Temat: Promocja e-learningu w firmie
Urszula Cimoch:
Polecam artykuł, który wprawdzie nie dotyka Twojego tematu wprost, ale można kilka pomysłów wykorzystać do niestandardowej promocji :)
Ciekawy materiał. Wyciągnąłem z niego następujące porady:
- zaangażuj liderów - ich komunikaty do pracowników nie wymagają dużo wysiłku (dla nich:) a potrafią dużo zdziałać
- stwórz przyjazne środowisko - proste, zachęcające do odwiedzin i pozwalające uczyć się na błędach (komunikat po teście "Nie zdałeś! Spróbuj jeszcze raz, to za mało":)
- znajdź grupę "pasjonatów - osób, które z wewnętrznej motywacji chcą wziąć udział w Twoim projekcie. Po pierwsze będziemy mieli dobrą grupę testową, po drugie rozpropaguje ona nasz projekt w swoim otoczeniu, po trzecie gdy pojawi się grupa docelowa, będziemy mieli już cześć contentu w systemie
- konkursy i nagrody - byle nie za dużo, żeby ich zdobywanie nie stało się głównym celem i motywacją odbiorców - przykładowe nagrody: wcześniejsze wyjście w piątek, dłuższa przerwa lunchowa, lunch dla całego zespołu, cassual monday (czyli poniedziałek bez krawata:), czekolada:)
- promowanie aktywności poprzez prezentowanie jej co pewien czas w ogólnodostępny źródle informacji (np. Newsletter)
- ekskluzywne materiały - umieszczanie materiałów szkoleniowych wyłącznie na serwisie szkoleniowym zwiększy jego popularność i ułatwi użytkownikom dostęp do informacji
- materiały pre i post szkoleniowej - umieść w nich informacje, o dodatkowych e-materiałach
..no i oczywiście wsparcie marketingowe:)
- plakaty w..toaletach:), zabawne naklejki do naklejania w biurze, obrusy na stołówce, info w intranecie, origami na stolikach z informacją w środku, plakaty w salkach konferencyjnych, plakietki do zawieszenia na marynarce, specjalne stopki w mailach, maty na ziemi w holach windowych z krokami do tańca i tekstem nawiązującym do nauki, wygaszacz komputerowy, zabawny film, który pracownicy będą chcieli rozpowszechniać między sobą...
www.e-learning.blog.pl
www.infografika.blog.pl