Kamil Łępicki

Kamil Łępicki Deklarant ds
celnych, DHL Express
Poland

Temat: Makra w excelu

Cześć,

Mam problem w trakcie tworzenia nowego pliku, można powiedzieć że w kwestii makr zaczynam raczkować :) udało mi się wstawić opcję czyszczenia kolumn (łatwe ale pierwsze makro gotowe). Generalnie plik który tworzę ma na jest plikiem EXCEL na serwerze, z opcją możliwości edycji przez wszystkich użytkowników.

w kolumnie A pracownicy wprowadzają numeru do obróbki dla działu rozliczeń
z kolumny A dział rozliczeń wycina dane do kolumny B i sprawdza.
w kolumnie C jest ustawione formatowanie warunkowe w zależności jaka zmienna zostanie wprowadzona w kolumnie pojawia się tekst oraz przypisane do niego formatowanie kolorowe.

Chodzi mi o to żeby:
1) w momencie którym w kolumnie C pojawi się napis tak, przenosił dany numer do arkusza 'archeo' tak żeby zapisywał się pod już istniejącymi numerami a nie nadpisywał go. W celu stworzenia archiwum.

2) natomiast drugą opcją którą chciałbym wprowadzić jest to żeby z automatu zawsze w kolumnie C był zapis 'nie' tak żeby dany pracownik po obróbce zmieniał na 'tak' a wówczas dzieję się wyżej opisany proces przeniesienia do 'archeo'

Z góry dziękuję za pomoc :)
Oskar Shon

Oskar Shon Dodatki do Office
www.VBATools.pl

Temat: Makra w excelu

Ad2 prosty. Wstawiasz pole listy, dostępne w menu/dane/poprawność danych/lista i taką listę ustawioną na "nie", kopiujesz w kolumnie dla wszystkich rekordów. User sobie przestawi na tak, albo pozostawi jak jest

Ad1 bardziej skomplikowany proces, najprościej aby był podłączony do przycisku lub wywoływany podczas uruchamiania pliku. Musisz użyć kodu VBA aby wyliczyć max_a rekordów, a następnie do tego dodać +1 aby w ten wiersz przenieść dane (kolejny rekord w bazie innego arkusza). Aby takie przeniesienie zrealizować musisz zapoznać się z tworzeniem pętli wstecznych. Ta metoda pozwoli ci po określeniu warunku przenieść rekordy do każdego max_a+1
Kamil Łępicki

Kamil Łępicki Deklarant ds
celnych, DHL Express
Poland

Temat: Makra w excelu

wielkie dzięki za pomoc :) pkt.2 rozwiązany, walczę jeszcze z pkt. 1
Tomasz Zarzyka

Tomasz Zarzyka X-mart, właściciel

Temat: Makra w excelu

Gratuluję przygody z makrami.
Jak opanujesz podane zagadnienia to proponuję zastanowić się nad samą koncepcją rozwiązania jakie stosujesz.
Obecnie masz 1 plik, do którego ma dostęp wiele osób.
To rodzi wiele problemów związanych z jednoczesnym dostępem.
W Excelu możesz natomiast zastosować rozwiązania, które pozwolą Ci na jednoczesną pracę wielu użytkowników.
Przykład takiego rozwiązania znajdziesz na stronie:
http://xmart.pl/excel-w-produkcji/#
W ten sposób możesz w dość łatwy sposób utworzyć dowolną aplikację, na której może pracować wielu użytkowników. Generalnie zasada jest taka, że poszczególni użytkownicy korzystają ze skoroszytów zainstalowanych na swoich kompach, natomiast na sieci znajduje się jeden plik będący bazą danych.
Przy okazji - nie wiem ile będziesz miał rekordów, ale formatowanie warunkowe jest dość pamięciożerne.
Kamil Łępicki

Kamil Łępicki Deklarant ds
celnych, DHL Express
Poland

Temat: Makra w excelu

Generalnie w bieżącej obróbce nie powinno być więcej niż 50 rekordów w sytuacjach szczytowych.

W kwestii tego pliku już jest gotowy,oba założenia zostały zrealizowane, tutaj dziękuję wszystkim którzy w tym pomogli :)

właśnie przeglądam podesłaną stronę i spróbuję wdrożyć to rozwiązanie w trakcie następnego projektu/rozwijania obecnego.
Tomasz Zarzyka

Tomasz Zarzyka X-mart, właściciel

Temat: Makra w excelu

ok, powodzenia.
50 rekordów to bardzo mało, więc spokojnie można działać z formatowaniem warunkowym

konto usunięte

Temat: Makra w excelu

Cześć,

Potrzebuję makro, które w zależności od wartości w danej komórce pierwszego arkusza, będzie blokowało dwa kolejne arkusze, a jeden udostępniało do edycji.
Stworzyłam coś takiego:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Address = "$B$3" Then
If Range("b3").Value = "zpcc" Then Sheets("ZPCC").Activate

End If

End Sub

Wszystko zależy od wartości komórki B3 (w niej lista rozwijalna).

Z góry dziękuję za pomoc.
Sławomir Broda

Sławomir Broda VBA, Excel, Access,
SAP i wszystko
związane z
automatyzac...

Temat: Makra w excelu

Karolina K.:
Cześć,

Potrzebuję makro, które w zależności od wartości w danej komórce pierwszego arkusza, będzie blokowało dwa kolejne arkusze, a jeden udostępniało do edycji.
Stworzyłam coś takiego:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Address = "$B$3" Then
If Range("b3").Value = "zpcc" Then Sheets("ZPCC").Activate

End If

End Sub

Wszystko zależy od wartości komórki B3 (w niej lista rozwijalna).

Z góry dziękuję za pomoc.
Sheets("ZPCC").protect password:="jakieshaslo"
Sheets("ZPCC").unprotect password:="jakieshaslo"

Następna dyskusja:

TRIK -> czy w Excelu 4,1 - ...




Wyślij zaproszenie do