Damian Dubiel

Damian Dubiel Prezes Zarządu w DBX
BUSHIDO Sp. z o.o.

Temat: Funkcjonalność sklepu internetowego

Witam.
Wielu z nas pewnie uruchamiało lub ma uruchomiony sklep internetowy. Z racji tego że sam planuję jego uruchomienie zastanawiam się jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry sklep?

Proponuję rozpocząćw tym wątku małą „burzę mózgów” z której każdy z nas będzie w stanie wynieść coś dla siebie.

Osobiście preferuję prostotę i przejrzystość, nie lubię gdy jest zbyt dużo funkcjonalności z których i tak się rzadko korzysta. Będę wdzięczny za wszelkie pomysły, sugestie i wymianę doświadczeń. Osobiście planuję wdrożyć następujące funkcjonalności, będę wdzięczny za ich skomentowanie:

Informacje (menu główne):
- kontakt (nr. tel., mail)
- poleć (narzędzie do polecenia sklepu znajomemu)
- jak kupić (video instrukcje pokazujące funkcjonalność sklepu)
- wysyłka (sposób płatności, terminy itp.)
- gwarancja (warunki gwarancji, zwrotów itp.)
- polityka prywatności i polityka bezpieczeństwa (linki umieszczone w stopce)

Dodatkowe funkcjonalności:
- konsultant On-Line (czat z konsultantem)
- newsletter
- blok z aktualnymi promocjami
- blok z aktualnymi nowościami
- twoja sugestia (narzędzie do zgłaszania uwag i pomysłów dot. funkcjonowania sklepów)

Media społecznościowe
- Wysuwany box do FanPage na Facebooku
- Wysuwany box do grupy na NK

Zastanawiam się dość poważnie nad sensem konsultanta On-Line, byłby on dostępny w godzinach 7:00 – 15:00 a ludzie często trafiają do sklepu w godzinach popołudniowych i wieczornych, nie wiem czy nieaktywny konsultant nie będzie negatywnie wpływał na wizerunek sklepu?
Zastanawiam się również czy warto inwestować w grupę na NK, czy ograniczyć się jedynie do Facebooka?
Marcin Cichoń

Marcin Cichoń Dyrektor
Zarządzający /
Digital Hill (Grupa
Unity)

Temat: Funkcjonalność sklepu internetowego

Damian Dubiel:
Zastanawiam się dość poważnie nad sensem konsultanta On-Line,
byłby on dostępny w godzinach 7:00 – 15:00 a ludzie często trafiają do sklepu w godzinach popołudniowych i wieczornych, nie wiem czy nieaktywny konsultant nie będzie negatywnie wpływał na wizerunek sklepu?

Jeżeli będą podane godziny pracy konsultanta to nie powinno to źle wpływać na wizerunek. Przecież to normalne, że sklep internetowy "osobowo" nie działa 24h na dobę.
Zastanawiam się również czy warto inwestować w grupę na NK, czy ograniczyć się jedynie do Facebooka?

Teraz jest moda na Fejbuka, ale dalej duża część internautów korzysta z NK. Zastanów się jednak czy na pewno dasz sobie radę z marketingiem w społecznościach. Bo to nie tylko wrzucanie z automatu info o promocjach. Żeby to się nie skończyło jak w większości małych sklepów, czyli 25 osób lubiących fan-page na FB (z czego 90% to rodzina i znajomi).

konto usunięte

Temat: Funkcjonalność sklepu internetowego

Damian Dubiel:
Zastanawiam się również czy warto inwestować w grupę na NK, czy ograniczyć się jedynie do Facebooka?


Mysle, ze to zalezy od tego co chcesz sprzedawac. Jak zauwazyl Marcin fb jest teraz bardziej modny ale mimo to nk ma wciaz wieksza liczbe uzytkownikow. Sa to dwie rozne grupy o roznych wartosciach wiec wszystko zalezy od tego czym chcesz handlowac i jaki masz target.
pozdrawiam
Paweł K.

Paweł K. telekom, Av, IT

Temat: Funkcjonalność sklepu internetowego

Ja bym pomyślał przede wszystkim nad technicznymi apektami sklepu:
1) przygotowanie do płatności typu przelewy24, PayPal,
2) możliwość łatwego importu produktów z pliku,
3) możliwość wrzucenia aukcji Allegro w sklepie,
4) integracja z Ceneo, Skąpiec czy innymi porównywarkami.

Rzeczy, o których piszesz, są komunikacyjnie ważne, ale musisz móc przede wszystkim sprzedać. A normalny sklep to każdy pozwala na umieszczenie kontaktu, linku do regulaminu itp.

Damian Dubiel:
Witam.
Wielu z nas pewnie uruchamiało lub ma uruchomiony sklep internetowy. Z racji tego że sam planuję jego uruchomienie zastanawiam się jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry sklep?

Proponuję rozpocząćw tym wątku małą „burzę mózgów” z której każdy z nas będzie w stanie wynieść coś dla siebie.

Osobiście preferuję prostotę i przejrzystość, nie lubię gdy jest zbyt dużo funkcjonalności z których i tak się rzadko korzysta. Będę wdzięczny za wszelkie pomysły, sugestie i wymianę doświadczeń. Osobiście planuję wdrożyć następujące funkcjonalności, będę wdzięczny za ich skomentowanie:

Informacje (menu główne):
- kontakt (nr. tel., mail)
- poleć (narzędzie do polecenia sklepu znajomemu)
- jak kupić (video instrukcje pokazujące funkcjonalność sklepu)
- wysyłka (sposób płatności, terminy itp.)
- gwarancja (warunki gwarancji, zwrotów itp.)
- polityka prywatności i polityka bezpieczeństwa (linki umieszczone w stopce)

Dodatkowe funkcjonalności:
- konsultant On-Line (czat z konsultantem)
- newsletter
- blok z aktualnymi promocjami
- blok z aktualnymi nowościami
- twoja sugestia (narzędzie do zgłaszania uwag i pomysłów dot. funkcjonowania sklepów)

Media społecznościowe
- Wysuwany box do FanPage na Facebooku
- Wysuwany box do grupy na NK

Zastanawiam się dość poważnie nad sensem konsultanta On-Line, byłby on dostępny w godzinach 7:00 – 15:00 a ludzie często trafiają do sklepu w godzinach popołudniowych i wieczornych, nie wiem czy nieaktywny konsultant nie będzie negatywnie wpływał na wizerunek sklepu?
Zastanawiam się również czy warto inwestować w grupę na NK, czy ograniczyć się jedynie do Facebooka?

Następna dyskusja:

Pytanie o skrypt sklepu




Wyślij zaproszenie do