Temat: Czy ktoś korzysta/ał z WebEx?
Niektóre firmy z powodów, jak mniemam marketingowych, dość poważnie różnicują produkt do spotkań online i webinarów. Świetnym przykładem jest Citrix i produkty GoToWebinar i GoToMeeting.
Abe jednak przejść do detali, warto pochylić się nad metodyką tych dwóch wydarzeń w sieci.
Webinar - mało interaktywna forma komunikacji (głównie czat, ankiety), ale jest to forma często używana jako narzędzie komunikacji marketingowej. To oznacza, że ważne są możliwości softu jeśli chodzi o zarządzanie dużymi grupami uczestników na etapie rejestracji na webinar oraz po webinarze (wysyłka materiałów, komunikacja o charakterze marketingowym). Ważne jest także nagrywanie.
Spotkanie online i w ogóle praca w wirtualnych grupach roboczych to nie tylko rozmowa i patrzenie na siebie przez kamerę, ale i rozwiązywanie zadań, praca projektowa.
DO takiej pracy (oczywiście w zależności od tematu) potrzebne są na przykład możliwość pisania na whiteboardzie, możliwość zgłaszania chęci wypowiedzi (aby wszyscy nie przekrzykiwali się), zachowywanie treści stworzonych na whiteboardzie, wymiana dokumentów online, itp .
Tu nie jest potrzebny za to wyrafinowany moduł do zapraszania gości z internetu a raczej (co oferuje część producentów) narzędzie do szybkiego zapraszania gości, np. z listy adresowej w mailu lub na skypie (w wypadku GoToMeeting do skypa doinstalowuje się wtyczka, która pozwala z listy kontaktów zaprosić kogoś na spotkanie za pomoca GoToMeeting).
Tak więc producenci wiedząc to, odpowiednio kształtuję ilość dostępnych funkcji w programach i zamiast jednego, takiego co ma wszystko, tworzą oddzielne produkty.
Bardzo uniwersalny jest Spreed, ale też widać, że to produkt, który "wyrósł" z telekonferencji, bo nie ma modułu do zarządzania uczestnikami zapraszanymi z internetu. Pod tym względem GoToWebinar go przewyższa.
Ale GoToWebinar nie zastosujesz do spotkań firmowych.