Mateusz Góralik

Mateusz Góralik Grafik Komputerowy

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

Witam serdecznie.

Mam pytanie mianowicie z połową listopada zakładam agencję reklamową.
Przechodząc do sedna potrzebuję wyposażenia do tej działalności. I tutaj potrzebuję pomocy w ich doborze. Cena jaką chcę przeznaczyć to 100tyś.
Potrzebne mi: Maszyny do: wizytówek,ulotek,plakatów,kalendarzy itp.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Piotr Ż.

Piotr Ż. Director of UX EMEA

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

Mateusz G.:
Witam serdecznie.

Mam pytanie mianowicie z połową listopada zakładam agencję reklamową.
Przechodząc do sedna potrzebuję wyposażenia do tej działalności. I tutaj potrzebuję pomocy w ich doborze. Cena jaką chcę przeznaczyć to 100tyś.
Potrzebne mi: Maszyny do: wizytówek,ulotek,plakatów,kalendarzy itp.
Proszę o pomoc.

Nie agencja ale punkt poligraficzny? :)

Doprecyzuj proszę czy masz zamiar świadczyć usługi wysokiej jakości [I drukować te wizytówki i kalendarze w zaprzyjaźnionej drukarni] czy też "aby było" i masz zamiar kupić jakąś drukarkę
Hubert Majewski

Hubert Majewski operator DTP/grafik
AGORA S.A.

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

Witam,
musisz zadać sobie pytanie, czy zależy Ci na jakości, wtedy polecam offset, czy na tańszej obsłudze "ludzi z ulicy" z niskimi nakładami na cyfrze. Moim zdaniem agencja to bardziej inwestycja w studio, a nie park maszyn do produkcji, choć jedno z drugim może się łączyć jeśli chcesz prowadzić kompleksowe usługi.
Pozdrawiam
Mateusz Góralik

Mateusz Góralik Grafik Komputerowy

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

Hubert M.:
Witam,
musisz zadać sobie pytanie, czy zależy Ci na jakości, wtedy polecam offset, czy na tańszej obsłudze "ludzi z ulicy" z niskimi nakładami na cyfrze. Moim zdaniem agencja to bardziej inwestycja w studio, a nie park maszyn do produkcji, choć jedno z drugim może się łączyć jeśli chcesz prowadzić kompleksowe usługi.
Pozdrawiam


Jak najbardziej zależy mi na jakości ;).
Więc jeśli mógłbym prosić bo już się pogubiłem co mi potrzebne do tej agencji ?
Komputery,laptopy ?

konto usunięte

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

Agencja to sprawne pośrednictwo i prężna kreacja. Dobra drukarnia, to inwestycja liczona w milionach nie w setkach tys. zł.
Zależnie od ilości zatrudnionych potrzebne będą rozsądnie zestawione stanowiska graficzne, niezła drukarka A3+ z możliwością druku na kartonie ok. 300g (np. Konica-Minolta), być może ploter do większego formatu, lustrzanka cyfrowa i choćby proste oświetlenie. To załatwi drobne zamówienia. Te ważne/wielkonakładowe/wymagające wysokiej jakości należy zlecić zewnętrznym drukarniom z prawdziwego zdarzenia.

konto usunięte

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

Mateusz G.:
Komputery,laptopy ?

Za dwa tygodnie agencja ma działać, a Ty zadajesz pytanie, czy będą Ci potrzebne komputery? Spróbuj z liczydłami. Takie kulki na drucikach.
Hubert Majewski

Hubert Majewski operator DTP/grafik
AGORA S.A.

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

Moim zdaniem zdaniem otwierając agencję musisz zainwestować w dobre w dobre komputery stacjonarne (dają większą możliwość rozbudowy w przyszłości i mają lepsze chłodzenie, a to ma znaczenie bo zakładam, że będą pracować na "pełnych obrotach"). Nie mówię już o sofcie, bo bez niego nie ma pracy. Najważnjejsi jednak są ludzie. Wydaje mi się, że na początek potrzebujesz co najmniej dwóch grafików kreatywnych (czasem potrzebne jest odmienne spojrzenie na projekt, klient bywa różny), jednego DTP'a, który zajmie się "obsługą techniczną" i kogoś, kto zadba o to żeby reszta miała co robić, czyli dział, który będzie kontaktował się klientami, spotykał się, przekonywał (dla nich laptopy, są mobilne, można je zabrać na spotkanie...). Osobiście nastawiając się na agencję nie inwestowałbym w drogi sprzęt drukarski, gdyż uważam, że wydruki są potrzebne głównie do przedstawienia projektu klientowi, kwestę druku zawsze możesz zlecić na zewnątrz (jest wiele drukarni, które chętnie wejdą z Tobą w współpracę przy cyklicznych zamówieniach). Drukarka A3+, jak mówił Krzysztof Choromański myślę, że wystarczy.

