D
S
Dedykowane
oprogramowanie
mobilne i
internetowe
Temat: Cykl artykułów: Dowiedz się jak stworzyć usługę, która...
Witam serdecznie,Od dzisiaj na blogu http://www.customerdevelopment.pl startuje cykl
artykułów dotyczących nowoczesnych metodyk prowadzenia projektów
informatycznych takich jak Customer Development oraz Lean
Startup, które zdobywają ostatnimi czasy coraz większą
popularność szczególnie wśród firm typu Start-up na całym
świecie. Metodyki te pokazują jak w prosty i skuteczny sposób
zaprezentować nasz pomysł inwestorom, jak zweryfikować
założenia biznesowe, w jaki sposób realizować projekt i jak go
wprowadzać na rynek.
W ramach cyklu zaprezentowane zostaną praktyczne przykłady
wykorzystania tych metodyk do realizacji innowacyjnych produktów i
usług.
Plan cyklu wygląda następująco:
22.07.2011 - O Customer Development i szczupłej produkcji – od
Planu A do planu który działa
Wprowadzenie do Customer Development, dlaczego produkty wykonane
zgodnie z nią działają, jakie są jej cele, w czym może nam
pomóc i dlaczego zajmujemy się tą metodyką.
29.07.2011 - Nasz pomysł na produkt/usługę
Czyli o tym co chcemy zrealizować, jakie problemy chcemy
rozwiązać i jak usystematyzować nasz pomysł w oparciu o Lean
Canvas.
05.08.2011 – Idziemy do potencjalnych klientów
Mając uporządkowany nasz pomysł i wstępną wizję będziemy
chcieli zweryfikować nasze hipotezy. Zastanowimy się nad tym jak
dotrzeć do potencjalnych klientów, jakie zadać im pytania i jak
wykorzystać uzyskane informacje zwrotne, tak aby z potencjalnych
stali się prawdziwymi klientami.
12.08.2011 – Przygotowanie do MVP
Po wstępnej weryfikacji naszego pomysłu będziemy musieli zacząć
ubierać go w ramy produktu, tak ażeby móc zebrać odpowiedni
feedback z rynku i doprecyzować nasze założenia.
19.08.2011 – Tworzymy MVP
Wiedząc już co chcemy zrealizować, nadejdzie czas na realizację
naszego pomysłu i przygotowanie wersji 1.0 produktu.
26.08.2011 – Przygotowanie do rozpoczęcia sprzedaży
Czas wyjść z naszym produktem ‘na zewnątrz’, czyli o tym jak:
przygotować stronę internetową produktu, na czym powinniśmy
teraz skupić naszą uwagę i jak uzyskiwać ważne dla nas
informacje zwrotne.
02.09.2011 – Wskaźniki – czy wszystko idzie zgodnie z
planem?
Mając uruchomiony nasz biznes, czas zająć się analizowaniem tego
co się z nim dzieje. Czy wskaźniki jakie sobie założyliśmy są
realizowane, czy klienci przechodzą przez ścieżkę aktywacji i
stają się użytkownikami naszego produktu?
09.09.2011 – Rozwój naszego produktu/usługi
Na tym etapie będziemy chcieli pokazać w jaki sposób rozwijać
nasz produkt/usługę, na co zwrócić szczególną uwagę i jak
wykorzystując CD zmaksymalizować tempo rozwoju naszego produktu.
Zapraszamy do dyskusji na blogu i wymiany doświadczeń.