Temat: Grupowanie

Dzień dobry. Czy istnieje opcja grupowania w excelu? Chodzi mi np. o to, ze mam wypisany produkt, a w kolumnie obok informację na jego temat: dostępny, niedostępny, w dostawie. I chodzi mi o to, żeby po wyborze, czy produkt jest dostępny czy nie, ukłądało mi produkty w następującej kolejności: najpierw dostępne, potem te w dostawie, a na końcu te już niedostępne. Czy jest możliwość, żeby robiło się to automatycznie po każdym zaznaczeniu dostępności produktu?
zależy mi, żeby tego nie ustawiać ręcznie i żeby były te 3 opcje do wyboru
Oskar Shon

Oskar Shon Dodatki do Office
www.VBATools.pl

Temat: Grupowanie

Dane jakie masz zamień na "tabelę danych" Ctrl+t i określ sobie np pole wyboru (lista poprawności) takie możliwości wyboru:

1 Dostępny
2 W dostawie
3 Niedostępny

Numery dadzą ci pewność prawidłowego sortowania ponieważ lit W raczej mamy na końcu alfabetu i po dokonaniu edycji pola kliknij sortowanie auto-filtrem z nagłówka. Samo sortowanie można zautomatyzować kodem VBA aby po zmianie statusu samo się sortowało, ale w tedy zgubisz pole na których stałaś, co przy większej ilości produktów może cie z lekka zaniepokoić. Lepiej dokonać edycji tak jak jest, a potem na gotowej grupie danych kliknąć ręcznie sortowanie

Następna dyskusja:

EXCEL 2007 - Grupowanie - U...




Wyślij zaproszenie do