Bartłomiej Polakowski

Bartłomiej Polakowski Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...

Temat: Promocja e-learningu w firmie

Jestem ciekawy jakie macie pomysły/doświadczenia dotyczące "zareklamowanie" e-learningu w firmie przed wdrożeniem. W jaki sposób dobrze sprzedać nowy projekt?

Podstawa to oczywiście dobry produkt dostosowany do potrzeb odbiorców, wsparty akcją informacyjną w firmowych mediach, ale może macie jakieś inne sugestie?

Mam jeszcze parę pomysłów, ale na razie jestem ciekawy Waszych:)

www.e-learning.blog.pl
www.infografika.blog.pl
Dagmara Drzazga

Dagmara Drzazga e-learning project
manager

Temat: Promocja e-learningu w firmie

Ale pytasz o "zareklamowanie" e-learningu osobom, które decydują, że kupią ten produkt czy osobom, które będę z niego korzystały?
Bartłomiej Polakowski

Bartłomiej Polakowski Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...

Temat: Promocja e-learningu w firmie

Muszę się nauczyć pisać ze zrozumieniem:) Ale późno już było!:)

Chodzi mi o zareklamowanie, poinformiowanie osób, które będą z niego korzystały, żeby nie pomyślały, że to "kolejne BHP do przeklikania":)

www.e-learning.blog.pl
www.infografika.blog.pl
Marcin L.

Marcin L. instructional
designer,
konsultant, trener

Temat: Promocja e-learningu w firmie

Mówi się, że proste rozwiązania są najlepsze... Zatem po prostu powiesiliśmy plakaty (formatu A3) w hallu przed salą w której odbywała się konferencja dla naszych pracowników (głównie kierowników, którzy mieli odpowiadać za lokalne wsparcie e-learningu). Goście konferencji mijali plakaty podczas przerwy.

Po kolejnej części zajęć oczom wychodzących na przerwę ponownie ukazały się nasze plakaty.... niestety nieco poniszczone (pogniecione, częściowo pozrywane, itp...). Było to dość zaskakujące, zważywszy, że konferencja odbywała się w wyodrębnionej części hotelu. Temat był szeroko komentowany podczas lunchu. W dalszej części zajęć przewidziane były "warsztaty" dla chętnych odbywające się hallu konferencyjnym, gdzie mieliśmy rozstawionych kilka stanowisk komputerowych przy dużym logo - znanym z plakatów. Przez 1,5 h nie mieliśmy czym oddychać - większość z 500 uczestników konferencji odwiedziła nasze stoliki.

Nie ma to jak odrobina skandalu ;)
Bartłomiej Polakowski

Bartłomiej Polakowski Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...

Temat: Promocja e-learningu w firmie

Pachnie dywersją:) Czyli sugerujesz podpięcie się pod jakieś spotkanie menedżerów?

www.e-learning.blog.pl
www.infografika.blog.pl
Marcin L.

Marcin L. instructional
designer,
konsultant, trener

Temat: Promocja e-learningu w firmie

Zdecydowanie tak - przynajmniej jeżeli mówimy o promocji w szeregach Sprzedaży, szczególnie zorganizowanej tak jak w ubezpieczeniach.

Plakat (taki prawdziwy, do powieszenia w oddziale) też się przyda. W zależności od skali projektu rozważałbym konkurs dla Agentów.
O ile pamiętam, kiedyś działało całkiem prężnie formum Agentów (jeszcze za czasów CU) - to byłby fajny kanał komunikacji do marketingu szeptanego, zwłaszcza, że jak na każdym forum funkcjonowało tam kilka otwartych na nowe, mądrych i ogólnie szanowanych osób.
Bartłomiej Polakowski

Bartłomiej Polakowski Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...

Temat: Promocja e-learningu w firmie

Dziękuję za inspirację:) Czekam na kolejne:)

www.e-learning.blog.pl
www.infografika.blog.pl
Urszula Cimoch

Urszula Cimoch Specjalista ds.
e-learningu

Temat: Promocja e-learningu w firmie

Polecam artykuł, który wprawdzie nie dotyka Twojego tematu wprost, ale można kilka pomysłów wykorzystać do niestandardowej promocji :)

101 Quick Ideas to Ignite Your Online Learning Community
Bartłomiej Polakowski

Bartłomiej Polakowski Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...

Temat: Promocja e-learningu w firmie

Urszula Cimoch:
Polecam artykuł, który wprawdzie nie dotyka Twojego tematu wprost, ale można kilka pomysłów wykorzystać do niestandardowej promocji :)

Ciekawy materiał. Wyciągnąłem z niego następujące porady:
- zaangażuj liderów - ich komunikaty do pracowników nie wymagają dużo wysiłku (dla nich:) a potrafią dużo zdziałać
- stwórz przyjazne środowisko - proste, zachęcające do odwiedzin i pozwalające uczyć się na błędach (komunikat po teście "Nie zdałeś! Spróbuj jeszcze raz, to za mało":)
- znajdź grupę "pasjonatów - osób, które z wewnętrznej motywacji chcą wziąć udział w Twoim projekcie. Po pierwsze będziemy mieli dobrą grupę testową, po drugie rozpropaguje ona nasz projekt w swoim otoczeniu, po trzecie gdy pojawi się grupa docelowa, będziemy mieli już cześć contentu w systemie
- konkursy i nagrody - byle nie za dużo, żeby ich zdobywanie nie stało się głównym celem i motywacją odbiorców - przykładowe nagrody: wcześniejsze wyjście w piątek, dłuższa przerwa lunchowa, lunch dla całego zespołu, cassual monday (czyli poniedziałek bez krawata:), czekolada:)
- promowanie aktywności poprzez prezentowanie jej co pewien czas w ogólnodostępny źródle informacji (np. Newsletter)
- ekskluzywne materiały - umieszczanie materiałów szkoleniowych wyłącznie na serwisie szkoleniowym zwiększy jego popularność i ułatwi użytkownikom dostęp do informacji
- materiały pre i post szkoleniowej - umieść w nich informacje, o dodatkowych e-materiałach

..no i oczywiście wsparcie marketingowe:)
- plakaty w..toaletach:), zabawne naklejki do naklejania w biurze, obrusy na stołówce, info w intranecie, origami na stolikach z informacją w środku, plakaty w salkach konferencyjnych, plakietki do zawieszenia na marynarce, specjalne stopki w mailach, maty na ziemi w holach windowych z krokami do tańca i tekstem nawiązującym do nauki, wygaszacz komputerowy, zabawny film, który pracownicy będą chcieli rozpowszechniać między sobą...

www.e-learning.blog.pl
www.infografika.blog.pl



Wyślij zaproszenie do