPCS-ie jest długotrwałe a co za tym idzie kosztowne. Ze względu na ograniczenie uprawnień do poszczególnych transakcji po odejściu pracownika zajmującego się pewną wybraną dziedziną może się okazać, że nowego nie ma kto wyszkolić ani zastąpić.



Wyślij zaproszenie do