Mateusz G.:
Hubert M.:
Witam,
musisz zadać sobie pytanie, czy zależy Ci na jakości, wtedy polecam offset, czy na tańszej obsłudze "ludzi z ulicy" z niskimi nakładami na cyfrze. Moim zdaniem agencja to bardziej inwestycja w studio, a nie park maszyn do produkcji, choć jedno z drugim może się łączyć jeśli chcesz prowadzić kompleksowe usługi.
Pozdrawiam


Jak najbardziej zależy mi na jakości ;).
Więc jeśli mógłbym prosić bo już się pogubiłem co mi potrzebne do tej agencji ?
Komputery,laptopy ?
Mateusz Góralik

Mateusz Góralik Grafik Komputerowy

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

Okej rozumiem i dzięki za odpowiedzi. Ale z tego co się orientuję wiele agencji reklamy zajmuję się właśnie wydrukiem dodatkowo rzeczami typu szyldy i itp. Mogę przeznaczyć na wszystko około 100tyś zł. Komputery,laptopy,oprogramowanie wszystko zakupiłem przed wczoraj i już przyszło. Teraz zależy mi na maszynach drukujących. Proszę o pomoc!
Hubert Majewski

Hubert Majewski operator DTP/grafik
AGORA S.A.

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

To zależy, jak chcesz się ukierunkować. Czy chodzi Ci o druk na folii samoprzylepnej, czy też bezpośredni np. na piance?
Mateusz G.:
Okej rozumiem i dzięki za odpowiedzi. Ale z tego co się orientuję wiele agencji reklamy zajmuję się właśnie wydrukiem dodatkowo rzeczami typu szyldy i itp. Mogę przeznaczyć na wszystko około 100tyś zł. Komputery,laptopy,oprogramowanie wszystko zakupiłem przed wczoraj i już przyszło. Teraz zależy mi na maszynach drukujących. Proszę o pomoc!
Dominik K.

Dominik K. designer & developer

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

Mateusz G.:
Okej rozumiem i dzięki za odpowiedzi. Ale z tego co się orientuję wiele agencji reklamy

I tu jest właśnie to, agencja reklamowa to firma zajmująca się przede wszystkim reklamą, jej projektowaniem, tworzeniem koncepcji i realizacją oraz opracowaniu strategii jej działania. Potem organizacją produkcji w różnych i wybranych mediach, chociaż tu często przy dużych produkcjach zajmują się tzw. domy mediowe. Sama produkcja już jest u innych dostawców pod nadzorem agencji na ogół i na takiej kampanii żywi się wielu. To obraz głównie pracy nad reklamami ATL i BTL, chociaż już różnice się zacierają. Natomiast faktycznie firmy będące miksem firmy poligraficznej z firmą aspirującą do bycia agencją BTL określają się jako "agencja reklamy", nie agencja reklamowa. To oczywiście dyletanctwo czystej postaci i prawdopodobnie uniknięcie wąskim łukiem głosu sprzeciwu "branży". Podobnie z "agencjami", które w portfolio mają produkcję 200 stron internetowych m.in. dla przysłowiowego PHU, znajomych, wróżbitów, blogerów itd. To po prostu małe firmy świadczące usługi programistyczne pod oczekiwania klienta o dość małych działaniach wizerunkowych i braku kompetencji projektowania czegokolwiek co wynika z innych sfer niż programowanie technologii internetowych.Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.11.15 o godzinie 21:06

konto usunięte

Temat: Wyposażenie Agencji Reklamowej

Dużo Kawy i Cukru, słabszym polecam Nerwosol.

Do tego wzornik Pantone, RAL, wzorniki w zależności co się chce robić, coś do liczenia bo na innych trudno liczyć. Komp. i duży śmietnik na to co się nie udało lub klienci nie odebrali.
No i kijaszka na upierdliwych akwizytorów, polecam telefony z funkcją SPAM.

:)



Wyślij zaproszenie do