Izabela
Majewska
Kierownik
biura/Asystent
Zarządu
Temat: Szkolenie: Najnowsze zmiany w prawie konsumenckim – jak...
Serdecznie zapraszam w dniu 27.02.2015 r. od g. 10.00- 15.30 do wzięcia udziału w szkoleniu:Najnowsze zmiany w prawie konsumenckim
– jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości
Miejsce szkolenia: Polski Komitet Normalizacyjny, ul. Świętokrzyska 14, 00-050 Warszawa, sala 201.
W działalności Klubu to nie tylko normy związane z zarządzaniem. Wiadomo, że przede wszystkim ważne są przepisy prawne. I o niektórych czasami mówimy. Szczególnie, jeśli są to przepisy ogólne i mogą dotyczyć wszystkich, a związane są bezpośrednio lub pośrednio z systemem zarządzania, również z punktu widzenia klienta.
Od niedawna obowiązują poważne zmiany w przepisach regulujących ochronę konsumenta – 25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Zmiany te dotyczą dostawców usług w sprzedaży internetowej, ale wiedzieć o nich powinni również korzystający z tych usług.
By dostosować się do nowych regulacji, trzeba zmienić właściwe regulaminy sprzedaży, np. regulamin sklepu, platformy internetowej, ale także jego interfejs. Wiadomo też. że nie wszystkie działania są zgodne z prawem, albo jako konsumentom tak się właśnie wydaje.
I o tych zmianach oraz stosowanych klauzulach niezgodnych z prawem będzie mowa na seminarium szkoleniowym w dniu 27 lutego br.
Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy ze zmianami wprowadzonymi ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, która wymaga znaczących modyfikacji modelu funkcjonowania sprzedaży za pośrednictwem internetu.
Na szkoleniu słuchacze dowiedzą się: jakie prawa i obowiązki ma przedsiębiorca, a jakie konsument po wejściu w życie nowej ustawy o prawach konsumenta. W jaki sposób dostosować regulaminy sklepów internetowych oraz interfejsy do zmienionych wymagań.
PROGRAM SZKOLENIA został podzielony na cztery części:
W części I zostaną przedstawione:
1. Zagadnienia ogólne dotyczące regulaminów sklepów i platform internetowych.
2. Praktyczne aspekty konstruowania regulaminów sklepów i platform internetowych.
3. Problematyka klauzul abuzywnych (niezgodnych z prawem) stosowanych w regulaminach sklepów i platform internetowych.
4. Najczęściej spotykane klauzule abuzywne w zapisach regulaminów sklepów i platform internetowych.
5. Konsekwencje wprowadzenia klauzul abuzywnych.
6. Problematyka ochrony danych osobowych i wykorzystywania plików cookies.
W części II zostanie omówiona:
7. Treść regulaminu sklepów lub platformy internetowej w świetle ustawy o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 r.
8. Obowiązki informacyjne sprzedawcy wobec konsumenta.
9. Regulacje dotyczące prawa odstąpienia od umowy.
10. Praktyczne aspekty wprowadzonych zmian w zakresie obowiązków informacyjnych.
11. Sankcje związane z brakiem przestrzegania obowiązków informacyjnych.
12. Postępowanie reklamacyjne.
Część III to prezentacja następujących zagadnień:
13. Akcje promocyjne związane z prowadzeniem sklepów i platform internetowych.
14. Kwestia praw autorskich w zakresie akcji promocyjnych.
15. Ochrona wizerunku w ramach akcji promocyjnych.
16. Loterie a konkursy.
17. Ograniczenia normatywne w zakresie reklamy.
Część IV przeznaczona jest na pytania uczestników i dyskusje.
Szkolenie poprowadzi mgr Joanna Hetman-Krajewska – adwokat i radca prawny, członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie oraz Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Ukończyła z wynikiem bardzo dobrym aplikację radcowską prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich o specjalności kultura amerykańska w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW. Ukończyła liczne kursy dokształcające, m.in. z zakresu prawa autorskiego, ochrony baz danych, prawa konsumenckiego, prawa pracy, prawa upadłościowego, prawa spółek, prawa europejskiego. Autorka publikacji książkowych i innych publikacji traktujących o aktualnych problemach prawnych. Prowadzi praktykę zawodową w Kancelarii Prawniczej PATRIMONIUM, specjalizującej się w prawnej obsłudze rynku wydawniczego. Zajmuje się działalnością szkoleniową, prowadząc szkolenia i konferencje z zakresu prawa własności intelektualnej.
Wystawiamy zaświadczenie o odbytym szkoleniu.
Szczegóły dot. szkolenia, tabela opłat, karta uczestnictwa znajdują się na stronie: http://pfiso9000.pl/27022015-szkolenie-najnowsze-zmian...-–-jak-odnalezc-sie-w-nowej-rzeczywistosci.html
Prosimy o przesłanie karty uczestnictwa na adres pfiso@pfiso9000.pl lub fax 22 46 45 556 do dnia 13.02.2014 r.
(Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń).