Bartłomiej
Polakowski
Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...
Temat: Jak oceniać efekty nieformalnego nauczania?
W przypadku tradycyjnych szkoleń, wykształciliśmy przez stulecia mechanizmy oceny ich skuteczności. Różnego rodzaju testy, oceny przełożonego, porównanie efektów pracy przed i po szkoleniu pozwalają powiedzieć czy odniosło ono spodziewany skutek.Dużo "gorzej" wygląda ocena nauczania nieformalnego. Dlaczego? Dlatego, że ma one miejsce przez cały czas - podczas pracy nad projektem, spotkań przy kawie, rozmowie z przełożonym. Trudno rozróżnić okresy przed i po szkoleniu, aby ocenić jego rezultaty.
Autorka poniższego artykułu proponuje jako mierniki efektywności nauczania nieformalnego zastosować:
- realizację postawionych celów
- poziom satysfakcji z otrzymanego rozwiązania
- wpływ na inne osoby
Link: assessing-informal-learning
Jak według Was można oceniać nieformalne nauczanie?
A może wcale nie trzeba go oceniać? W końcu zachodzi bez udziału osób kierujących przedsiębiorstwem, nic nie kosztuje, odbywa się samoczynnie?
www.e-learning.blog.pl
www.infografika.blog.plBartłomiej Polakowski edytował(a) ten post dnia 21.03.11 o godzinie 22:14