Damian
Dubiel
Prezes Zarządu w DBX
BUSHIDO Sp. z o.o.
Temat: Funkcjonalność sklepu internetowego
Witam.Wielu z nas pewnie uruchamiało lub ma uruchomiony sklep internetowy. Z racji tego że sam planuję jego uruchomienie zastanawiam się jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry sklep?
Proponuję rozpocząćw tym wątku małą „burzę mózgów” z której każdy z nas będzie w stanie wynieść coś dla siebie.
Osobiście preferuję prostotę i przejrzystość, nie lubię gdy jest zbyt dużo funkcjonalności z których i tak się rzadko korzysta. Będę wdzięczny za wszelkie pomysły, sugestie i wymianę doświadczeń. Osobiście planuję wdrożyć następujące funkcjonalności, będę wdzięczny za ich skomentowanie:
Informacje (menu główne):
- kontakt (nr. tel., mail)
- poleć (narzędzie do polecenia sklepu znajomemu)
- jak kupić (video instrukcje pokazujące funkcjonalność sklepu)
- wysyłka (sposób płatności, terminy itp.)
- gwarancja (warunki gwarancji, zwrotów itp.)
- polityka prywatności i polityka bezpieczeństwa (linki umieszczone w stopce)
Dodatkowe funkcjonalności:
- konsultant On-Line (czat z konsultantem)
- newsletter
- blok z aktualnymi promocjami
- blok z aktualnymi nowościami
- twoja sugestia (narzędzie do zgłaszania uwag i pomysłów dot. funkcjonowania sklepów)
Media społecznościowe
- Wysuwany box do FanPage na Facebooku
- Wysuwany box do grupy na NK
Zastanawiam się dość poważnie nad sensem konsultanta On-Line, byłby on dostępny w godzinach 7:00 – 15:00 a ludzie często trafiają do sklepu w godzinach popołudniowych i wieczornych, nie wiem czy nieaktywny konsultant nie będzie negatywnie wpływał na wizerunek sklepu?
Zastanawiam się również czy warto inwestować w grupę na NK, czy ograniczyć się jedynie do Facebooka?