Temat: Jakie macie sposoby na motywację odbiorców Waszych szkoleń?
Moim sposobem jest moje własne zaangażowanie. W kursach, na których aktywnie wykorzystywane są fora internetowe, na ogół to one pełnią funkcję interesujących ćwiczeń, o których piszecie.
Fora są b. dobrym miejscem do dyskusji, sprawdzenia wiedzy teoretycznej uczestników, sprawdzenia ich motywacji. Trzeba jednak wykazać się odrobiną pomysłowości. Nie można zatem zadawać pytań o teorię, gdyż bardziej leniwi przekleją odpowiedź z innych serwisów. Warto jednak zadać pytanie o wykorzystywanie teorii w praktyce.
Nawiązując np. do prawa, o którym piszecie, można np. zadać uczestnikom pytanie - którym paragrafem się posłużycie karając osobę, która zrobiła to i to... Uczestnicy muszą wówczas przypomnieć sobie teorię, którą już poznali (paragrafy), lub... zapoznać się z nią, jeśli jeszcze tego nie zrobili:) Motywacja pojawi się z pewnością, jeśli dodatkowo obiecamy pkt za odpowiedź, a punkty będą przeliczały się na ocenę końcową.
Istnieje b. wiele trików, które mogą zmotywować uczestników, jak np. zwrócenie się bezpośrednio do danej osoby. Bo, Bartku, nie odpowiesz, jeśli to właśnie Tobie zadam pytanie? Co sądzisz o takiej motywacji? :) Masz ochotę odpowiedzieć?
Można wprowadzać różne strategie, np. zaproponować debatę na forum. Dzielimy uczestników na grupy, przypisujemy role (np. "za" i "przeciw"), wyznaczamy kogoś, kto będzie podgrzewał atmosferę dyskusji. I tutaj również możemy np. podzielić uczestników według ich aktywności. Tym, którzy dotychczas nie pracowali wyznaczamy łatwiejsze zadanie - dla zachęty, pracowitym - trudniejsze, by jeszcze bardziej mogli się wykazać. Osobie nadaktywnej wyznaczamy rolę "podgrzewacza" lub obserwatora, aby ją nieco ostudzić i tym samym dać szansę innym na wypowiedź...
Temat rzeka ta motywacja:)
Agnieszka B. edytował(a) ten post dnia 06.08.10 o godzinie 10:23